Про Budni
Наші продукти
Євген Бондаренко,
HR-директор “Медіа Група Україна”,
автор книги “Успішний керівник. 50 перевірених інструментів на кожен день”Кожний керівник має свій арсенал інструментів, які допомагають йому працювати з командою. Проте є підходи, які менеджери або не опанували, або не використовують, адже не впевнені в їхній ефективності. Ось кілька нерозповсюджених, проте (як показав мій власний досвід) дієвих інструментів управлінця.
1. Рeople-аналітика
People-аналітика дозволить вам приймати рішення в сфері управління людьми на підставі фактів і розрахунків, а не інтуїції. Так, це складно. Доведеться змінити культуру ухвалення рішень. Але воно того варте!
Data-driven компанія приймає рішення, пов’язані з бізнесом і з людьми, виключно на підставі даних. Так, Google при прийнятті рішень апелює до конкретних даних, а не ґрунтується на припущеннях. HR-аналітика, або people-аналітика, передбачає процес обробки HR-даних статистичними і аналітичними інструментами з метою пошуку основних драйверів та інсайтів бізнес-процесів.
Одне з досліджень, яке провели MIT і IBM, показало, що використання HR-аналітики в бізнесі може дати:
І це не вичерпний перелік. Наприклад, передбачити звільнення співробітника можна ще за рік до цієї події. А звичайною перестановкою співробітників можна збільшити продуктивність команди на кілька десятків відсотків.
Читайте ще: 21 HR-професія майбутнього
Сторітеллінг у бізнесі – це цікаві розповіді про вчинки керівництва, взаємодію співробітників у команді або значущі події в організації, які передаються в компанії неофіційно.
Чому історії працюють? Тому що вони більш виразні, цікаві, живі і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила, інструкції, регламенти або положення. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення, ними діляться і їхній вплив на поведінку людей в рази сильніший.
Є чудова легенда, яка демонструє принцип роботи історій.
«В одній компанії працював молодий фінансовий контролер. Він недавно влаштувався на роботу і хотів показати свою користь. Аналізуючи фінансову інформацію, він зауважив, що витрати на канцелярське приладдя щороку збільшуються в серпні.
З цією інформацією він пішов до генерального директора. Показав цифри. На що той поставив йому питання: «Як ти думаєш, чому витрати на канцелярію ростуть саме в серпні?».
Фінансовий контролер відповів: «Це дуже легко. Діти наших співробітників підуть до школи першого вересня, тому деякі з них забирають додому частину канцелярського приладдя».
На що генеральний директор відповів: «Саме тому я прошу вас проконтролювати, щоб у серпні цього року ми придбали канцелярію найкращої якості».
Така історія буде передаватися з вуст в уста. Вона багато розповість про першого керівника компанії, а також про те, які принципи управління прийняті в ній.
Важливо пам’ятати, що у хорошій історії завжди є:
Кому можна розповідати історії:
Де можна розповідати історії:
Історія не може бути вигаданою. Вона має бути заснована на фактах, а емоцій і драматургії доведеться додати самостійно.
Ви можете не писати історії самі, а провести конкурс компанії і залучити співробітників до такої важливої справи. Історії можна використовувати в рекрутингу, командоутворенні, мотивації, HR-брендингу та навчанні співробітників.
Компанії витрачають багато часу на непродуктивні щоденні наради. Найчастіше на таких нарадах половина учасників взагалі не розуміє, навіщо їх запросили. Що в підсумку? Нараду провели. Відзвітували. А результат? Хтось чогось навчився? З’явився новий продукт? Вирішили проблему клієнта? Знайшли нових талановитих керівників всередині компанії? Знайшли рішення, як допомогти колегам?
Ні! Дві години наради і мізерний результат. Або його відсутність. Замість таких нудних щотижневих звітних нарад краще проводити стендап-ритуали. Що це таке?
Стендап-ритуали – це короткі, 15-20-хвилинні зустрічі для вирішення конкретного завдання або розгляду єдиного питання, які проходять стоячи. Не за столом або в кріслах, а на ногах. Можливо, за чашкою чаю або кави.
У призначений час усі учасники збираються в певному місці. В колі. На такій зустрічі немає керівника. Ніхто не веде ці збори. Перший, хто хоче, – просто починає говорити. У кожного є право голосу (якщо знадобиться). Стендап-ритуал починається в один і той же час.
