Наразі втримати таланти важко, як ніколи. Як це змінити? Як замотивувати працівників на нові кар’єрні досягнення, а не на втечу при першій можливості? Одним із рішень може стати розвиток ефективного HR-бренда за допомогою івент-маркетингу. Досвідом у цьому питанні поділився Сергій Родінов, співзасновник Rockets Event Agency, засновник Академії івент-менеджменту.

Що таке івент-маркетинг?

Івент-маркетинг (подієвий маркетинг) – це інструмент, за допомогою якого можна закохати в бренд як уже найнятих працівників, так і потенційних співробітників компанії. Івент-маркетинг є основним складником внутрішнього просування компанії.

Уявіть, що ви одночасно отримали дві пропозиції щодо роботи. Перша – від місцевої фірми, про яку ви навіть не чули, але з гарною зарплатною пропозицією. Друга – від філіалу Google, але з зарплатою нижче на 20%. Що ви оберете? З вірогідністю 99,9% перевага буде надана другому варіанту. Навіть не тому, що про офіси та умови праці в «корпорації добра» ходять легенди. Головне – ви будете пишатися своєю працею у такій компанії. Це результат тривалої та копіткої роботи зі створення HR-бренда.

Івент-маркетинг – не єдиний засіб просування, але від інших його вигідно відрізняють ефективність і простота. Використовувати івент-маркетинг можуть навіть власники щойно запущених стартапів, які прагнуть створити «зіркову» команду з нуля без подальшого відтоку талантів.

Суть подієвого маркетингу полягає в бажанні людини стати частиною чогось грандіозного. «Був учора на крутому концерті? Я працюю з тими, хто все організував», – такі речі завжди озвучуються з гордістю. Фестиваль на честь професійного свята, змагання з соціальним контекстом, мітапи, презентації нових продуктів тощо – всі ці заходи надають компанії можливість залучити до штату кращих фахівців, а також покращити свою репутацію в суспільстві. Проте, щоб івент працював так, як того потребує ситуація, треба грамотно все спланувати.

Правило перше: в подієвому маркетингу немає місця для «порожніх» заходів

Іншими словами, подія має бути проведена не для галочки, а з конкретними цілями. Івент має бути пов’язаний з EVP  (Employment Value Proposition – ціннісна пропозиція роботодавця), яку транслює ваша організація: умови праці, робота в команді, висока заробітна плата, моральні цінності, повага до співробітників тощо. Все це підвищує ефективність заходу, привертає увагу не тільки пересічних гостей, а й професіоналів. Так, фестиваль здорового способу життя від Watsons, організований нашою івент-агенцією, – гарний приклад розкрутки бренда за допомогою життєвих цінностей. Здоровий спосіб життя – тренд, який об’єднує людей. HR-маркетинг тісно пов’язаний з піар-ідеєю та місією організації, які допомагають клієнтам відчувати та бачити себе на вищому рівні. Під час події ми організували різні тренування та спортивні майстер-класи. У них брали участь і представники компанії. Це продемонструвало небайдужість роботодавця до своїх працівників, а також її внесок у соціальну сферу.

Правило друге: івент має тиражуватися в соцмережах

Навіщо? Щоб привернути більше уваги. Йдеться не про офіційну презентацію організації у Facebook та Instagram, а про сторінки гостей івенту. Замотивуйте співробітників транслювати свої емоції в режимі онлайн, залучивши їх не до робочої, а до культурної складової організації. Креативна брендована фотозона, елементи гейміфікації все це спонукає гостей ділитися своїми враженнями в мережі. Хештег бренда чи самого івенту, безліч «живих» фото, трансляції в сторіз і бажана популярність почала рости. Пам’ятайте, що соцмережі – це інструмент. Потрібно тільки навчитися його використовувати.

Ще один приклад з нашого досвіду – відкриття власного івент-простору Rockets Space. При переїзді ми провели івент, який надовго залишився в пам’яті співробітників компанії та гостей. Основним завданням була демонстрація можливостей нового простору для проведення івентів, а також демонстрація того, як нашим людям подобається працювати в команді. Ентузіазм останніх транслювався в соцмережах – як на сторінці івент-агентства, так і в профілях учасників з відповідним хештегом. У результаті ми змогли підвищити до себе інтерес і довіру суспільства в інформаційному просторі.

Правило третє: залучайте ЗМІ

Присутність на ТБ чи інформаційних порталах має позитивний вплив на бренд. «Засвітитися»  на екрані чи в новинах, які читають усі, бажає ледь не кожен. Це підсилює почуття значущості, стає мотивацією для участі. Тому слід завчасно залучити до події піарника, який зможе зацікавити ЗМІ. Насамперед це стосується масштабних івентів із залученням публічних персон.

У 2019 році від імені великого металургійного комбінату наша команда організувала святкування Дня металурга та гірника в місті Кам’янське (стара назва — Дніпродзержинськ). Захід зібрав на площі Петра Калнишевського понад 40 000 осіб. У програмі івенту був концерт місцевих груп, виступ української супер-зірки, а також церемонія нагородження кращих працівників металургійної та гірничодобувної промисловості. Організувавши захід такого рівня, комбінат збільшив свою значущість як головного роботодавця міста. Зокрема, завдяки висвітленню цієї події в ЗМІ.

Важливо: в разі проведення заходу на суспільній території (площа, парк тощо) необхідно обов’язково узгодити проведення заходу з місцевою адміністрацією. Такий важливий момент інколи забувається. І якою б крутою не була ідея, без узгодження з мерією всі плани можуть піти шкереберть.

Висновки

Івент-маркетинг дає ейчару можливість зменшити «індекс грюкання дверима», створити штат із топових спеціалістів, не використовуючи заманливі обіцянки шалених зарплат. Абсолютна довіра, високий рівень лояльності, лідерські позиції на ринку праці при грамотному підході добитися цього легше, ніж здається.

Під час створення ефективного HR-бренда шляхом організації заходів вкрай важливо органічно залучати співробітників у події. Чим більше учасників, чим вища їхня зацікавленість та активність, тим ефективніший івент. При цьому ейчар має наголошувати на важливості командного духу. Жодної агресивної конкуренції в штаті! Виключно злагоджена робота.

Наостанок хочу ще раз підкреслити, що однієї організації заходів замало. Обіцянки мають виконуватися, інакше вся виконана робота зі створення позитивної репутації працедавця буде даремною. Створюйте привабливі умови та гуртуйте команди – і від вас не підуть кращі з кращих.