Про Budni
Наші продукти
Анастасія Рубцова,
PR-менеджер в Ardis GroupУ багатьох компаніях PR-функція дуже розмита. Часто її виконують маркетологи, а іноді – офіс-менеджери, але найчастіше всередині підприємства її взагалі не існує. Деякі власники бізнесу не розуміють, що таке репутація та імідж. Та насправді піарник чи піарниця можуть дуже круто допомогти в реалізації HR-цілей компанії. Як саме?
Що таке піар і навіщо він потрібен?
Піар – це те, що думають про той чи інший бренд оточуючі (як персонал компанії, так і партнери та потенційні клієнти). Наскільки він їм подобається, як сильно вони йому довіряють та, перш за все, це про лояльність до бізнесу.
Поставте собі такі запитання:
Якщо вам складно дати відповідь хоча на одне з цих запитань, варто взяти до команди піар-спеціаліста.
PR-відділ займається зовнішнім іміджем компанії, а внутрішнім – HR-служба. Деякі вважають, що саме піарники повинні розробляти стратегію роботи з персоналом і навіть формувати її бюджет, а HR-відділ – ефективно реалізовувати цю стратегію за допомогою конкретних інструментів і технологій, моніторити та оцінювати результати впливу проведених заходів. Інші – впевнені, що відділ зв’язків із громадськістю зобов’язаний формувати стратегію внутрішнього та зовнішнього PR спільно з ейчарами.
Насправді ж, PR-відділ, на мою думку, доповнює роботу ейчар-менеджера і є інструментом створення та підтримки репутаційної мотивації персоналу на додаток до матеріальної та соціальної, якою управляє HR. Це означає, що обидві служби мають тісно взаємодіяти. Зазвичай менеджер із персоналу виступає замовником проєктів у PR-відділу, коли йому необхідно сповістити колектив або сформувати певну думку для досягнення цілей, за які він відповідає. Окрім того, зацікавленість у кваліфікованих і мотивованих співробітниках змушує спеціалістів із підбору персоналу ставити перед піарниками завдання створення привабливого іміджу компанії на ринку праці.
Та хоч би яка політика проводилася в організації, головне – щоб відділи знаходили спільну мову та точки дотику. На різних етапах процесу створення корпоративної культури роль кожної служби може змінюватися.
Не всі працівники, на жаль, слідкують за соціальними мережами компанії чи сайтом, але вони мають бути в курсі того, що відбувається в ній. У цьому допоможе корпоративний дайджест – це регулярна розсилка новини компанії усім співробітникам. Її можна зробити не тільки за допомогою сервісів електронної поштової розсилки, а й за допомогою месенджерів.
У Ardis Group ми буквально нещодавно почали використовувати цей метод внутрішньої комунікації. До чого тут піарник? Навіть якщо компанія невелика, цей спеціаліст завжди допоможе вам знайти інфопривід у будь-якій події – сповіщення про святкові вихідні, поради де їх провести, ефіри власників компанії на ТБ/радіо, нові публікації в ЗМІ та навіть просто внутрішні маленькі події компанії є чудовим інфоприводом.
Щоб привернути увагу отримувачів, можна застосувати яскраві фотографії, додавати посилання на відео й нові статті, інтерактивні картинки, гіфки, меми, кольоровий фон.
Головне – дайджест має бути регулярним, а новини – дійсно актуальними. Це сприятиме залученню працівників до корпоративного життя.
Що більше каналів комунікації (блоги, соціальні мережі, ЗМІ), тим більше відгуків на вакансії. Люди довіряють людям і купують у людей: у яскравих і помітних фахівців, які демонструють свою експертність і стають лідерами у своїй ніші. Тому важливо робити зірками своїх співробітників. Щоб вони ділилися своєю експертністю та корисним досвідом своєї команди. І в цьому вам також допоможе піар-менеджер.
Коли ми бачимо своїх ТОПів або свою компанію на ТБ, наш рівень лояльності та гордості зростає. А коли співробітник пише статтю та бачить її в профільному ЗМІ, пишається ще більше і більш активно залучається до процесів компанії.
Регулярне проведення внутрішніх івентів – запорука дружньої команди та формування спільних цінностей. Як на мене, головне при цьому – не змушувати брати участь тих, хто не хоче.
Якщо в штаті немає івент-менеджера, піарник допоможе вам з креативною концепцією івенту, ідеями, організацією, фото- чи відеозйомкою, а також висвітленням події в соціальних мережах.
В Ardis Group ми часто проводимо внутрішні івенти. Як приклад, один із наших постійних корпоративних заходів – сервісна п’ятниця. Щомісяця колектив Ardis Group збирається разом для того, щоб круто провести час. Щоразу це нова концепція, нові ідеї та нова тімбілдингова активність. Наприклад, цього місяця на честь Дня студента ми створювали тематичні сирні тарілки, що символізували популярні раніше серед студентів професії.
Новому поколінню кандидатів стає дедалі важливіша соціальна складова діяльності компанії. Тому зараз бізнес активно починає підтримувати спортивні рухи, фінансувати благодійні івенти або ж самостійно їх проводити. Зараз на хвилі – теми екології, суспільні ініціативи, культура та освіта. Багато підприємств починають сортувати сміття та проводять екологічні тімбілдінги.
В Ardis Group, наприклад, одним із ключових культурно-соціальних заходів є проведення щорічного національного конкурсу та фестивалю сиру ProCheese Awards задля розвитку культури споживання сиру в Україні. Минулого року до організації та участі була залучена вся команда компанії, і це круто згуртувало колектив.
Також піар-менеджер може допомогти підібрати релевантні івенти для існуючих членів команди. Виступ у ролі експерта від своєї компанії або ж безпосередня участь у заході – завжди гарна ідея для підвищення лояльності співробітника.
Тільки спільна робота ейчар-відділу та піарників приносить відчутні результати і допомагає зробити співробітників амбасадорами своєї компанії, які успішно транслюють її цінності та досягнення у зовнішній бізнес-світ.
Читайте більше за тегами: