Імідж компанії будується з різних складових: це і позиціювання на ринку, і впізнаваний фірмовий стиль, і внутрішня корпоративна культура, і ділова репутація, і соціальна місія. А один із потужних і доступних інструментів зміцнення іміджу серед споживачів і внутрішніх бренд-амбасадорів — брендовані корпоративні подарунки.

Підготувати презенти, які відповідали б всім критеріям ідеального корпоративного подарунка — непросто, тут потрібен ретельний аналіз, чітка стратегія та неабияка фантазія. Команда robota.ua напередодні новорічних свят вже за традицією створює подарунки для клієнтів і партнерів, а головне — готова ділитися своїм досвідом. 

У нашому матеріалі Марія Козлова, Lead of Event Marketing у robota.ua та Інна Бобриніченко, Event Marketing Specialist, розказують, як шукати оригінальні ідеї, де черпати натхнення, як знайти баланс між креативом і практичністю, як транслювати цінності компанії, а також дають конкретні поради щодо класних і не дуже подарунків. Спойлер: дівчата поділилися власними ідеями та розказали про кейси, якими команда пишається найбільше.

Вибір корпоративного подарунка: моменти, які варто враховувати при пошуку ідей

  • Перше й найголовніше — за будь-яких обставин любити подарунки 🙂
  • Знати «свою» аудиторію. Пам’ятайте про її вподобання та стиль життя. Ми — за корисні та потрібні подарунки.
  • Слідкувати за трендами! Будьте в курсі цікавих новинок і перестаньте дарувати чашки 🙂
  • Креатив — наше все! Будьте особливими та не забувайте про персоналізацію. Людям подобається, коли їм приділяють увагу, турбуються та підкреслюють їхню винятковість. А гарна картинка — це перше враження про вас. 
  • Надихайтесь. Ходіть на виставки, гортайте журнали, проявляйте вашу цікавість і допитливість — це допоможе у процесі створення класного подарунка.
  • Сезонність. Не варто влітку дарувати термочашку — є ризик, що про ваш подарунок забудуть або просто передарують 🙁
  • Бути на часі. Деякі подарунки можуть бути недоречними в наш час — вони можуть образити та викликати негативну емоцію. Не забувайте про це.

Топ подарунків: найкращі ідеї оригінальних і водночас універсальних корпоративних презентів на Новий 2024 рік

Впевнені, що в Google ви точно знайдете статтю на тему «Топ-100 корпоративних подарунків для колег‎»‎, де кожен може вибрати щось для себе. Але давайте спробуємо відштовхнутись від характеру колег і їхніх уподобань. І не забуваємо про брендинг — усі ідеї можна реалізувати з використанням лого 🙂

  1. Чутливі мрійники: м’який теплий светр, подарунковий бокс зі смаколиками та какао (можна зробити печиво з вашим малюночком і лого), кишенькові нагрівачі, дошки для створення wish bord на 2024 рік, плед, термочашка, свічка у вигляді светра.
  2. Енергійні та драйвові: адвент-календар, подушка, масажер, підставка з підігрівом для напоїв.
  3. Креативники та естети: набори для вишивання з шопером, склянки з подвійним дном, тарілочки з вашим дизайном, гарні планери зі сторінками-завданнями.
  4. Авантюристи: килимок для йоги, дзеркальце-павербанк, набір для вирощування ялинки (екокуб), балансборд, святковий набір у продуктовому кошичку АТБ 🙂
  5. Серйозні та спостережливі: брендований рюкзак, павербанк, органайзер.
  6. Любителі практичності: лампа з бездротовою зарядкою, планер, брендований календар, портативний відпарювач, тематичні бокси зі святковими атрибутами. 
  7. Душа компанії: настільні ігри (до речі, класно було б придумати власну гру), набір для декорування ялинкових іграшок.
  8. Ініціатори з благодійною складовою: сертифікат Made with Bravery, де є можливість вибирати товари від українських виробників за своїм смаком (від одягу до декору) та отримати свої подарунки з доставленням у будь-який куточок світу. Весь прибуток, що отримує маркетплейс, спрямовується на відбудову країни через United24.

Рекомендуємо до подарунків додавати приємні дрібнички — саме вони створюють перше враження про вас і залишають усмішку на обличчі. Це може бути листівка, стікерпак, об’ємна 3D-наліпка, новорічний плейлист, різноманітні чек-листи (наприклад, 31 справа до Нового року), цікава поліграфія з вашим продуктом, брендовані цукерочки тощо.

Топ антиподарунків: корпоративні презенти, які є недоречними, застарілими, нецікавими або надто банальними, але їх продовжують часто дарувати 

Новий рік та Різдво — певна магічна атмосфера, а це значить, що подарунок теж має транслювати дещо незвичайне та небанальне. Це про душевність, теплоту та турботу. Ми не рекомендуємо дарувати такі подарунки: 

  • парфуми, аромадифузори чи інші позиції з ароматами (ви можете не вгадати із запахом/такий подарунок може викликати алергічну реакцію);
  • шкарпетки (застаріла тема та й розмір теж треба знати);
  • набори засобів для догляду за собою (дуже персональна історія);
  • алкоголь;
  • годинник (є певні прикмети, тож хай це буде власний вибір);
  • гострі предмети (ножі, виделки, набір для шашлику тощо);
  • чашки (в багатьох вже є цілі колекції чашок і дуже часто їх просто передаровують);
  • фінансова винагорода, наприклад, конверт, премія або соцпакет, знижка (короткострокова емоція зі згасальним зв’язком із брендом).

Тестування ідей на фокус-групі — це мастхев?

Ми завжди це робимо та дуже радимо не пропускати цей етап. 

Для чого? Це допоможе не зациклюватися, побачити деталі під іншим кутом, розвиватись та навчить працювати зі зворотним зв’язком.

Хто ці люди? Незалежна ЦА, колеги, друзі. Всі, хто зможе поділитись чесними думками. Це можуть бути люди з іншої сфери, але навіть вони можуть привнести щось нове та цікаве. 

Як це робити та коли? Бажано робити «тестування» кілька разів (мінімум двічі). На початку, під час створення ідей та концепцій – для цього обов’язково розкажіть мету проєкту, хто ваша цільова аудиторія, бюджет. Потім зустрічаємось на етапі готового дизайну з компонентами. В ідеалі, під час другого етапу тестування, щоб позиції подарунка були у вас. Разом з фокус-групою дегустуємо та перевіряємо якість. Можна зробити ще тестову відправку поштою, щоб зрозуміти чи добре транспортується товар.

Чек-лист: як зрозуміти, що ви придумали класний подарунок

В період кризи багато компаній відмовились від бізнес-презентів або частково їх оптимізували, адже це не першочергова потреба зараз, яка несе за собою доволі великі витрати. Втім, якщо ви розвиваєте цей напрямок, треба розуміти, як визначити чи є проєкт успішним. Ось моменти, які ми радимо брати до уваги:

  1. Вдалося інтегрувати цінності компанії та продуктові рішення з call to action.
  2. Позитивна емоція як запорука довготривалого зв’язку.
  3. Згадування в соціальних мережах з вашою відміткою.
  4. Практичний та універсальний подарунок, яким можна користуватися протягом року.
  5. Не захмарний бюджет (щоб ще задонатити).
  6. Досягли мети, яку ставили перед собою (лояльність, мотивація, вдячність, презентація продукту тощо).
  7. Підібрали правильний час і привід (день народження, Новий рік, welcome on board, ухвалення угоди, закриття проєкту з перевиконанням плану).

Також пам’ятайте про те, що якщо даруєте подарунки, ви формуєте певну звичку та очікування. Якщо один раз подарували, то надалі бажано підтримувати це та планувати такі активності, щоб не зіштовхнутися з негативом наступного разу, коли нічого не підготуєте.

Ідеї подарунків від robota.ua, якими команда пишається найбільше

В кожен подарунок наша команда вкладає багато зусиль і любові. Це не просто увага чи вдячність, це частина нас. Ділимося нашими топовими подарунками, які увійшли до переліку фаворитів 🙂

Піца-бокс. Усім добре відомий і смачний образ піци, яку часто замовляють на вечірки чи тімбілдінги. Ми подумали, що процес приготування чимось нагадує роботу HR. Готова піца символізує команду, а кожен шматочок — департаменти. HR-фахівець, як дбайливий кухар, збирає команди за частинками, підбирає найкращі інгредієнти та вміло їх поєднує. До складу подарунка увійшли: 

  • робоче меню, де були описані наші продуктові рішення;
  • передбачення у формі шматочків піци;
  • листівка та розмальовка з ребусами (як імітація, коли ти в ресторані чекаєш на своє замовлення й тобі треба чимось зайняти час);
  • стікерпак, щоб смачно було й на твоїх робочих ґаджетах;
  • сертифікат від Dominos на справжню запашну піцу 🙂
  • гра «Між нами HR-ами», щоб під час обіду за піцою ви весело провели час з колегами та дізналися більше одне про одного;
  • печиво, цукерки та надруковані інгредієнти піци, щоб додати фану та доповнити ідею;
  • мінікоробка для піци, яку треба було скласти самостійно — в ній можна зберігати дрібні атрибути канцелярії.

