Про Budni
Наші продукти
Ефективність команди завжди була важливою складовою успіху будь-якої компанії. Але оскільки 58% керівників у всьому світі зараз працюють у гібридному або віддаленому форматах, більшість з них потребують нових навичок управління командою, щоб ефективно керувати віддаленими працівниками.
Кожен має емоційні потреби на роботі, але віддалені працівники стикаються з деякими унікальними проблемами. Вони можуть боротися з почуттям самотності та ізоляції, труднощами у спілкуванні та співпраці, а також з відволіканнями. Без надійного командного лідерства ці виклики негативно впливають на ефективність команди – від недостатньої продуктивності до професійного вигорання.
У статті розповідаємо, як можна забезпечити ефективну роботу команд у віддаленому та гібридному форматах.
Що таке ефективність команди?
Ефективність команди – це те, наскільки добре співробітники працюють разом для досягнення своїх цілей.
Уявіть, що ви є частиною ефективної команди. Кожен її член має чітко визначену роль, засновану на його унікальних навичках та інтересах. Всі прислухаються і підтримують одне одного, що робить співпрацю бездоганною. Ви відчуваєте, що вас цінують і поважають, особливо керівник команди, і довіряєте колегам виконувати частину своєї роботи. Разом ви впевнено долаєте виклики, святкуєте успіхи та просуваєтеся до спільних цілей. Працювати в ефективній команді не лише продуктивно, але й приємно, адже ви відчуваєте, що є частиною чогось особливого.
6 факторів командної ефективності, необхідні лідерам, щоб підтримувати залученість і зосередженість співробітників
Підсилення спільної мети
Лідери часто зосереджені на стратегії та підтримці бізнесу. Але вони також повинні надихати свої команди цілеспрямованістю та баченням, показати, як зміни впливають на їхні індивідуальні цілі та призначення. І найголовніше – лідери повинні цінувати зусилля команди та демонструвати це.
Цілеспрямованість має величезний вплив на залученість працівників. Global Leadership Forecast 2023 показав, що цілеспрямовані лідери у 9 разів частіше почуваються зацікавленими у своїй ролі. А коли залученість висока, утримання персоналу процвітає. Дослідження також показало, що цілеспрямовані лідери у 2,4 раза частіше мають намір залишитися у своїй компанії на наступний рік.
Забезпечення чіткості ролей
Компанії постійно адаптуються. Їм потрібно розвиватися, щоб залишатися конкурентоспроможними на глобальному ринку та реагувати на різні фактори. Їм також потрібно враховувати очікування працівників щодо таких переваг, як гнучкість. Зміни часто означають, що ролі та обов’язки працівників також змінюються, а це іноді може викликати плутанину в командах. Тому лідерам потрібно чітко комунікувати про ролі.
Це особливо актуально у віддаленому та гібридному робочому середовищі. Кожен повинен чітко розуміти, хто і що робить, щоб працівники могли зосередитися на досягненні цілей, а керівники не займалися мікроменеджментом.
Лідери забезпечують чіткий розподіл ролей, визначаючи індивідуальні цілі та обов’язки. Вони повинні переконатися, що кваліфікація, здібності та мотивація кожного члена команди відповідають його ролі.
Крім того, члени команди повинні допомагати лідерам, знаючи зону відповідальності при прийнятті рішень і розподілі роботи.
Ефективне управління часом
Успішні команди мають чіткі командні процеси для планування, відстеження, документування та управління роботою.
Команди також повинні контролювати, як вони витрачають свій час. Згідно з опитуванням, проведеним Igloo Software, близько 47% людей вважають наради на роботі непродуктивними. Ще одне дослідження показало, що топменеджери витрачають на зустрічі майже 23 години на тиждень.
Управління часом на робочому місці може бути складним, незалежно від того, де ви працюєте. Оскільки 71% менеджерів також називають наради непродуктивними та неефективними, легко зрозуміти, чому деякі команди можуть розчаровуватися у зустрічах.
Лідери повинні переконатися, що їхні команди не відстають через неефективність або згаяний час, а також регулярно спілкуватися з ними, щоб отримати зворотний зв’язок про те, чи мають вони все, що їм потрібно.
Створення психологічно безпечного середовища
Члени команди хочуть почуватися комфортно, відчувати, що їх цінують і залучають до роботи. На жаль, переважна більшість не відчуває цього. Такі прості речі, як увімкнення камери під час віртуальних зустрічей, дозволять лідеру знайти невербальні підказки щодо залучення та інклюзії.
Лише 31% працівників стверджують, що їхні керівники сприяють створенню інклюзивного командного середовища, а це означає, що більшості працівників бракує психологічної безпеки на робочому місці. Лідери, які довіряють своїм керівникам вищої ланки, майже втричі частіше розробляють нові ідеї та рішення, ніж ті, хто має низький рівень довіри в організаціях. Вони також менше бояться невдач і сприймають нові ідеї як можливість вчитися.
Психологічна безпека є одним з найважливіших факторів у командах, особливо в часи кризи та невизначеності. Лідерам необхідно взаємодіяти зі своїми командами на емоційному рівні, щоб підтримувати їхню залученість і продуктивність.
Заохочення до співпраці
Є причина, чому ми працюємо в командах – ми потребуємо одне одного для досягнення наших цілей. Дух співпраці заохочує всіх збиратися разом, щоб подумати про найкращі способи виконання роботи. Це часто приносить нові, різноманітні ідеї та перспективи.
Хоча командна співпраця не є гарантією, 61% світових лідерів стверджують, що гіперспівпраця (або сильна співпраця) – це сфера, яку вони хотіли б розвивати впродовж наступних трьох років. І лише 41% з цих лідерів стверджують, що вони дуже ефективні в гіперспівпраці вже сьогодні. Відсутність співпраці впливає на всіх по-різному. Але для віддалених працівників, які вже можуть відчувати себе ізольованими, співпраця є життєво необхідною.
Ось чому лідери повинні заохочувати дух співпраці, якщо вони сподіваються досягти командної ефективності. Вони повинні відкрито і зрозуміло ділитися відповідною інформацією зі своїми командами і заохочувати їх до пріоритету колективного внеску над індивідуальною конкуренцією.
Сприяння орієнтації на зростання
Люди повинні вчитися та розвиватися, якщо хочуть покращити свою роботу. Ефективні команди продукують більше ідей та результатів, які приносять користь усій компанії, стимулюючи її зростання. Ці ідеї з’являються в результаті експериментів або мозкового штурму нових способів вирішення проблем.
Один зі способів продовжувати зростати – це вчитися одне в одного. Команди дають можливість усім рости і розвивати навички разом. Багато лідерів кажуть, що хочуть навчатися через інтерактивний досвід зі своїми колегами, з меншою кількістю самостійного навчання. 31% лідерів також висловили бажання отримати більше коучингу від колег.
Лідери повинні заохочувати і надавати такі можливості. Це один з найкращих способів знайти інноваційні підходи до виконання роботи, зберігаючи при цьому залученість команди. Дослідження показують, що можливості для зростання та розвитку мають велике значення для утримання високопотенційних співробітників.
Спільне подолання викликів допомагає командам вчитися та розвиватися. Але лідерам також важливо знати, коли потрібно просто слухати. Іноді, якщо дозволити команді керувати та навчати свого лідера, можна отримати неоціненну інформацію.
Читайте ще: Як українські HR-фахівці використовують у своїй роботі технології штучного інтелекту? Дослідження robota.ua