Про Budni
Наші продукти
Софія Басій, Сhief Marketing Officer у Bisseti Recruiting Agency
Головний тренд рекрутингу останніх місяців: ринок праці став ринком роботодавців, але кваліфікованих кадрів від цього більше не стало. Щоб знайти потрібного співробітника, необхідно або переглянути сотні нерелевантних резюме та відгуків, або ж виявляти креативність та залучати нові інструменти. Без якісного маркетингу в цьому не обійтися.
Рекрутери Bisseti мають більш як 10-річний досвід, тож ми маємо, чим поділитися. Розберемося?
Портрет кандидата
«Хто наш клієнт?» – це головне питання маркетингу. З цього ж починається й рекрутинг. Ще до формування вакансії необхідно розуміти, яка ваша людина повинна бути. Навіть кандидати з однієї сфери можуть мати надзвичайно різний досвід. Якщо ви шукаєте керівника діджитал-маркетингу в креативну агенцію, то вам не підійде кандидат, який 10 років був директором з маркетингу в банку.
Тому чіткий опис:
До речі, маючи такий детальний опис, дуже легко уявити собі цю людину, і тоді написати текст вакансії саме для неї буде значно легше.
Що та як ви пишете впливає на результат. За допомогою «Агов, гоу з нами творити великі справи» не знайдете спеціаліста для ливарного виробництва.
Вся комунікація повинна будуватися з розумінням етапів та заперечень, які на них виникають. Тому ви готуєте контент відповідно до шляху клієнта, як сказали б маркетологи, а ми скажемо – шляху кандидата. А це означає:
Та, звісно, не забуваємо про креатив. Вже немає сил читати про молоду компанію, що динамічно розвивається, комфортний офіс у промзоні та необмежене печиво з чаєм. Розкажіть так, щоб з вами хотілося працювати: зробіть презентацію про цінності та EVP, зніміть ТікТок (чи серйозне відео) про команду, втягніть людину в інтерактивну боротьбу за місце в компанії.
Після перших двох пунктів ви вже знаєте, хто ваші людини, як вони себе поводять в інтернеті та як їх зачепити. Залишилося лише зробити це.
Налаштуйте рекламу на тих, хто вам потрібен, та за ключовими запитами. Так ви отримаєте максимально релевантні відгуки.
А трошки згодом наздоженіть їх ремаркетингом. Так ви зачепите тих, хто зупинився, перейшов на сайт, лайкнув, але не зробив цільову дію.
На цьому етапі дуже багато простору для креативу та експериментів. Наприклад, ви можете запустити паралельно дві реклами та перевірити, яка з них працює краще. А можна відредагувати текст чи змінити візуал, і знову побачити результат. Чим більше активності, тим вища ймовірність знайти потрібну людину.
У маркетингу вкрай важлива якість та швидкість комунікації.
На кожен комент чи повідомлення необхідно відповідати. І не просто відписати смайликом. У цьому спілкуванні ви вже можете показати, яка ви компанія. Реагуйте на негатив (не негативом, звісно), відповідайте нерелевантним кандидатам, скептикам. Навіть якщо ви не отримаєте жодного коментаря від підходящих претендентів, вони побачать, як ви спілкуєтеся з провокаторами.
Зберігайте дані щодо вирви пошуку, конверсії кожного етапу, витраченого бюджету та часу, успішної стратегії – все це знадобиться, коли наступного разу ви будете шукати людину на аналогічну посаду. Маючи якісну аналітику попередніх пошуків, ви з легкістю побудуєте нову дієву стратегію та знайдете шляхи оптимізації процесу.
Маркетингові інструменти значно підвищують кількість на якість відгуків на вакансію. Не будьте осторонь нових трендів та інструментів у роботі.
Читайте ще: Сторітелінг у рекрутингу: як це працює