HR-фахівці більше не можуть залишатися осторонь  соціальні мережі змінили підхід до найму. І, схоже, ми вже ніколи не повернемося до часу, коли кандидатів шукали виключно через job-портали, сайти компаній або професійні платформи. Адже самі пошукачі тепер також шукають можливості та кар’єрні поради в зовсім інших місцях. Багато хто використовує соцмережі не лише для пошуку порад або вакансій, а й для створення контактів та знайомств, які згодом можуть стати рекомендаціями.

Соцмережі та найм: що змінилося назавжди?

LinkedIn був створений як соціальна мережа для професійного спілкування і досі залишається такою. Але інші платформи від Facebook і Instagram до TikTok все більше приваблюють людей, зацікавлених у пошуку роботи та розвитку кар’єри.

За таких обставин роботодавцям варто активно взаємодіяти в соцмережах, щоб привабити таланти та публікувати захопливий, автентичний для бренду контент, який демонструє корпоративну культуру, цінності та команду.

У статті розглянемо, як соціальні мережі змінили процес найму та побудову кар’єри і як на це можуть реагувати HR-фахівці.

Пошукачі стали більш проактивними

У минулому пошукачі відносно швидко реагували на ситуацію на ринку: вони відгукувалися на вакансії, розміщені на job-сайтах або офіційних сайтах компаній (а старші покоління на друковані оголошення про вакансії). Але наразі пошукачі гортають соцмережі в пошуках нової роботи. Або ж самі розміщують прохання допомогти з пошуком.

Порада для HR-фахівців. Перевірте свою присутність у соцмережах. Якщо сторінки компанії в соцмережах немає, це може негативно вплинути на здатність наймати потрібних кандидатів. Якщо ж із соціальними мережами все гаразд, попрацюйте з контент-командою, щоб створити власний HR-простір, де зможете навчати пошукачів, публікувати відкриті вакансії та приймати заявки.

Ваша репутація під загрозою

Сьогодні кандидати шукають не лише вакансії в соцмережах вони також ретельно перевіряють роботодавців. Понад 90% пошукачів зізнаються, що на рішення подати резюме впливає присутність компанії у соціальних мережах.

Якщо компанія відсутня в онлайн-просторі або не піклується про свою репутацію, це може завадити залученню якісних кандидатів. Репутація – це не лише гарний сайт, а й активна, прозора та позитивна присутність у соцмережах.

Порада для HR-фахівців. Регулярно оновлюйте сторінки компанії, слідкуйте за відгуками, публікуйте реальні історії працівників та давайте уявлення про корпоративну культуру. Сучасні кандидати хочуть бути впевненими, що ваші цінності та підхід до роботи резонують з їхніми життєвими й кар’єрними орієнтирами ще до того, як вони натиснуть «Відгукнутись».

Ваш бренд формується у соціальних мережах

Для багатьох кандидатів особливо представників поколінь Z і міленіалів соціальні мережі є основним джерелом інформації. Саме там вони читають новини, спілкуються з друзями та досліджують потенційних роботодавців. Сьогодні саме соцмережі формують ваш бренд.

Порада для HR-фахівців. Використовуйте TikTok та інші актуальні платформи, щоб ділитися залаштунками корпоративного життя, розповідати про робоче середовище, досвід працівників та культуру. Тут можна також презентувати вакансії у менш формальному й більш доступному форматі ближчому до реального життя.

Кар’єрні поради заполонили соцмережі

55% людей щодня (!) шукають карʼєрні поради в соціальних мережах. Вони сьогодні це не просто місце для пошуку роботи. Це потужне джерело знань для всіх, хто прагне карʼєрного зростання.

Порада для HR-фахівців. Будьте готові до того, що кандидати, які приходять на співбесіду, вже отримали поради, наприклад, в TikTok: вони знають, як писати резюме, відповідати на складні запитання та домовлятися про зарплату.

Корисність таких порад може суттєво відрізнятися. Якщо це рекомендації від досвідчених фахівців чи сертифікованих коучів  чудово, бо вони ґрунтуються на реальному досвіді. Але якщо поради дають випадкові блогери без глибоких знань у сфері найму вони можуть виявитися хибними чи надто спрощеними.

Більше можливостей залучити кандидатів

TikTok та інші соцмережі відкрили для роботодавців нові способи не лише розміщувати вакансії, а й залучати кандидатів креативніше. Деякі компанії вже проводять віртуальні ярмарки вакансій чи сесії запитань і відповідей у прямому ефірі. Такий підхід не тільки допомагає взаємодіяти з потенційними кандидатами, а й дозволяє оцінити їхню креативність і відповідність ролі.

Соцмережі стали простором, де люди випадково або цілеспрямовано відкривають для себе нові професії, про які раніше навіть не чули.

Порада для HR-фахівців. Використовуйте TikTok та інші платформи, щоб просувати ролі або напрями, які зазвичай не є популярними, але є важливими. Наприклад, нові «комірцеві» професії (new-collar jobs) набирають популярності  і ви зможете залучити більше кандидатів, якщо розповісте про специфіку цих робіт та готовність допомогти людям опанувати необхідні навички.

Зв’язки набувають ще більшого значення

Роботодавці дедалі частіше використовують соцмережі та професійні контакти для пошуку нових працівників. Все більше кандидатів знаходять роботодавців та отримують запрошення на роботу через соціальні мережі. Це підкреслює важливість створення та підтримки професійних стосунків у соцмережах.

Порада для HR-фахівців. Розширюйте своє охоплення в соцмережах, залучаючи до процесу найму й своїх співробітників. Заохочуйте їх ділитися вакансіями у своїх профілях. Можна навіть впровадити систему бонусів за успішні рекомендації чи працевлаштування знайомих. Це вигідно обом сторонам: колеги можуть познайомити вас з потенційними кандидатами, які добре впишуться в команду.

Читайте ще: Чого хочуть кандидати у 2025 році? Результати дослідження LinkedIn