Бренд роботодавця — це те, що робить вашу компанію мрією для кращих фахівців. Наприклад, програмісту пропонують роботу в Google та в іншій компанії за набагато вищу зарплату. Скоріше за все, кандидат обере Google. Чому? Відповідь проста: робота в цій компанії – мрія, яку важко виміряти грошима. 

Репутація роботодавця дозволяє як залучити, так і утримати талановитих співробітників. Розповідаємо, як рекрутери можуть підсилити бренд роботодавця. 

Що робити у контексті рекрутингових процесів?

Давайте поради потенційним співробітникам

Наприклад, якщо у кандидата буде співбесіда з CEO чи менеджером, що наймає, підкажіть йому, на що звернути увагу та як підготуватися. Наприклад, порадьте зробити акцент на технічних скілах або підібрати кейси, в яких він успішно проявив свої soft-навички. 

Давайте зворотний зв’язок

Іноді кандидати, які витратили час і сили на виконання тестового завдання чи підготовку до співбесіди, отримують лише холодне «ні» без пояснень. Це негативно впливає не лише на досвід кандидата, але й на репутацію компанії. Водночас конструктивна критика допоможе пошукачам зрозуміти свої зони для розвитку та пропрацювати їх у майбутньому. 

Замість «Ми збережемо ваше портфоліо і зателефонуємо, якщо з’явиться вакансія», дайте більш конкретні пояснення та рекомендації. Наприклад, підтягнути рівень англійської чи набути певного досвіду для конкретної посади. 

Пояснюйте процес найму

Особливо на trainee-посадах (стажування), де кандидати роблять перші кроки в новій сфері, важливо чітко пояснювати їм процес відбору. Наприклад, людина працювала у сфері будівництва, а зараз пройшла курси з маркетингу і прагне розпочати кар’єру в цій галузі. Ймовірно, вона не знайома з усіма тонкощами рекрутингу. Тому пояснення з боку рекрутера стане додатковим плюсом для репутації роботодавця.

Пишіть привабливі вакансії

Окрім опису задач та вимог до кандидата, важливо додати у вакансію «гачки», які зацікавлять та зачеплять потенційного співробітника. Опишіть цінності компанії, це допоможе людині зрозуміти, чи підходять вони їй по духу. Спробуйте додати нішевий доречний жарт, це підкреслить ваш brand voice та зробить вакансію цікавішою. 

Бренд компанії працює на випередження. Він може захоплювати і надихати людей ще до того, як вони стають частиною команди.

Кандидат може створити у своїй голові позитивний образ компанії, а пізніше – підтвердити свої очікування на етапі перегляду вакансії.

Що робити поза рекрутинговими процесами?

Оскільки рекрутер — обличчя компанії, його публічність створює відповідний бренд роботодавця.

Ведення регулярного блогу на Linkedin. Розповідайте цікаві кейси з найму, публікуйте відгуки працівників, проводьте вебінари для тих, хто шукає роботу тощо. І неодмінно робіть це з прив’язкою до компанії, у якій працюєте.

Часто бренди чи бізнеси не говорять про найм, адже вважають що це частина робочого процесу, яку не треба виставляти назагал. Але ділитися нюансами роботи – важливо і корисно. Це може стати ключовим фактором для залучення кращих кандидатів. 

Виступи на професійних закладах та конференціях – чудовий спосіб для рекрутерів продемонструвати свої знання та досвід, зв’язатися з потенційними кандидатами та поширити інформацію про бренд роботодавця. Хоча зараз таких виступів може бути й менше, ніж до повномасштабного вторгнення, все ж таки існує багато онлайн-конференцій та майданчиків, які запрошують експертів для виступів.

Публікації в медіа – це гарний спосіб підвищити довіру до бренду. Багато ЗМІ охоче публікують гостьові статті, що дає можливість рекрутеру поділитися своїми знаннями та досвідом. Це може бути корисно для підвищення обізнаності про бренд та привернення уваги нової аудиторії.

Активне спілкування у спільнотахСпільноти в Telegram-каналах та соціальних мережах, об’єднані спільними інтересами, професійною діяльністю або прагненням до саморозвитку – це чудовий ресурс для рекрутерів. У них можна будувати зв’язки, відстежувати актуальні тенденції та ділитися своїм досвідом. 

Чому рекрутер має турбуватися про бренд роботодавця?

Легше знайти вмотивованих кандидатів

Сильний бренд роботодавця діє як магніт для кращих фахівців. 

Покращення власної репутації

Коли рекрутер працює в компанії, в якої сильний бренд, його власний авторитет та визнання на ринку значно зростає. Це привертає увагу не лише потенційних кандидатів, але й роботодавців. 

Додаткові можливості для професійного розвитку

Наприклад, ви можете залишатися працювати в улюбленій компанії, але при цьому консультувати як для рекрутерів, так і компанії, які прагнуть покращити свою стратегію найму. Досвід роботи з компанією, що володіє сильним брендом, стане цінним активом у цій сфері.

Отже, сильний бренд роботодавця – це не лише перевага для компанії, але й цінний ресурс для рекрутера, який прагне досягати кар’єрних успіхів. 

   Сергій Мачуський, автор медіаплатформи budni

Читайте ще: Повага, щирість, етика: 5 принципів екологічного спілкування з кандидатом під час співбесіди