Про Budni
Наші продукти

Поговорили з HR-директоркою Dataforest, компанії з розробки продуктів і даних, про те, як це – працювати в динамічному технологічному середовищі, як розвивається компанія за нинішніх умов, які цінності допомагають залучати й утримувати таланти та чому Dataforest не любить звільняти.
Олена Білоусова, HR-директорка компанії Dataforest
– Компанія, яка спеціалізується на Big Data та штучному інтелекті ніби за замовчуванням має динамічно розвиватися, щоб встигати за стрімкими темпами технологічного прогресу. Як це – працювати в напрямку, який вимагає постійного розвитку?
– Це – завжди цікаво та дуже захопливо! Dataforest – компанія повного циклу розробки програмного забезпечення з фокусом на data-інженерію та впровадження рішень штучного інтелекту
Наша місія – використовувати новітні технології обробки даних, щоб складне ставало простим.
Загалом в компанії та проєктах підтримується висока динаміка, водночас зберігається баланс між роботою та особистим життям. А постійні виклики, які «підкидає» індустрія, та стрімкий розвиток технологій, дають змогу працювати над складними та цікавими проєктами.
– Які темпи розвитку компанії сьогодні? Наскільки динамічно збільшується команда Dataforest?
– Ми зростаємо поступово і стабільно, розвиваючи нові актуальні напрямки та впроваджуючи нові технології. Щомісяця до нашої команди приєднуються щонайменше 2-3 нових співробітники.
– З якою найбільшою проблемою ви стикаєтеся під час підбору персоналу?
– Сьогодні ринок праці «штормить», але по різних напрямках спостерігається різна картина. Щодо нашого розвитку в галузі Big Data, LLM та AI, ми бачимо, що експертний рівень в компанії часто перевершує той, який мають фахівці на ринку.
– Топ-3 цінності Dataforest. Як вони допомагають підвищувати рівень залучення співробітників?
– Ми в компанії будуємо всі процеси на трьох основних цінностях: взаємодія, гнучкість і результат.
Взаємодія дозволяє нам діяти проактивно, враховуючи інтереси як клієнта, так і компанії. Гнучкість ставить співпрацю у пріоритет перед формальностями, а результат є показником якості нашої роботи. Ці цінності є універсальними як для професійного життя, так і для особистого.
– Яких співробітників ви хочете бачити у своїй команді? Що для вас є ключовим при підборі кандидатів?
– Ми зацікавлені у співробітниках з креативним і критичним мисленням, в також в таких, які мотивовані для розвитку та люблять виклики. Ключовим при підборі кандидатів є те, як вони мислять і як працюють з інформацією.
– Як компанія, для якої розвиток є пріоритетом, ви також фокусуєтеся й на навчанні та розвитку співробітників?
– Так, розвиток компанії є нашою стратегічною ціллю. І ми завжди раді бачити, як разом з компанією зростає наша команда.
Для розвитку ми використовуємо такі інструменти як курси datacamp, 1:1, індивідуальні плани розвитку, менторинг, залучення до внутрішніх проєктів, курси англійської мови та сертифікацію співробітників.
Також у нас є проєкт «Баді», додаткова мотивація DFcoin та багато іншого, що допомагає екологічно зростати кожному на всіх рівнях.
– Розкажіть детальніше про навчальні програми/проєкти та процеси онбордингу/адаптації.
– На кожному напрямку (backend, frontend, data engineer, Python developer тощо) є своя програма онбордингу, залежно від технологій та планів щодо розвитку цього напрямку. Були часи, коли ми не встигали комфортно онбордити співробітників через активне зростання, але зараз ситуація значно покращилася.
– Чи зумовлює робота за горизонтальною моделлю відкритість керівництва до ініціатив співробітників?
– Так, керівництво завжди у відкритому доступі, кожен співробітник може напряму написати в особисті повідомлення. Є практика раз на місяць проводити генеральні зустрічі, на яких ми обговорюємо розвиток компанії, нові рішення та актуальні питання, є можливість поставити особисті запитання керівнику 🙂
– Наскільки швидко відбувається карʼєрне зростання в Dataforest?
– В Dataforest карʼєрне зростання може бути як вертикальним, так і горизонтальним. Наприклад, за три роки співробітник може зрости з джуніора до Team Lead (таких випадків немало). Також ми завжди відкриті до того, щоб співробітники вивчали нові технології та переходили в інший напрямок за бажанням.
– Тепер поговоримо про те, про що, можливо, не заведено говорити. Який показник плинності кадрів у компанії?
– Ми використовуємо нестандартний підхід до підбору персоналу, обираючи кандидатів ретельно, особливо звертаючи увагу на їхнє мислення та роботу з інформацією. Ми не любимо звільняти співробітників і намагаємося розвивати їх, підтримуючи та допомагаючи до останнього. Хоча іноді прощання неминучі, ми часто зберігаємо дружні стосунки та радіємо успіхам колишніх колег у нових проєктах. Такий комплексний підхід до підбору й утримання персоналу дозволив нам знизити плинність кадрів за останні три роки з 75% до 17%.
– Як вам вдається тримати команду згуртованою під час війни та в рамках віддаленого формату роботи?
– Окрім хорошого соціального пакета (відпустка, лікарняні, медичне страхування, навчання, мерч, подарунки, бонуси тощо), дуже важливо підтримувати дружню атмосферу в команді.
Війна розкидала нас по Україні та світу, і, працюючи віддалено, важливо зберігати взаємну підтримку.
Компанія докладає значних зусиль для неформального спілкування: у нас є книжковий клуб, йога, обідні розмови, вечірні зідзвони, «Клуб анонімних футурологів-політологів», вікторини, обмін знаннями та лекції від запрошених фахівців.
Наші колеги також активно беруть участь у соціальних проєктах, проводячи аукціони для збору коштів на підтримку ЗСУ та дітей з «Охматдиту». Ми розуміємо, як важливо підтримувати армію та українців.
– І наостанок. Топ-3 поради від HR: як утримувати співробітників і знижувати рівень плинності персоналу?
- Створюйте умови для розвитку і навчання та дружню атмосферу.
- Забезпечуйте прозору комунікацію, вільний доступ до керівництва та заохочуйте ініціативи.
- Підтримуйте здоровий баланс між роботою та особистим життям співробітників.
Dataforest – це не просто місце роботи, а спільнота людей, які прагнуть зростати та розвиватися разом. Завдяки нашій стратегії розвитку, цінностям і увазі до деталей ми створюємо сприятливі умови для всіх членів команди.
Матеріал підготувала Ольга Тимошенкова – авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Модель Белбіна: з чого складається ефективна команда?