Про Budni
Наші продукти
Успішний найм часто залежить від одного ключового етапу – співбесіди. Якщо вона проходить добре, ймовірність найму відповідного кандидата суттєво зростає. Але якщо співбесіда невдала – все навпаки.
Саме співбесіда стала найбільшою складністю для рекрутерів великих компаній під час роботи з кандидатами, згідно з дослідженням платформи Gem. А не пошук кандидатів, залучення чи переконання їх прийняти пропозицію.
Проаналізувавши понад 350 000 співбесід, команда BrightHire (платформи для аналізу співбесід) виокремила закономірності, які визначають успіх чи провал співбесіди. Ділимося 5 головними відкриттями.
Опануйте основи проведення співбесід
«Жодний найм не відбувається без співбесіди», – зазначає Тедді Честнат, співзасновник BrightHire. «Можливо, колись ваш ШІ-бот буде співбесідувати мого ШІ-бота, поки ми граємо в гольф. Але поки що в центрі процесу залишаються живі розмови між людьми».
За даними LinkedIn, 77% кандидатів вважають співбесіду критично важливим фактором при ухваленні рішення про роботу. Водночас 83% кандидатів можуть відмовитися від вакансії через негативний досвід співбесіди.
Тому важливо дотримуватися основ співбесіди:
За дослідженням BrightHire, навіть ці прості дії відбуваються лише в 50% випадків, коли співбесіду проводить менеджер або член команди, і в 60% – коли рекрутер. Тож простір для вдосконалення є навіть у досвідчених професіоналів.
Щоб підвищити шанси на успішний найм, рекрутери повинні на початку обговорювати три ключові теми з кожним кандидатом: зарплату, мотивацію та формат роботи.
За даними BrightHire, якщо ці аспекти обговорюються на старті, кандидати на 33% рідше знімаються з процесу і на 30% частіше доходять до оферу.
Це логічно: коли очікування узгоджено з самого початку, менше неприємних «сюрпризів» наприкінці, і простіше переконати кандидата на кожному етапі.
Сучасні кандидати цікавляться не лише умовами роботи, а й ширшим контекстом. Тедді Честнат наголошує, що сьогодні в центрі уваги – три теми:
Кандидати очікують відкритості та чесності, тож варто бути готовими до цих розмов уже на перших етапах співбесіди.
Дані BrightHire виявили тривожну тенденцію: кандидатів можуть оцінювати по-різному залежно від їхньої статі.
Зокрема, 73% співбесід загалом починаються вчасно (із запізненням не більше ніж на 2 хвилини), але коли чоловіки проводять інтерв’ю з жінками, цей показник знижується до 68%.
Крім того, в таких випадках чоловіки частіше домінують у розмові. Як зазначає Тедді Чеснат, радник компанії Адам Грант назвав це «mansplaining» – ситуацією, коли чоловіки пояснюють щось жінкам зверхньо або надміру докладно.
Щоб забезпечити справедливий процес найму, варто аналізувати поведінку інтерв’юерів і стежити за рівнем поваги й рівноправності в спілкуванні з кандидатами.
Занадто довгий процес відбору шкодить всім. Як показує дослідження Google, після чотирьох співбесід «кількість отриманої інформації та якість найму практично не змінюються».
BrightHire також дослідила, скільки насправді коштує, коли на одного кандидата припадає 4, 8, 12 та 14 співбесід:
Щоб найняти одну людину, рекрутери часто відбирають 20 кандидатів. Припустимо, що з них 10 потрапляють до менеджера з найму, 5 – доходять до офіційних інтерв’ю. Якщо кожен кандидат проходить чотири співбесіди, це 20 співбесід. Якщо підсумувати, то для найму одного співробітника потрібно 50 співбесід.
А якщо кількість інтерв’ю зростає до 8, то для одного найму вже потрібно 70 зустрічей. Це – додатковий час, витрати і ризик втратити цінного кандидата. Адже коли процес затягується, частіше відбувається відмова від участі.
Тому обмежуйте кількість співбесід. Це збереже ресурси і підвищить ефективність найму.
Читайте ще: Рекрутинг в епоху соцмереж: як змінився найм і що з цим робити HR-фахівцям?
Читайте більше за тегами: