Про Budni
Наші продукти
В епоху технологічної революції в нас досі залишається багато можливостей, але лише за однієї важливої умови – ми повинні залучати до роботи наші унікальні людські навички. Ефективна комунікація, критичне мислення та емпатія є життєво важливими навичками як для індивідуальної кар’єри, так і для успіху всієї компанії. Але дуже часто ці навички недооцінюються на робочому місці та на ринку праці загалом.
Штучний інтелект дедалі більше звільнятиме час для співробітників, щоб вони могли більше часу приділяти співпраці та інноваціям, використовуючи людські навички, які технології можуть удосконалити, але ніколи не зможуть замінити.
За даними опитування LinkedIn, 92% керівників погоджуються з тим, що сьогодні м’які навички відіграють важливішу роль, ніж будь-коли раніше. А результати дослідження LinkedIn показують, що фахівці з ключовими м’якими навичками отримують підвищення на 8% швидше, ніж ті спеціалісти, які володіють виключно технічними компетенціями. Пріоритизація цих навичок має важливе значення для побудови стабільної кар’єри та стійкого бізнесу впродовж наступного десятиліття, оскільки штучний інтелект продовжує розвиватися.
І тут найбільша роль покладається на фахівців з кадрів. Саме вони краще за будь-кого іншого розуміють людей у компанії, а значить, знають, як мотивувати працівників на розвиток і вдосконалення своїх навичок. Спеціалісти з талантів можуть допомогти бізнесу створити таке середовище роботи, яке буде більш людяним, ніж будь-коли раніше.
Щоб допомогти вам і вашим організаціям впоратися з цією кардинальною трансформацією, розказуємо все про soft skills, які є ключовими на ринку праці у 2024 році.
6 критично важливих людських навичок на сьогодні
У міру того, як ми входимо в нову епоху роботи, нам треба заохочувати співробітників удосконалювати ці шість орієнтованих на людину навичок, щоб максимізувати їхній вплив.
Комунікація
Комунікація посідає перше місце у списку найбільш потрібних навичок станом на 2024 рік за версією LinkedIn і залишатиметься ключовою навичкою в найближчому майбутньому. Ефективне спілкування зі сторони керівництва команди та компанії допомагає об’єднувати, мотивувати та надихати співробітників. Дані LinkedIn також показують, що окремі працівники з сильними комунікативними навичками отримують підвищення на 11% швидше, ніж ті, хто не володіє цими важливими компетенціями.
Незалежно від того, працюєте ви зі штучним інтелектом або з колегою, правильна комунікація допоможе вам будувати стосунки, ефективно співпрацювати та досягати результатів.
Коли ви спілкуєтесь з ШІ, один зі способів покращити результати – це спілкуватися з такою ж увагою, як і з колегою. Надайте штучному інтелекту контекст і пропозиції та попросіть спробувати ще раз, якщо вам не подобається перший результат. І будьте ввічливими (це є ще однією важливою людською навичкою).
Хоча інструменти генеративного ШІ створюють нові можливості для підвищення ефективності письмової роботи та допомагають у розвʼязанні міжособистісних конфліктів, справжня експертна комунікація вимагає збалансування результатів ШІ з емоційним інтелектом і контекстуальними знаннями. Інвестуйте час у розвиток ефективних комунікативних навичок ваших співробітників, і вони допоможуть вашому бізнесу досягти успіху.
Ванесса Ван Едвардс, авторка бестселерів і спікерка з навичок міжособистісного спілкування, зазначає: «Важливо надавати цим інструментам додаткову інформацію, щоб отримати персоналізовані, корисні та, зрештою, більш людські результати, які використовують ваш особистий тон, стиль і унікальний голос».