Коли закінчив говорити перший, за ним слово бере наступний у колі колега. Вам не обов’язково говорити, ви можете пропустити хід. Остання людина в колі завершує стендап-ритуал простими словами: «Нас чекають великі справи!» або «Давайте дамо цій ідеї життя!».
Головне – щоб цей ритуал був важливим для всіх співробітників, а не для керівництва. Тоді ваші люди будуть залучатися.
Також важливі символи. Логотип компанії, малюнок, герой. Власне місце збору (наприклад, біля великого годинника в офісі). Можна починати такі зустрічі з музики, яка має для вас значення.
Які можуть бути стендап-ритуали:
Як утримати кращих співробітників? Платити їм багато грошей? Гадаєте, за високу зарплату, навіть вище ринкової, ваш співробітник буде працювати з максимальною мотивацією і залученістю?
Можливо. Але чи довго?.. Упевнений, що ні. Єдина ниточка може обірватися в будь-який момент. Адже на ринку завжди знайдеться хтось, хто платить більше. Тому ваші талановиті співробітники в зоні ризику, якщо у вас тільки один важіль для їх утримання – фінансовий.
Варто перейти від виключно фінансової до комплексної системи мотивації. Іншими словами, крім грошей, які тримають ваших співробітників, у вас має бути ціла мотиваційна мережа. Мотиваційна павутина! І чим раніше ви почнете її плести, тим краще.
Для побудови мотиваційної мережі вам потрібно пройти три простих етапи.
Етап 1. Оцінити, що у вас уже є з інших мотиваційних інструментів, крім заробітної плати.
Етап 2. Доопрацювати мотиваційну мережу, якщо хочете додати більше мотиваційних ниточок.
Проведіть опитування серед співробітників, щоб дізнатися, як компанія може зробити їхню роботу ще приємнішою і продуктивнішою. Розробіть просту анкету і запропонуйте її заповнити через засоби комунікації, які прийняті в компанії.
Коли зберете ідеї для вашої мотиваційної мережі, вирішіть, із чого почнете, а що залишете на потім. Можливо, будуть і ті, які ви ніколи не запровадите. Наприклад, сніданок з генеральним директором раз на місяць легко організувати. А от видати всім по службовому автомобілю…
З досвіду, найчастіше співробітники вказують на вкрай прості речі, які будь-яка компанія може втілити: додати зелені в офісі, встановити кілька кулерів з водою, зробити невелику зону релаксу, перенести робочий графік на годину.
Також, коли ви зберете ідеї ваших нових мотиваційних ниточок, обов’язково дати зворотний зв’язок людям про те, що ви будете впроваджувати, а що – ні, і чому.
Етап 3. Провести грамотну комунікацію. Часто співробітники не знають про всі пільги, бенефіти й нематеріальні блага, які пропонує компанія.
Читайте ще: Mindfulness: як впроваджувати практики зниження стресу та розвитку концентрації онлайн
Дефіцит породжує бажання цим заволодіти. Саме тому luxury бренди навіть нумерують свої вироби. Так вони досягають підвищення попиту, а в деяких випадках навіть викликають ажіотаж навколо товару або послуги. То чому цим не скористатися керівникам?
Дефіцитність завдання, проекту або ініціативи в компанії може, при правильному підході, збільшити в рази привабливість для працівників. Переваги очевидні:
Як гадаєте – чому Google дозволяє своїм співробітникам один день на тиждень займатися тими проектами, які цікаві саме їм?
Як створити дефіцитність? Ускладнити потрапляння в групу обраних. За таким принципом, наприклад, може будуватися кадровий резерв.
Або унікальність самого завдання. Наприклад, коли компанія планує інноваційний продукт або послугу. Або робить щось вперше на ринку, в країні або навіть у світі.
Чи унікальність складу групи. Якщо в неї увійде, наприклад, CEO компанії або навіть власник. Хто не захоче попрацювати пліч-о-пліч?
Головне – не переграти. Завдання має бути складним (нетривіальним), але зрозумілим для співробітників і важливим для компанії. Якщо ви бажаєте знайти того, хто хоче добровільно «чистити туалети» або з ранку до ночі переносити з папірців цифри в Excel, цей інструмент не підійде. А завдання з викликом, творчі… Використовуйте цей інструмент з розумом!
Читайте більше за тегами: