Про Budni
Наші продукти
Продовжуємо цикл статей CSR Ukraine – цього разу Марина Саприкіна, керівник Центру «Розвиток КСВ» в Україні, розповідає про сучасні тренди корпоративного волонтерства та кроки, які допоможуть розпочати такі програми в своїй організації.
Компанії прагнуть мати залучених співробітників. Люди прагнуть працювати в компанії з соціальною місією. Одним із інструментів, що поєднують ці два прагнення, є програми корпоративного волонтерства.
«Окрім величезного впливу волонтерства на людей, які потребують допомоги, на благочинні організації та громади, волонтерство має ще більшу користь для самого волонтера. Воно надає відчуття мети і наповнює серця миром. Не дивно, що волонтери – це одні з найщасливіших людей, з якими ми зіткнулися», – так розпочинає розповідь про свої програми корпоративного волонтерства банківська група регіону МЕNА Emirates NBD.
Ви напевно чули про те, як співробітники їздять у дитячі будинки, виходять на суботники, відзначають День Землі прибиранням або саджають дерева. Це все – про корпоративне волонтерство і залучення співробітників, соціальну місію та внесок у розвиток громад. Щодо форм корпоративного волонтерства – вони різноманітні і їх можна поділити на 4 категорії:
- Години волонтерства (оплачувані компанією) або години pro bono (наприклад, для юридичних, консультаційних та піар-агенцій, коли компанії не беруть гроші за послугу, але співробітникам оплачують їхню роботу).
- Гроші від співробітників на добрі справи (іноді компанія збільшує цю суму.)
- Допомога ресурсами (наприклад, приміщенням).
- Допомога продуктами, які виробляє компанія.
Іноді компанії поєднують першу і другу форми, і переводять у гроші кількість годин, які співробітники пропрацювали в тій чи іншій організації. Наприклад, компанія Apple допомагає тисячам організацій, в яких волонтерять їхні співробітники. За кожну годину волонтерства або витрачений долар компанія додає певну суму від себе. У 2018 році співробітники провели 250 000 волонтерських годин у неурядових організаціях, і компанія інвестувала 125 млн доларів у ці організації.
Останні тренди корпоративного волонтерства
Варто звернути увагу на Америку: найбільш цікаві форми корпоративного волонтерства зароджуються саме там в межах концепції корпоративного громадянства, коли компанії роблять багато корисного для громади району, міста, регіону.
За даними досліджень, багато компаній визнають, що 87% співробітників у компаніях не відчувають залучення, а це коштує компаніям 35% зарплати цих співробітників. Одним із варіантів підвищення залученості може стати корпоративне волонтерство. Переваги корпоративного волонтерства приголомшливі. Такі програми значно сприяють залученню співробітників, а це підвищує ефективність їхньої роботи в компанії на 202%.
Наприклад, за даними Gallup report, програми корпоративного волонтерства в авіасекторі сприяють покращенню бізнес-показників:
А якщо говорити про переваги для самих співробітників, результати просто неймовірні:
Ось така вона: користь від допомоги іншим.
Читайте ще: Баланс между семьей и работой в ЕС: к чему готовиться украинским компаниям
Як започаткувати програму корпоративного волонтерства? Компаніям можна порекомендувати такі кроки:
Для чого компанія хотіла б започаткувати програму корпоративного волонтерства? Іноді це є рішенням не компанії, а однієї людини, яка розуміє, що щось потрібно змінювати в організації. Ось деякі відповіді на питання «чому?» від інших компаній:
У кожній компанії може бути своє «чому?», головне – визначити цю мету.
У сучасному світі існує багато соціальних та екологічних викликів, які потребують вирішення. Якщо ви працюєте в малому та середньому бізнесі, можна зробити опитування співробітників, чим би вони хотіли зайнятися. Опитування може включати такі питання:
Інша порада – орієнтуватися на активних співробітників, які вже займаються волонтерством (про це варто дізнатися під час опитування), і враховувати в розробці напряму їхні інтереси.
За результатами останніх досліджень, найбільш популярні активності корпоративного волонтерства – це турбота про довкілля, до якої долучається більше ніж 80% співробітників.
Серед напрямів, які компанія може розглянути (навіть поставити таке питання в опитуванні):
Обрані напрями важливо узгодити з корпоративними цінностями та з корпоративною культурою.
Також потрібно вивчити обраний напрям, знайти статистику, проблематику та зробити мотивуючу презентацію, яка зможе надихнути людей доєднатися до програми корпоративного волонтерства.