Критичне мислення
Фахівці, які вміють мислити критично, вирізняються в сучасному мінливому світі праці. Вони здатні працювати з великими ідеями, ставити під сумнів припущення та синтезувати нову інформацію, щоб ухвалювати обґрунтовані рішення так, як це не може зробити штучний інтелект. Оскільки люди починають масштабно використовувати ШІ для виконання дедалі більшої кількості завдань, наша здатність мислити критично допоможе орієнтуватися в умовах невизначеності ефективно та розвʼязувати проблеми.
Беккі Зальцман, міжнародна спікерка, авторка та тренерка, яка допомагає лідерам і їхнім командам розвивати допитливість і критичне мислення, називає критичне мислення «фільтром істини» – необхідною навичкою для того, щоб ставити під сумнів інформацію, згенеровану штучним інтелектом, щодо її надійності, релевантності, актуальності та правдивості.
«Генеративний ШІ може запропонувати, здавалося б, блискучі стратегічні та креативні ідеї, але ваше завдання – переконатися, що вони не побудовані на хиткій основі припущень і неперевірених даних», – каже Беккі.
Незалежно від того, чи ви ставите під сумнів надійність і упередженість інформації, згенерованої за допомогою ШІ, чи працюєте з вашою командою над розробкою стратегій для бізнесу або особистого кар’єрного зростання, ваша здатність аналізувати, інтерпретувати та рефлексувати виділятиме вас.
Креативність та інноваційність
Є вагомі аргументи на користь творчості в епоху штучного інтелекту. Оскільки ми звертаємось до технологій ШІ для виконання повторюваних, рутинних і трудомістких завдань, це звільняє нас для зосередження на більш творчих починаннях. І, перебуваючи в цьому творчому просторі, ми не повинні боятися використовувати інструменти допоміжного ШІ в ролі співпрацівників. ШІ не замінює нашу креативність, а підсилює та покращує її.
Ті з нас, хто працював з генеративним ШІ, знають, що ефективність результату залежить від того, наскільки творчі, креативні та інноваційні ідеї ви вносите в цю співпрацю.
Використання ваших творчих здібностей та інноваційних підходів разом із допоміжними інструментами ШІ допоможе створювати чудові роботи.
«Коли людська креативність зустрічається з винахідливістю штучного інтелекту, відбувається магія, яка дозволяє досягати ідей, про які ви раніше навіть не думали», – наголошує Дейв Бірс, міжнародний спікер, автор і викладач, який працює на перетині ШІ та креативності.
Співробітники по всьому світу це вже усвідомлюють. Згідно зі звітом Microsoft «Індекс тенденцій роботи» за 2024 рік, 85% респондентів кажуть, що ШІ допомагає їм бути більш креативними.
Емоційний інтелект
Емоційний інтелект – це здатність розуміти інших і сприймати соціальну динаміку так, як це не можуть робити машини. Це критично важливий елемент для побудови зв’язку та довіри між членами команди.
«Люди справді дуже добре вміють робити висновки на основі інформації, яку вони отримують. Ваші відчуття забезпечують важливий контекст на робочому місці, контекст, який рідко доступний для ШІ та інструментів автоматизації», – зауважує Кріс Шиплі, технологічна журналістка та аналітикиня, яка консультує з питань людських і організаційних викликів у часи технологічних змін.
Ті, хто вважають людський потенціал обмеженим IQ, можуть боятися впливу штучного інтелекту на роботу. Але як тільки ми визнаємо величезний, ще не розкритий потенціал емоційного інтелекту, стає зрозуміло, що співробітники та керівники відіграватимуть життєво важливу та незамінну роль у взаємодії з ШІ.
Адаптивність
Генеративний ШІ змінює вимоги до професійних навичок з надзвичайною швидкістю та неймовірним масштабом. Дані LinkedIn показують, що за останні вісім років трансформувалися 25% компетенцій, необхідних для виконання робочих обов’язків, а до 2030 року скіли, необхідні для вашої роботи, зміняться на 68%. Отже, це означає, що навіть якщо ви не змінюєте роботу, ваша робота змінюється для вас.
