Про Budni
Наші продукти
Дуже важливо відкрито та без страху обговорювати складні та делікатні теми з колегами, керівниками, HR-ами, якщо вони виникають під час робочого процесу. Варто зауважити, що такі обговорення можуть викликати сильні емоції, тому вони потребують обережного та виваженого обговорення.
Як обговорювати делікатні теми у команді?
Створіть безпечний простір
Де кожен працівник зможе поділитися своїм досвідом, яким би він не був. Вітайте всі почуття, занепокоєння, сподівання та тривоги співробітників. Це час, щоб поділитися питаннями і побоюваннями, а також надати можливість кожному попросити підтримки.
Виділіть час
Для обговорення делікатних тем потрібен час, щонайменше 60-90 хвилин. Переконайтеся, що всі учасники приєднаються та візьмуть в ньому участь. Якщо ви – керівник, поясніть, наскільки важливим є обговорення, і попросіть свою команду заздалегідь запланувати зустріч.
Підготуйте фасилітаторів і групи
Розпочніть обговорення у великій групі, а потім поділіться на групи по шість-вісім осіб. Призначте фасилітатора, який зможе керувати обговоренням у кожній групі. Якщо в компанії панує атмосфера високої довіри, де працівники можуть з повагою обговорювати складні теми, то структура буде менш складною. Якщо ж в компанії низький рівень довіри або існує широке розмаїття думок, почуттів і поглядів, може знадобитися більше фасилітації, щоб отримати позитивний досвід.
Мета полягає в тому, щоб кожен учасник обговорення відчув, що може вільно ділитися своїми думками без осуду чи критики, навіть якщо інші не погоджуються з ним.
Підготуйтеся до зустрічі
Розпочатися обговорення має з розповіді керівника про наміри та основні правила. Попросіть присутніх зберігати конфіденційність щодо висловів і думок учасників. Можна поділитися обговоренням загалом, але краще не цитувати окремих осіб, щоб не викривити їхню думку.
Проведіть обговорення
Зосередьтеся на тому, щоб учасники ділилися особистими історіями та почуттями. Переконайтеся, що кожен працівник має можливість висловитися принаймні один раз, якщо він цього хоче. Обмежте перебивання та перехресні запитання, щоб дати можливість висловитися всім.
Якщо співробітники мають різні думки, це нормально. Але не дозволяйте нікому обговорювати чи заперечувати особистий досвід іншої людини.
Завершіть обговорення
Зберіть малі групи разом і запропонуйте добровільно висловитися всім, хто бажає поділитися своїм досвідом. Потім керівник, наприклад, має завершити обговорення, подякувавши всім за участь і повідомивши про результати.
Підтримуйте одне одного
Якщо були висловлені конкретні прохання про підтримку, зробіть все можливе, щоб задовольнити їх як компанія. Якщо розмова зайшла в глухий кут, фасилітатор повинен зібрати лідерів команд, щоб допомогти вирішити проблему. Не ігноруйте складні проблеми, краще втрутитися на ранній стадії та принаймні спробувати її вирішити.
Не зупиняйтеся на досягнутому
Пам’ятайте, що обговорення делікатних тем у команді – це не разова ініціатива. Потрібно тримати руку на пульсі та продовжувати обговорювати теми, що турбують працівників. Якщо цей формат працює – чудово! Якщо ні, знайдіть спосіб вирішення делікатних питань, який відповідає культурі вашої компанії.
Читайте ще: Детектор брехні: навіщо компанії використовують поліграф?