Про Budni
Наші продукти
Джордан Бертон, оцінювач і тренер з проведення співбесід, а також очільник ініціатив Talgo з розвитку бізнесу, розповідає про 10 найпоширеніших помилок, які засновники/інвестори/лідери роблять при наймі на роботу.
10 місце. Неструктуровані інтерв’ю
Якщо ви запитуєте у кандидатів щось на кшталт «Розкажіть мені про себе» або «Ознайомте мене з вашим резюме», ви, по суті, наймаєте на роботу людину, якій добре відомо, що таке експромт та яка може презентувати себе без попередньої підготовки.
9 місце. Зайві, поверхневі співбесіди
Якщо інтерв’юер намагається охопити всі hard skills і soft skills кандидата, зазвичай, він поверхнево знайомиться з ним, не зупиняючись на важливих деталях. Відтак кандидат може повторювати одні й ті ж історії по колу.
8 місце. Оцінювати кандидатів під час самої співбесіди
Співбесіда – не час для того, щоб формувати передчасні гіпотези та шукати їх підтвердження. Це рецепт упередженого прийняття рішень. Утримайтеся від своїх суджень та передчасних висновків – зосередьтеся на налагодженні контакту та зборі даних.
7 місце. Неспроможність провести ретельну перевірку рекомендацій
У кандидатів є «сліпі зони». Вони іноді щось вигадують або недоговорюють. Обов’язково поговоріть з людьми, які найбільш тісно співпрацювали з кандидатом, особливо з колишніми босами.
6 місце. Забагато реклами/замало перевірки
Якщо ваша співбесіда – це передусім рекламна пропозиція, слабкі кандидати залишаться непоміченими, а сильних ви відштовхнете недостатньою вибірковістю.
5 місце. Невміння фіксувати дані/нотатки
Ви не можете прийняти рішення, засноване на даних, без даних. Знайдіть спосіб фіксувати інформацію, якою кандидати діляться з вами.
4 місце. Найм того, хто вам подобається, а не того, хто має навички
Ніщо так не ставить під загрозу вашу об’єктивність, як особиста приязнь. Наступного разу, коли ваше чуття скаже «так», будьте обережні!
3 місце. Відсутність чіткого розуміння того, для чого ви наймаєте людину
Мабуть, найшкідливіша з усіх помилок. Отримайте чітке уявлення про результати та компетенції, які вам потрібні, перш ніж починати шукати кандидатів.
2 місце. Зниження планки, коли потреба в наймі є нагальною
Відчай породжує посередність. Плануйте заздалегідь – на місяці вперед, а не на тижні.
1 місце. Сприйняття найму як осередок витрат або клопоту
Компанії створюються або руйнуються на основі талантів, які вони набирають. Найм – це процес, який потребує фінансових та моральних вкладень. Завдання лідера – виділити на найм окрему статтю витрат та не боятися вкладати гроші у навчання та розвиток співробітників. Згодом така віддача принесе компанії прибутки, тому витрати будуть менш відчутними.
Читайте ще: Лайфхаки для співбесіди: як підготуватися, справити враження та отримати роботу мрії?