Про Budni
Наші продукти
Інна Карпусенко, сертифікована кар’єрна консультантка, членкиня Асоціації кар’єрних консультантів України
Для кар’єрних консультантів важливою є правильно вибудована тактика взаємодії з клієнтами, щоб робота була максимально ефективною, а клієнт отримав дієві рекомендації та вирішення свого запиту.
При консультуванні військових та ветеранів слід розуміти, що їх реінтеграція у цивільне життя потребує часу, зусиль та бажання всіх сторін (військового/ветерана – кар’єрного консультанта – роботодавця). Успішна адаптація відбувається лише через активні дії, спільну роботу та взаємодію з клієнтом.
Тому кар’єрним консультантам потрібно бути готовими, що під час роботи з військовими та ветеранами запити:
Під час консультування варто звертати увагу на «чутливі» теми:
Крім цього, слід пам’ятати про військову та цивільну культуру, адже вони мають низку відмінностей. Військова культура передбачає визначення місця розташування, конкретних обов’язків служби та тривалості. Тоді як у цивільному житті людина може самостійно обирати роботу за власним бажанням, місце, вид діяльності та має право розірвати трудові відносини.
Також при розподілі «робота-особисте життя» для військової категорії є ненормований робочий день (до прикладу, час роботи в готовності 24/7, відпустка, яка може бути скасована тощо), а для цивільної категорії – зазвичай чітко окреслений графік та балансування між професійним та особистим життям.
Важливо наголосити, що з боку військових, ветеранів важливо:
З огляду на це, робота з військовими та ветеранами має містити комплексний підхід. А кар’єрним консультантам важливо розвивати такі навички та кваліфікації:
Ефективна комунікація
Це обмін інформацією, при якому повідомлення було доставлене відправником і отримано фідбек від одержувача. У разі, якщо донесено основний посил, тоді й мета спілкування вважається досягнутою, а комунікація – ефективною.
📖 Ефективна комунікація: що це за навичка, секрети і прийоми.
Для ефективної комунікації при консультуванні військових слід дотримуватись певних правил:
Активна взаємодія з клієнтом
Важливо звертати увагу:
Уміння чітко виявляти проблеми (цілі запиту) і способи їх подолання
Для цього потрібно розумітись на причинно-наслідкових зв’язках, розвивати критичне та системне мислення. І пам’ятати про:
Етика, толерантність та повна конфіденційність даних
Важливо дотримуватись повної конфіденційності, спілкування, побудованого на повазі, прояві толерантності до різних поглядів.
Нефінансова мотивація
Кар’єрні консультанти, які працюють з військовими і ветеранами, першочергово ставлять пріоритети бути корисними, ділитись своїм професіоналізмом, допомагати успішно реінтегруватись у цивільне життя та стати щасливими у своєму професійному житті.
Отже, компетенції кар’єрних консультантів (комунікативні якості, гнучкість та адаптивність, лідерські якості, розвиток та креативність, тісна співпраця з клієнтом та клієнтоорієнтованість, відповідальність та вміння вирішувати проблеми, мотивація та стимули) є ключовими, які варто розвивати та постійно вдосконалювати.
Долучитись до Асоціації кар’єрних консультантів