Джордан Бертон, оцінювач і тренер з проведення співбесід, а також очільник ініціатив Talgo з розвитку бізнесу, розповідає про 10 найпоширеніших помилок, які засновники/інвестори/лідери роблять при наймі на роботу.

10 місце. Неструктуровані інтерв’ю

Якщо ви запитуєте у кандидатів щось на кшталт «Розкажіть мені про себе» або «Ознайомте мене з вашим резюме», ви, по суті, наймаєте на роботу людину, якій добре відомо, що таке експромт та яка може презентувати себе без попередньої підготовки. 

9 місце. Зайві, поверхневі співбесіди

Якщо інтерв’юер намагається охопити всі hard skills і soft skills кандидата, зазвичай, він поверхнево знайомиться з ним, не зупиняючись на важливих деталях. Відтак кандидат може повторювати одні й ті ж історії по колу.

8 місце. Оцінювати кандидатів під час самої співбесіди

Співбесіда не час для того, щоб формувати передчасні гіпотези та шукати їх підтвердження. Це рецепт упередженого прийняття рішень. Утримайтеся від своїх суджень та передчасних висновків зосередьтеся на налагодженні контакту та зборі даних.

7 місце. Неспроможність провести ретельну перевірку рекомендацій

У кандидатів є «сліпі зони». Вони іноді щось вигадують або недоговорюють. Обов’язково поговоріть з людьми, які найбільш тісно співпрацювали з кандидатом, особливо з колишніми босами.

6 місце. Забагато реклами/замало перевірки

Якщо ваша співбесіда це передусім рекламна пропозиція, слабкі кандидати залишаться непоміченими, а сильних ви відштовхнете недостатньою вибірковістю.

5 місце. Невміння фіксувати дані/нотатки

Ви не можете прийняти рішення, засноване на даних, без даних. Знайдіть спосіб фіксувати інформацію, якою кандидати діляться з вами.

4 місце. Найм того, хто вам подобається, а не того, хто має навички

Ніщо так не ставить під загрозу вашу об’єктивність, як особиста приязнь. Наступного разу, коли ваше чуття скаже «так», будьте обережні!

3 місце. Відсутність чіткого розуміння того, для чого ви наймаєте людину

Мабуть, найшкідливіша з усіх помилок. Отримайте чітке уявлення про результати та компетенції, які вам потрібні, перш ніж починати шукати кандидатів.

2 місце. Зниження планки, коли потреба в наймі є нагальною

Відчай породжує посередність. Плануйте заздалегідь на місяці вперед, а не на тижні.

1 місце. Сприйняття найму як осередок витрат або клопоту

Компанії створюються або руйнуються на основі талантів, які вони набирають. Найм – це процес, який потребує фінансових та моральних вкладень. Завдання лідера – виділити на найм окрему статтю витрат та не боятися вкладати гроші у навчання та розвиток співробітників. Згодом така віддача принесе компанії прибутки, тому витрати будуть менш відчутними.

Читайте ще: Лайфхаки для співбесіди: як підготуватися, справити враження та отримати роботу мрії?