Солодке видання «Мистецтво бути HR». Так, для нас професія HR є справжнім мистецтвом, тому ми вирішили зробити книгу, але з сюрпризом. Всередині були солодкі цукерочки, лист від команди та відривні компліменти, які можна було подарувати колегам й зробити ну дуже милий момент 🙂 Цю книгу також можна було надалі використовувати як схованку, де всі ваші секрети зберігатимуться в надійному місці.

Пряниковий чоловічок. Для цього новорічного подарунка ми взяли за основу всім відомий образ з мультфільму «Шрек». Наша компанія — це місце зустрічі роботодавців і пошукачів; майданчик, де люди знаходять одне одного. Тож, саме такий образ ми вирішили використати й поєднати з іншими елементами. 

 

   

Мудборд. Практичний і універсальний подарунок, який можна доповнити вашими листівками та порадами.

Настільні ігри «Правда або Дія» чи Fun HR. Ми — про взаємодію між людьми. Ми турбуємося, щоб наші клієнти мали можливість цікаво проводити час у колі колег за їхньою спеціальністю. Ці ігри були персоналізовані саме під HR-сферу, що викликало ще більший інтерес. Й такого ви точно не знайдете в магазині 🙂 

Плакати. Бюджетний варіант подарунка, але водночас дуже емоційний. Якщо влучно розробити меседж і приємний креатив, його залюбки розмістять в офісі як стиль декору.

Блендер. Літній сезон, коли ягідки так і манили, щоб зробити корисний смузі й налаштуватись на продуктивно-робочий день. Доповнили своїм рецептом, щоб проявити турботу 🙂

Робоча торбинка. Завжди у пригоді з креативним дизайном, щоб ваш похід до магазину чи на роботу був сповнений натхнення. 

HR Helper. Це блокнот, який має полегшити щоденну роботу HR та тримати в собі всі інсайти. Ми як справжні помічники (наше позиціювання) показали це в назві та сенсі подарунка. 

 

   

Лампа з бездротовою зарядкою. В наші часи це є практичним девайсом, який доповнює робочий простір, а ще й заряджає телефон.

Календар. Це надскладний вид подарунка в опрацюванні ідеї, дизайну та реалізації, але він точно того вартий. Цілий рік він з вами — надійний помічник, який нагадує, який сьогодні день, і надихає на роботу. 

Ми б цей список подарунків ще продовжували та продовжували, але нехай дещо залишиться за лаштунками. Головне — персоналізуйте подарунки, створюйте ідею та отримуйте насолоду від процесу. Що може бути краще, ніж побачити щасливі очі отримувача? 🙂

Навіщо дарувати бізнес-презенти? Як корпоративні подарунки впливають на бренд та імідж компанії?

Корпоративні подарунки — це потужна складова бізнес-стратегії в межах маркетингу чи HR, яка адресується клієнтам, партнерам або співробітникам. Головне правило — це емоційний контакт з брендом, який має довготривалий ефект. Це — про турботу та увагу, що мають зчитуватися з подачі подарунка, складових, повідомлень, які ви транслюєте в ньому через призму вашої корпоративної культури та цінностей. 

А тепер розказуємо про основні причини впливу.

  • Підвищення лояльності та впізнаваності 

Презент з вашим логотипом — це ненав’язливий тип реклами, який сприймається легко та нативно. А також викликає емоційну прив’язаність до бренду через відчуття турботи та вдячності за співпрацю. Якщо вдається інтегрувати ваші продуктові рішення (послуги чи товари) — це чудовий майданчик нагадати, які ви круті та як багато робите для ваших споживачів. А якщо подарунок ще й практичний — це 100% успішне інвестування, адже регулярно привертатиме увагу до вас, підвищуючи впізнаваність. 

  • Побудова міцних взаємин

Це символ уваги та поваги до отримувача. Тож, це сприяє створенню міцних і довготривалих стосунків, що є основою для будь-якого успішного бізнесу. Демонструє стабільність і готовність інвестувати, показує як сильного гравця серед клієнтів і співробітників. Іноді подарунки можуть стати навіть приводом для обговорення важливих аспектів вашої діяльності, збільшуючи в перспективі кількість клієнтів та сприяючи розширенню команд. 

  • Мотивація та вдячність 

Це чудовий прояв вдячності за співпрацю, який транслює, що внесок у розвиток компанії чи ринку загалом цінується вами, що він помітний. Це підвищує моральний дух, створює командну атмосферу, яка сприяє зростанню продуктивності, залученості, ефективності та подальшої взаємодії.

Креатив: пошук балансу між творчістю та практичністю

Ми думаємо, що креатив — це саме те, що вирізняє вас серед конкурентів і робить вас особливими. Але не варто забувати, що подарунок — це не тільки емоція та оригінальні ідеї, а й маркетинговий інструмент, який формує контакт з вашою аудиторією.

Як знайти баланс? В процесі створення чогось особливого, ми рекомендуємо поставити собі кілька запитань:

  • Чи будуть моїм подарунком користуватися?
  • Чи знаходиться подарунок у полі зору людини? Класно, якщо подарунок нагадує про себе та про ваш бренд, а якщо він ще і стане в пригоді у повсякденному використанні — ви круто попрацювали!
  • Чи зрозуміла моя концепція? Для цього зберіть невеличку фокус-групу та попросіть дати чесний фідбек.
  • Чи висвітлює подарунок сутність бренду? Не забувайте про використання вашого продукту в подарунках — це чудова можливість нагадати про себе та підкреслити важливість співпраці з вами.
  • Чи подобається мені цей подарунок? Будьте закохані в те, що ви створюєте, — це і є шлях до успіху.

Бажаємо класних ідей і креативних подарунків!

Завдання «із зірочкою»: як зробити так, щоб це було більше ніж просто мерч

В подарунки важливо закладати цінності вашої компанії. Це як віддзеркалення вашої команди, яке транслює діяльність через тактильний і візуальний контакт і спонукає об’єднуватися навколо ваших цінностей.

  • Обирайте подарунки, які дотичні до вашої діяльності.
  • Ставте себе на місце отримувача — люди цінують практичність, душевність і гумор.
  • Концепція є мастхевом! Це певний сторітелінг, але у форматі подарунка та через філософію бренду. Вкладайте в подарунок ідею — це ваша відмінна риса від інших.
  • Використовуйте вашого маскота або подумайте над його створенням — він додатково відіграє роль провідника ваших повідомлень і формує легке та фанове сприйняття.
  • Обов’язково робіть все в фірмовому стилі бренду (кольори, шрифт, елементи).
  • Прописуйте цінності, наприклад, «сила команди», «інноваційний розвиток», «фокус на користувача» тощо. 
  • Інтегруйте гейміфікацію, щоб можна було подумати, пограти та закріпити знання.
  • Чим більше точок дотику, тим краще. Не думайте, що логотипу чи елементів буває забагато.
  • Підкреслюйте конкурентні переваги.
  • Будьте в тренді — слідкуйте за новинками у сфері подарунків і дизайну.

І наостанок: де черпати натхнення для генерації ідей

З інтернету 🙂 Якщо чесно, тут немає готових рішень. На нашу думку, кожний креативний процес — це щось нове, а отже, і різний підхід. Зараз є багато відкритих джерел, де можна почерпнути щось цікаве та круто інтегрувати у свою ідею.

Ми маємо деякі ритуали та секретики, які роблять наш процес генерації ідей справді цікавим і натхненним. Ділимося з вами 🙂

  • Атмосфера. Це те, що безумовно надихає почати. Легка музика, комфортне місце роботи, свічки, улюблений одяг, чудовий настрій та налаштованість на креатив.
  • Брейншторм. Починаємо думати та сьорчити. Шукаємо багато ідей, працюємо з ними, даємо право на життя кожній і обов’язково все занотовуємо.
  • Апгрейд. Змінюємо знайомий образ на новий лад.
  • Візуалізація. За допомогою референсів ми відтворюємо свої думки, що дає змогу побачити загальну картинку. Створюємо певний mood board.
  • Надихання. Тут не тільки про інтернет-джерела, а й про зовнішнє середовище. Надихають навіть буденні речі, такі як ранкова кава, прогулянка парком, пробіжка тощо. Креатив не має часових рамок і не приходить чітко з 9 до 18, тому будьте готові записати ідею в будь-який момент. 
  • Активність. Відвідуємо заходи, розширюємо коло знайомств під час нетворкінгу, подорожуємо, створюємо цікаві формати проведення часу. Нові враження та досвід дозволяють вносити нові та креативні ідеї. 
  • Корисні лінки. Використовуємо різноманітні ресурси, наприклад, Behance, Freepik, Dribbble, Canva. Сьорчимо закордонні сайти виробників подарунків і налагоджуємо зв’язки. Інколи виручає штучний інтелект, але тільки для того, щоб почерпнути щось новеньке. Ми любимо працювати зі своїми ідеями.

Найголовніше — не бійтеся самовиражатися та показувати світу ваші креативні ідеї. Будьте закохані у процес роботи та вірте в себе 🙂

Читайте ще: Як успішно провести стратегічне планування? Кейс robota.ua