У сучасних карʼєрних перегонах успіх виходить за рамки наявності technical skills. Часто саме особистісні якості виділяють кандидата посеред багатьох інших і відіграють вирішальну роль у процесі рекрутингу. Демонструє це й останнє дослідження LinkedIn, яке показало, що 57% опитаних вважають soft skills важливішими за hard skills. Саме ефективна взаємодія, розвинутий емоційний інтелект та вміння швидкої адаптації є найціннішими для роботодавця.

Альона Густікова має своє бачення найважливіших софт скілів кандидата та ділиться власними порадами щодо методів їх розвитку.  

Альона Густікова

Альона Густікова, Recruitment Team Lead у Boosta

7 soft skills, які роботодавці шукають у кандидатах

Комунікативність

Ефективна комунікація стосується не лише вміння виражати свою думку, але й того, наскільки добре ви слухаєте та чуєте інших. Це must have у сучасному світі, де панує сила нетворкінгу та живих рекомендацій! 

Адаптивність і гнучкість

Не дивно, що в наші часи ця навичка посідає почесне друге місце в списку найзатребуваніших. За останні 4 роки нам довелося адаптуватися спочатку до пандемії ковіду, а зараз, на жаль, і до повномасштабної війни. 

Відкритість до змін, швидке опанування нових знань та вміння орієнтуватися у різних робочих середовищах — справедливе очікування роботодавця.

Колаборативність

Абсолютно неважливо, наскільки геніальним є ваш розум або стратегія — якщо ви граєте один, ви завжди програєте тим, хто грає в команді. Здатність ефективно працювати з іншими, робити внесок у групові проєкти та сприяти створенню позитивної командної атмосфери, а також знаходити компроміси та будувати стосунки — це важливі вміння для того, хто хоче перемагати разом.

Критичне мислення

Критичне мислення — це вміння визначати та ефективно вирішувати проблеми. Важливо вміти креативно мислити та приймати обґрунтовані рішення, які базуються на визначенні закономірностей.

Резильєнтність

Це про здатність справлятися зі складнощами у житті, переживати їх та відновлюватися. Усе частіше менеджери на співбесідах питають про work-life balance й особисті методи тримання себе в тонусі, адже адаптація — це конкретні дії.

Тайм-менеджмент

Вміння ефективно планувати та управляти своїм часом важливо для роботодавця, адже гарний тайм-менеджмент гарантує дотримання дедлайнів, гармонійну пріоритизацію задач і уникнення прокрастинації.

Емоційний інтелект

Всі ми, в першу чергу, люди, а потім – спеціалісти тієї чи іншої сфери, і часто неминуче керуємося емоціями та знаходимося під їх впливом. Наш емоційний інтелект є мірою того, наскільки ефективно ми розуміємо власні відчуття, а також усвідомлюємо емоції інших і вміємо проявляти емпатію. Саме ця складова дозволяє нам запропонувати підтримку, зменшити ескалацію конфлікту та адаптувати тон спілкування для максимального впливу.

Як розвивати свої soft skills?

Soft skills – це ті здібності, які обертаються навколо особистих стосунків, характеру та ставлення до оточення. Мої поради щодо розвитку навичок спілкування та зміцнення міжособистісних стосунків дуже прості:

  • Визначте свої сильні та слабкі сторони

Використайте онлайн-інструменти або попросіть фідбек від минулих колег чи друзів, щоб краще зрозуміти свої переваги й недоліки.

  • Спілкуйтеся

Спілкування віч-на-віч, електронною поштою та під час презентацій для групи – кожен метод комунікації робить нас більш гнучкими.

  • Вийдіть із зони комфорту

Як і у випадку з усім, що ви хочете вдосконалити, важливо вийти за межі своєї зони комфорту та взятися за щось нове. Це можуть бути нові обставини, нові обов’язки або роль лідера.

  • Будьте готові вчитися

Використовуйте зворотний зв’язок і саморефлексію для оцінки прогресу, відзначайте досягнення та точки росту.

Про важливість збігу цінностей

Кожна компанія має свою корпоративну культуру та оперує певними цінностями, тож спілкуючись на інтервʼю з кандидатами, які прагнуть потрапити до Boosta, ми часто намагаємось зрозуміти, наскільки людина відповідає нашим орієнтирам. Вони описані зрозумілими цінностями, яких намагаються дотримуватися всі. У нас таких шість:

  • навчання;
  • інновації;
  • вплив;
  • комунікація;
  • лідерство;
  • поведінка.

Кожна цінність має свої компетенції, з яких і складається блок soft skills будь-якої ролі, а різним позиціям притаманні різний мікс soft skills. 

Першим найважливішим soft skill у своєму особистому топі я назвала комунікативність. У Boosta ми теж глибоко цінуємо прості, щирі та чесні комунікації. Якщо вам щось потрібно, ви йдете й питаєте, а не просто чекаєте. З розумінням ставитесь до точки зору співбесідника та перевіряєте, чи правильно його зрозуміли. Так на співбесіді ми надаємо кандидату різні кейси, що більше допоможуть зрозуміти нам спосіб мислення людини й перевіряють навички комунікації.

Порада для кандидатів: ознайомтеся з цінностями компанії ще до початку процесу найму, щоб упевнитися, чи збігаються ці цінності з вашими внутрішніми принципами.

Висновок

Яким би винятковим набором hard skills ви не володіли, без елементу soft skills формула результативного найму буде неповною. Навіть Гарвард і Стендфорд спільно заявляють, що 85% успіху в професії досягається шляхом застосування ситуативних вмінь, емпатії та емоціонального інтелекту, і лише 15% залишається за технічними навичками.

Читайте ще: Залучення активних і пасивних кандидатів: ефективні практики та перевірені стратегії