Про Budni
Наші продукти
Олександр Карташов, СМО MK:translations
Пам’ятаєте фразу з фільму «Форрест Ґамп» про те, що «Життя схоже на коробку шоколадних цукерок: ніколи не знаєш, що тобі трапиться»? Те саме можна сказати й про пошук співробітників — ніколи не знаєш, хто тобі трапиться. І чи трапиться взагалі.
Я працював на позиціях комерційного директора, керівника відділу маркетингу, провідного маркетолога, був власником невеликого бізнесу. І весь час натрапляв на труднощі при відборі гідних кандидатів.
Саме тому після чергового тріпу серед сотень резюме хочу поділитися своїм баченням, яке допоможе значно поліпшити ваші шанси на отримання бажаного оферу.
Як це працює в MK:translations
В процесі роботи з кандидатами ми проводимо рекрутинг, який складається з чотирьох стадій:
Обрали цей шлях тому, що кожний етап дозволяє максимально оцінити скіли та навички кандидата, й відібрати відповідну кандидатуру. А не тому, що наша HR-фахівчиня передивилася багато вебінарів про сучасний рекрутинг. Хоча вона дійсно це робить.
Речі, про які піде мова, здаються мені досить банальними. Але чомусь більшість кандидатів ігнорує ці прості істини.
Резюме — це перше враження, візитівка. Компанія знайомиться з вами через призму вашого резюме. Тому якщо претендуєте на посаду, яка пов’язана з презентацією продукту, ваше резюме повинно показати, як ви можете презентувати в першу чергу себе. Інакше хто вам довірить свій продукт?
Реальні приклади недбалого ставлення до резюме
За даними дослідження американського майданчика з пошуку роботи та талантів ZipRecruiter, 93% роботодавців вважають критично важливою наявність у кандидатів soft skills при ухваленні рішення про наймання. Враховуйте це під час підготовки резюме.
Як фахівець з маркетингу чи продажів ви намагаєтесь по факту продати свої послуги бізнесу. Тому потрібні кейси. І це другий важливий момент.
Тепер від теорії до конкретних порад.
Навіщо воно? Щоб побачити ваші навички в дії. Знаю, звідки взялося упередження ставлення до виконання тестового завдання у деяких кандидатів. Через непорядних роботодавців, які на цьому етапі збирають ідеї та пропозиції до своїх маркетингових активностей, а потім закривають вакансії або просто ігнорують кандидатів. Ця практика мене обурює так само як і вас.
Ми в MK:translations використовуємо у своїх ТЗ лише задачі, що не мають комерційної цінності для компанії, натомість дозволяють оцінити ваш досвід та відповідність вимогам вакансії.
Виконувати тестове чи ні, вирішуйте самі. Але пам’ятайте, що ризикуєте пройти повз роботи вашої мрії.
В тестовому завданні важливі не лише hard skills, а й soft skills. Ви вже починаєте комунікувати з представниками компанії та доповнювати той образ, який створило ваше резюме. Будьте чіткими, лаконічними та пунктуальними, проявіть ті риси, які зацікавлять роботодавця.
Виконуйте тестове завдання відповідально. Коли бачу неохайні, поверхневі роботи, виникає питання: якщо людина на етапі самопрезентації так ставиться до задачі, то що буде після отримання посади?
Це дуже суб’єктивна річ, і провести перше враження двічі не вийде. Про те, як проходити співбесіди, написано дуже багато. Додам лише одне: проявіть зацікавленість та витратьте час на дослідження ресурсів компанії, дізнайтесь трохи про галузь та основних гравців, об’єм ринку тощо. На співбесіді підкресліть свої знання про роботодавця, відзначте здобутки та перемоги — це допоможе налагодити емоційний контакт та залишити після себе приємне враження.
Це найзатратніший по часу етап, як з боку кандидата, так і зі сторони компанії. Тому перед ним серйозно оцініть свої враження, щоб зрозуміти, чи влаштовують вас умови співпраці. Буде прикро витратити свій та чужий час, і на другий день стажування зрозуміти, що ваші очікування не відповідають дійсності.
Стажування — це як тестове завдання в реальних умовах. І soft skills тут мають більше значення, бо в штат кличуть командних гравців, а з індивідуалами працюють на фрилансі. Якщо ви не збігаєтеся з компанією у цінностях або цілях, краще прийняти цей факт та розійтися одразу.
Момент болі та розчарувань для обох сторін виникає тоді, коли «спадають маски». Під час відбору всі кандидати намагаються виглядати кращими, ніж вони є насправді. А потім роботодавець бачить у своїй команді людину з іншими скілами, досвідом та цінностями.
Тому будьте щирими та справжніми. І завжди залишайтеся відкритими до нового досвіду та розвитку.
Гарних вам оферів.
Читайте ще: Всі засоби гарні. Чи варто звертатися до роботодавця першим?