Про Budni
Наші продукти
Марія Дем’яненко, HRD, співавторка книги «Типологія співробітників»
Наразі ми зіштовхнулися з кадровим голодом і, як говорить статистика, ситуація буде не кращою в найближчому майбутньому, тому маємо працювати з усіма кандидатами, які є на ринку або невдовзі вийдуть на нього.
Співробітників можна розділити на 4 типи: потенційні, поточні, колишні та перехідні.
Потенційні співробітники
Це ті, хто потенційно може працювати саме у вашій компанії. Тут потрібно чітко розуміти, хто ваш кандидат, які риси характеру він має, де проводить час, які його інтереси, що для нього важливо. В пригоді стануть прописані та реалізовані:
Для залучення потенційних співробітників потрібно обрати 3-5 каналів взаємодії з ними. Наприклад: соціальні мережі, участь у громадських заходах, соціальна активність, підтримка ВНЗ тощо.
Отже, спочатку зрозуміли хто наш потенційний співробітник, далі починаємо взаємодію з ним через обрані канали. Наприклад, у вас кав’ярня і вам потрібні бариста. Ви можете взаємодіяти з потенційними кандидатами через різні заходи: конкурси з «лате-арту», дегустації у вишах або на інших івентах, які сприяють розвитку кавового мистецтва у вашому місті.
Ви маєте відрізнятись від ваших потенційних конкурентів. Наприклад, майже у всіх є акаунти у соціальних мережах, але не всі можуть сформувати ком’юніті однодумців. Через сторінки компанії в соціальних мережах ви можете залучити потенційних співробітників до конкурсів, челенджів, фотосесій та спонукати їх брати участь активну участь у житті компанії.
Поточні співробітники
Це ваші співробітники, саме вони ваша рушійна сила, та саме на них потрібно витрачати 50% від усіх зусиль у роботі з персоналом.
Основна мета – це перетворити ваших співробітників на амбасадорів бренду. Отже, що можна зробити:
Колишні співробітники
Пам’ятаєте? Про колишніх або добре або ніяк. Не розповідайте позаочі, як керівник на будь-якому рівні, який поганий ваш співробітник, як ви хочете його звільнити, як він не справляється і що, якби була гідна заміна, ви б з ним вже попрощались. Це не прикрашає жодного керівника.
Не довіряєте, не вірите, не бачите результатів – добре, звільніть, але чесно скажіть про це співробітнику. Коли затягуєте, співробітник це відчуває, починає збавляти обороти, і це призводить до демотивації, починаються помилки, бізнесу стає гірше, а результат все одно буде той самий – звільнення. Будьте сміливіші.
Звільнення – це болючий процес для обох сторін і одного винного бути не може.
Основні правила звільнення:
Перехідні співробітники
Це, ті співробітники які прийшли пересидіти, а ми дозволили їм це зробити. Така ситуація може зустрічатись як серед лінійного персоналу, так і серед middle/top-менеджменту.
Я можу виділити кілька причин, чому це може трапитись.
З боку співробітника:
З боку компанії:
Таке може трапитись в будь-якій компанії. Чим скоріше зрозумієте, що співробітник не ваш, тим краще.
Що робити, якщо сталась така ситуація?
Знаєте, говорять, що не має чужих дітей, так само не має НЕ ваших співробітників. Є ті, що наразі не можуть продовжити співпрацю з вашою компанією. Головне – вчасно зрозуміти, до якого типу відноситься конкретний співробітник, та що ви можете взаємодіяти з ним на різних етапах життєвого циклу персоналу для успіху вашої компанії.