Зміни стали нашою новою постійною реальністю, а здатність до адаптивності – новою необхідною навичкою, яка допоможе вам і вашій організації рухатися вперед і випереджати конкурентів. Здатність реагувати на виклики та невизначеність за допомогою гнучкості, стійкості та налаштованості на зростання допоможе працівникам справлятися з будь-якими нестабільностями та невизначеностями.
«Адаптивний спосіб мислення запобігає паралічу страху та невпевненості та натомість ставить вас на шлях навчання, зростання та можливостей. Це чудовий спосіб виділитися як більш цінний працівник і зробити свою кар’єру стійкішою», — зазначає Кріс Шиплі.
Тож, не дивно, що здатність до адаптації була названа «навичкою моменту» у списку найбільш важливих компетенцій від LinkedIn за 2024 рік. Ми не можемо передбачити майбутнє, але можемо підготуватися до великих хвиль змін, навчившись бути більш адаптивними.
Ухвалення рішень
Уміння ухвалювати обдумані рішення, коли немає простого способу розвʼязання проблеми, – важливий аспект ефективного лідерства. Здатність тримати в голові протилежні істини, цінувати різні погляди та ухвалювати рішення, які відображають цінності вашої компанії щодо того, що є правильним, ставатиме ще важливішою в епоху штучного інтелекту.
Від вибору того, коли та де використовувати інструменти ШІ, до оцінювання результатів, згенерованих ШІ, і до відповідального використання ШІ в організації, ухвалення рішень залишатиметься ключовою людською навичкою для врівноваження роботи штучного інтелекту в нову еру роботи.
Генеративний ШІ може бути ідейним партнером і творчим співпрацівником, але, зрештою, не є тим, хто ухвалює рішення. Це ваша робота. Справжня сила співпраці зі штучним інтелектом полягає в ефективному збалансуванні результатів ШІ з вашими унікальними ідеями.
Шеріл Строс Айнхорн, авторка, ад’юнкт-професорка Колумбійського університету та експертка з розвʼязання складних проблем, порівнює ШІ з керуванням автомобілем. «Ми не дозволяємо машині вирішувати, куди ми їдемо. Ми маємо використовувати ШІ так само: як інструмент, що допомагає нам знаходити найкращі рішення для нашого особистого та професійного життя».
Майбутнє – за людиною
Оскільки штучний інтелект стає все більш поширеним, ми повинні продовжувати запитувати себе: як ми можемо виконувати нашу роботу якнайкраще та ставати найкращими версіями себе? Хоча технічні навички можуть швидко змінюватися, такі людські навички, як комунікація, критичне мислення, креативність, емоційний інтелект, адаптивність та ухвалення рішень, залишаються незмінними та є основними навичками, які будуть актуальними для всіх ролей.
Розвиток цих навичок у собі та впровадження системного підходу до навчання та підготовки команд дозволять нам досягти нових рівнів інновацій і людських досягнень, а також гарантувати, що ми як індивіди й організації працюємо над етичним і відповідальним використанням ШІ.
Джефф Безос, засновник і голова Amazon зазначає: «Я майже ніколи не отримую запитання про те, що не зміниться протягом наступних 10 років. І я переконаний, що саме це питання є найважливішим, тому що ви можете побудувати бізнес-стратегію навколо тих речей, які залишаються стабільними з часом».
Для нас точно не зміниться (і навіть, можливо, стане ще важливішим) те, як ми взаємодіємо одне з одним і працюємо разом, щоб знаходити креативні та інноваційні ідеї, які тільки здатен вигадати людський мозок.
Настав час переосмислити наше ставлення до штучного інтелекту. За допомогою правильних інструментів і ефективного навчання ШІ може стати каталізатором для більшої кількості інновацій, більш осмисленої роботи, сильнішої креативності та нових можливостей. І саме фахівці з розвитку талантів повинні допомогти відкрити цей більш людяний світ праці.
Читайте ще: Лідерам на замітку: 6 факторів ефективності команди