Про Budni
Наші продукти
Анна-Марія Сабов, People Ops Director Netpeak Group, незалежна HR/рекрутмент та кар’єрна консультантка, номінантка HR Pro Awards у категорії HR Influencer
Оскільки компанії продовжують адаптуватися до умов війни, віддаленої роботи, технологічного прогресу, HR-фахівці повинні стратегічно розставити пріоритети у своїх зусиллях для досягнення успіху. Рекомендую орієнтуватись на change manager роль HR-а в компаніях та на комбінацію різних підходів управління:
Це поєднання переосмислює роль HR від транзакційної функції до стратегічного партнера, роблячи акцент на людиноцентричних практиках, цифровій трансформації та організаційній гнучкості, а найголовніше – повертає відповідальність керівникам за управління своїми командами та допомагає бізнесу ухвалювати рішення на основі даних.
Традиційні практики управління персоналом часто є жорсткими та ієрархічними, що заважає організаціям швидко адаптуватися до змін. А комбінація лідерського-аналітичного-продуктового підходів охоплює гнучкі методології, що дозволяють HR-командам швидко реагувати на мінливі потреби бізнесу, експериментувати з новими ідеями та впроваджувати зміни ітеративно на основі зворотного зв’язку з працівниками та зацікавленими сторонами.
Розглянемо, як кожен з підходів можна імплементувати HR-у в роботу компанії.
Leader-led model – це спосіб управління, де кожен у команді має можливість стати лідером у своїй сфері. Замість того, щоб керівник диктував усі дії, учасники взаємодіють, обмінюються ідеями та спільно вирішують проблеми.
Головна ідея – розвивати лідерські якості у всіх працівників, щоб вони могли зробити внесок у досягнення спільних цілей.
Leader-led – це не тільки про класичний управлінський інструментарій для керівників для провадження people management. Це також про спроможність управлінців бути самостійними в більшості питань, що пов’язані з їхніми командами, щоб потреба в HR-і (як у посереднику) поступово відпала.
Як HR-у впровадити leader-led підхід:
Менеджерам на початковому рівні потрібно дати більше «базових» знань та зробити акцент на засвоєння першочергово важливого інструментарію: як проводити зустрічі, як планувати, як ставити задачі та делегувати, як контролювати.
Керівників з середнім рівнем прояву компетенцій важливо ознайомити з більш глибокими фреймворками та методологіями – наприклад, модель Херсі-Бланшара, базові навички фасилітації.
Для просунутих управлінців найбільший акцент варто робити на розвиток стратегічного мислення та застосування моделей лідерства, а не просто виконання технік менеджменту.
Data-driven approach – це стратегія управління, що ґрунтується на використанні даних для прийняття рішень. Замість вирішення проблем на основі інтуїції або досвіду, компанії, які використовують цей підхід, аналізують великі обсяги даних, щоб отримати об’єктивне уявлення про ситуацію та прийняти виважені рішення.
Як HR-у впровадити data-driven approach:
Product/service approach – це стратегія управління, яка акцентується на розгляді продукту або послуги як основного фокуса діяльності компанії. Особливість цього підходу полягає в тому, що всі рішення приймаються з урахуванням потреб та очікувань клієнтів.
Як HR-у впровадити Product/service approach:
Agile mindset – це філософія та підхід до роботи, який базується на принципах Agile-методології розробки програмного забезпечення. В основі Agile mindset лежить гнучкість, відкритість до змін та спроможність швидко адаптуватися до нових умов та вимог.
В Agile-підході існують чотири ключові принципи, які варто запровадити HR-у:
People-centered або орієнтація на людей – це стратегічний підхід до управління, що акцентує на потребах, цінностях і досвіді працівників. Він передбачає створення умов для розвитку та задоволення персоналу, що, своєю чергою, сприяє підвищенню їх продуктивності та задоволеності клієнтів.
Впровадження цього підходу в компанії передбачає кілька ключових кроків від HR-а:
Пріоритетом для HR-спеціалістів має бути створення підтримуючого середовища через практики турботи про добробут та психічне здоров’я працівників.
HR-и повинні зосередитися на впровадженні ініціатив, спрямованих на підтримку фізичного та емоційного здоров’я працівників, таких як оздоровчі програми, ресурси психічної підтримки та гнучкий графік роботи.
Зрозуміло, що такі програми вимагають великих інвестицій, тому якщо у компанії немає можливості інвестувати, то варто впровадити хоча б гібридний графік.
Також велика увага мала б приділятись питанню моніторингу навантаженості співробітників для того, щоб не допускати виснаження та вигорання.
Оскільки організації прагнуть створити інклюзивне та сприятливе робоче середовище, перехід військовослужбовців до цивільного життя стає першочерговим завданням для HR-фахівців. Визнаючи унікальні навички, досвід і внесок військових ветеранів, HR-и повинні надавати пріоритет ініціативам, які сприяють інтеграції колишніх військових в цивільну робочу силу та створюють можливості для їхнього професійного зростання та розвитку.
Загалом, всі ці підходи та роль HR-a як головного менеджера змін накладаються на концепт Zero HR, адептом якого я є. Zero HR – це метод побудови процесів в бізнесах, за яким функції people management виконують прямі керівники, тоді як HR-менеджери відповідальні за організацію процесу, створення відповідної інфраструктури та консалтингу щодо вирішення стратегічних питань. Замість того, щоб працювати ізольовано, HR в концепції Zero HR тісно співпрацює з бізнес-лідерами, щоб узгодити HR-ініціативи з організаційними цілями та завданнями. Виступаючи в ролі стратегічних партнерів, HR-и сприяють впровадженню інновацій, формуванню культури безперервного вдосконалення, і, зрештою, досягненню сталого зростання.