Про Budni
Наші продукти
Вихід на нову роботу — це завжди хвилюючий момент. Але ще більшу відповідальність відчувають ті, хто входить у новий колектив керівником. Тут, окрім стандартних страхів «Чи вдасться мені зрозуміти роботу?», «Чи пройду я випробувальний термін?», «Чи знайду спільну мову з колегами?», виникають і специфічні побоювання щодо того, як нового керівника сприйме колектив та чи допоможе він досягнути компанії поставлених цілей. Зібрали поради, які допоможуть влитися у нову корпоративну культуру та стати своїм у колективі.
Знайомство з командою
Це початковий та дуже важливий етап, адже часто перше враження не вдається перекрити надалі. Зустріччю-знайомством не варто нехтувати незалежно від формату вашої роботи: офлайн чи онлайн. До неї потрібно підготуватися та продумати всі нюанси: від зовнішнього вигляду до своєї промови. Все повинно говорити про те, що ви відповідаєте колективу. До прикладу, якщо одягнути офісний костюм на знайомство з командою, яка звикла ходити в худі та джинсах, то ви одразу відмежуєте себе від колег.
Найвідповідальніший момент у знайомстві — ваша промова. Краще не імпровізувати, а продумати її заздалегідь.
Побудова промови буде залежати від того, які цілі ви переслідуєте. Наприклад, хочете змотивувати або озвучити очікування, розповісти про свій досвід чи історію успіху тощо. Коучі радять починати промови із жарту або якогось компліменту колегам, офісу, компанії. А далі будувати її так: 30% складатиме розповідь про те, звідки ви прийшли, 50% про цілі, завдання та способи їх досягнення на новому місці, 10% приділіть своєму стилю управління та баченню роботи команди, решту 10% залиште для розповіді про свою сімʼю, хобі та захоплення. Для кращої взаємодії з колективом, підготуйте також питання до підлеглих та познайомтеся з кожним із них.
Знайомство з іншими керівниками
Ще один важливий етап, який краще не пропускати. Знайомство з колегами-керівниками дасть вам повне розуміння щодо процесів у компаній, зон відповідальності кожного з вас та допоможе уникнути непорозумінь, зайвої роботи та гальмування звичних процесів. Таку зустріч краще позбавити зайвої формальності та провести знайомство, до прикладу, на спільному ланчі.
Занурення у робочий процес
На початку краще не підтверджувати кліше «нова мітла по-новому мете» і не починати змінювати робочі процеси. Поспостерігайте, як все відбувається в компанії, в кого з команди яка зона відповідальності, ідеї та специфіка роботи. Лише після детального аналізу можете починати щось змінювати та покращувати. Запитуйте підлеглих про точки болю та що вони хотіли б змінити, дайте їм можливість висловитися. Уважно слухайте та обережно робіть висновки.
Вибудовування кордонів
У намаганнях встановити довірливі стосунки з командою дуже легко перейти межу до більш неформальної взаємодії. Така «дружба» не гарантує, що колектив вас підтримає у складні часи чи буде допомагати за першої потреби. Швидше навпаки, може привести до маніпуляції вами та шкідливого впливу на оцінку ваших результатів. До того ж не варто відкидати того, що в колективі є працівники, які могли претендувати на місце керівника і ваше призначення стоїть їм як «кістка у горлі».
Занадто неформальне спілкування може стати приводом для інтриг, які матимуть на меті ваше звільнення з посади.
Ознайомлення з планами
На завершальному етапі входження в новий колектив проведіть ще одну зустріч з колективом. Вона потрібна для того, щоб познайомити колег з вашими планами щодо розвитку компанії. Розкажіть про короткострокові завдання та далекоглядні плани, які прагнете виконати разом з командою. Обовʼязково поцікавтеся думкою колективу, щоб підкреслити, що це не стала аксіома, а лише плани, які ви можете змінювати, якщо працівники з ними не погоджуються. Також підготуйте аргументи для тих завдань, які вважаєте критичними, але вони можуть викликати опір в колективу.
Намагайтеся все робити поступово та злагоджено, тоді входження у новий колектив буде природним та гармонічним.
Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Як знайти роботу своєї мрії? 11 рекомендацій