Розгляньте корпоративне волонтерство як бізнес-проект, розробіть ключову річну ціль (вимірювану) та квартальні цілі. Наприклад, ваша маленька компанія обрала висадку дерев, ваша мета – висадити 500 дерев. Можна знайти безліч інформації в інтернеті, яку цінність для природи і людей матимуть 500 дерев. Можете підрахувати, який екологічний вплив вашої компанії, і як ви його можете відшкодувати висадкою дерев. А потім розбийте досягнення цієї цілі на 2 роки і квартали. Якщо ви будете випереджати графік, завжди є привід похвалити співробітників. Відповідно до багатьох досліджень, поставлені цілі допомагають підвищити результати на 90%.
Але є й інші цілі – наприклад, залучення співробітників. Не забувайте про опитування, і за результатами – розказуйте, як змінилось ставлення співробітників.
Читайте ще: Как заметить айсберг: 5 HR-ошибок в бренде работодателя
Партнерство посилює вашу програму. Партнери можуть долучитися до реалізації ваших цілей. А ще вони можуть додати фану та провести цікавий квест для ваших співробітників, і це буде додатковий вау-ефект. Партнерство можливе з неурядовими організаціями, а також з вашими підрядниками і навіть з державними установами.
Корпоративне волонтерство не коштує багато, але вам потрібно закуповувати певні ресурси, а також відзначати волонтерів. Це може бути спільна вечеря або виїзд в інше місто – вам вирішувати, залежно від бюджету.
Як ви будете залучати співробітників? Якщо планується постійна програма корпоративного волонтерства, будуть дуже активні фази і пасивні. Вам потрібно підживлювати вашу програму, зокрема за допомогою комунікацій. Дуже корисно приурочити активності до важливих днів вашої теми – це сприяє участі працівників. При розробці комунікації не забувайте про блоги, пости, навіть сторінку програми. Надсилайте електронні листи працівникам, показуйте, як працює програма та яких результатів досягли. Важливо вказати і на залученість менеджменту.
Описуйте, що цікавого зробила ваша команда – так ви зможете залучити до корпоративного волонтерства більше людей. Пам’ятаю, як одна IT-компанія зробила спільне прибирання територій. Все було підготовлено заздалегідь, людям роздали закуплені інструменти, співробітники вирішили провести конкурс «на найцікавішу знахідку», і потім, під час обіду, після прибирання, ділились своїми знахідками та веселими історіями. Фотографії цього івенту ще довго викликали заздрість у колег, які не поїхали.
Також не забувайте про офлайн-зустрічі в офісі. Спробуйте раз на місяць організувати зустріч, на яку працівники можуть приходити і слухати про досвід колег та про програму. Від вас – печиво і кава, від них – нетворкінг та обмін досвідом, і залучення інших.
Є активні люди, які готові їхати куди завгодно. Але не завжди таких людей багато. Подумайте про поєднання деяких форм – хтось може поїхати і допомогти, а хтось може надати гроші. Якщо ваша компанія велика, подумайте про декілька напрямів корпоративного волонтерства: хтось здає кров, хтось читає лекції, хтось їде в дитячі будинки. Так ви зможете залучити більше співробітників.
Ваші співробітники можуть отримувати додаткові бали у кар’єрному просуванні. Сформуйте команду активних співробітників і залучайте їх до організації заходів корпоративного волонтерства – так розкриваються лідери. Банк Barclay’s виявив, що 61% працівників, які добровільно взяли участь у корпоративному волонтерстві, покращили свої навички роботи в команді, а 58% керівників банку повідомили про помітне покращення ставлення своїх співробітників один до одного після досвіду корпоративного волонтерства. Також включіть програму волонтерства в тренінги для нових працівників і активно розказуйте про програму в процесі рекрутингу.
Звичайно, під час реалізації програм корпоративного волонтерства компанії зустрічаються з певними викликами, наприклад:
Але ці виклики можна вирішувати. Важливо вірити в те, що компанія може бути інструментом позитивних змін. Одним з прикладів можна назвати кейс Syngenta: компанія виділяє невеликі гроші департаментам, і вони самі мають вирішувати, куди їх інвестувати і що зробити. Також компанія влаштовує челенджі, коли один департамент передає естафету допомоги іншому. В результаті компанія має великий рівень залучення співробітників і гарні відгуки про програму. А компанія 1+1 влаштувала Естафету добра серед різних компаній. Кожен місяць одна компанія робила добрі справи, а потім – передавала іншій. До проекту долучились і члени Центру «Розвиток КСВ» – Syngenta, EY, Енергоатом та інші. Отже, головна рекомендація – розпочніть. Не вдається у тих, хто нічого не робить.
І це нагадує мультик, який зробила та ж банківська група Emirates NBD: спочатку головний герой не помічає можливостей для допомоги та добра, оскільки він не звик до цього. Але коли йому показали, що допомагати просто, то став звертати на це увагу, і його життя змінилось. Так зміниться життя вашої компанії і ваших співробітників, коли ви розпочнете програму корпоративного волонтерства і доведете свою соціальну місію.
Читайте більше за тегами: