Про Budni
Наші продукти
Хто такий лінкбілдер і як стати справжнім профі в галузі? Лінкбілдинг – це не просто робота з посиланнями, а мистецтво впливу на алгоритми пошукових систем. Хороший лінкбілдер зможе допомогти в розвитку будь-якого бізнесу.
У статті Катерина Лученко, Deputy Head of Linkbuilding Department у Boosta, розповість про необхідні навички для тих, хто планує світч у професію, дасть поради перед співбесідою й порекомендує корисні інструменти для роботи.
Катерина Лученко, Deputy Head of Linkbuilding Department у Boosta
Хто такий лінкбілдер?
Головна ціль створення будь-якого сайту – привернення уваги цільової аудиторії. Що вище сайт з’являється в результатах пошукових систем, то більше шансів, що користувачі перейдуть на нього. Як досягти високих позицій у результатах пошуку? Один із методів – розміщення зовнішніх посилань на сайт на сторонніх платформах: форумах, новинних порталах, блогах.
Лінкбілдер – це фахівець, який займається пошуком таких майданчиків, створенням контенту (часто у співпраці з контент-менеджером) і розміщенням матеріалів із посиланнями. Ця професія поєднує простоту та захопливі виклики, що робить її ідеальним вибором для тих, хто любить працювати зі стратегіями та контентом.
Необхідні навички лінкбілдера у 2025 році
Поговоримо детальніше, які навички має опанувати лінкбілдер-початківець, що претендує на рівень джуна в команді.
Необхідні софт-скіли для джуна-лінкбілдера
Лінкбілдер – це спеціаліст, який працює з великими обсягами даних, великою кількістю таблиць і кількома проєктами й замовниками одночасно, причому в кожного з них різні вимоги. Тому дуже важливо вміти себе організувати, не забути вчасно відповісти та почати роботу.
Важливо уміти налагоджувати комунікацію як із замовником, так і з вебмайстром, від якого очікуєш публікацію.
Важливо вміти працювати в команді, адже від колег завжди можна дізнатись щось нове або залучити й затестити нові ідеї.
Потрібно вміти пристосовуватися до нових умов, опановувати сучасні інструменти та методи, щоб залишатися конкурентоспроможним і досягати кращих результатів.
Хард-скіли, необхідні для роботи лінкбілдером
Досвід роботи з Ahrefs, Semrush, Similarweb. Ці інструменти дають змогу аналізувати домени, шукати потенційні можливості для розміщення лінків, відстежувати позиції конкурентів та оцінювати якість зворотних посилань.
Важливо вміти вивчати стратегії конкурентів, щоб зрозуміти, де вони отримують посилання і які ресурси використовують. Це дає змогу побудувати ефективну лінкбілдинг-кампанію, орієнтуючись на успішні приклади.
Лінкбілдинг вимагає обробки великих масивів даних, як-от списки сайтів, контактні дані та звіти. Знання Google Sheets допомагає ефективно структурувати, аналізувати та відстежувати інформацію, що необхідно для організації процесу роботи.
Лінкбілдинг часто передбачає роботу з іноземними сайтами та комунікацію з їхніми власниками. Хороше знання англійської дає змогу ефективно вести переговори, складати листи та підтримувати професійні відносини з партнерами.
Важливо вміти створювати захопливий і потрібний контент, що привабить аудиторію. Розуміння цільової аудиторії та вміння адаптувати контент під її потреби підвищує ефективність лінкбілдинг-кампаній.
Google зі своїми апдейтами незупинний, тому необхідно завжди шукати нові способи для побудови та просування посилань. Для цього потрібно відстежувати новини, пробувати та не зупинятися.
Джуни переважно без досвіду роботи в галузі, тож технічні знання не є основними критеріями, на які ми орієнтуємося при відборі, важливими є софт-скіли.
Основні етапи відбору на позицію лінкбілдера та поради джунам, які допоможуть працевлаштуватися
Що робити? Підготуйте резюме, яке акцентується на ваших навичках і бажанні навчатися. Додайте мотиваційний лист, в якому розкажіть, чому вас цікавить ця професія та чим ви можете бути корисні компанії.
Порада. Підкресліть ваші навички роботи з даними, вкажіть курси, які проходили недавно, базові знання SEO або досвід роботи з текстами, навіть якщо він мінімальний. Важливо показати ентузіазм.
На що чекати? Це перша співбесіда, де рекрутер знайомиться з вами, оцінює зацікавленість у позиції. Уже на цьому етапі рекрутер може зрозуміти, чи є метч між вами та компанією.
Порада. Підготуйте короткий опис професії лінкбілдера, щоб показати, що ви розумієте основні завдання. Розкажіть, чому вас цікавить ця позиція. Будьте готові відповісти на кілька запитань англійською мовою. Це також можливість для вас поставити питання та зрозуміти, чи комфортний вам буде менеджмент у компанії.
На що чекати? Вам можуть дати просте тестове завдання для оцінки вашого розуміння основних процесів, наприклад, пошук сайтів для розміщення посилань або написання короткої замітки. Тестове завдання покаже, як ви думаєте і дієте у стресових ситуаціях.
Порада. Працюйте над деталями та уникайте поверхневих рішень. Важливо, щоб лінкбілдер умів гарно формулювати теми для написання статей, тому одним із завдань може бути запропонувати варіанти тем. Також може бути цікаво, які аргументи ви надасте щодо зниження ціни, адже часто лінкбілдерам доводиться торгуватися та домовлятися.
На що чекати? Обговорюються лінкбілдери, ваші базові знання з лінкбілдингу та досвід із SEO або контентом. Тут важливо розповісти про попередній досвід і про труднощі, які у вас виникали на минулих позиціях.
Порада. Підготуйтеся розповісти про приклади ваших попередніх робіт (навіть якщо це було самонавчання або стажування). Важливо, щоб ви як кандидат без досвіду пояснили, як розумієте цю позицію і як уявляєте процес роботи. Підготуйте питання, що вас цікавлять: від робочого дня лінкбілдера, вимог до донорів і технічних складових і до того, яка команда та менеджер вас очікують у новій компанії
Етапи приймання на роботу лінкбілдера можуть відрізнятися та залежати від конкретної компанії, проте поради, описані у статті, універсальні та допоможуть вам у будь-якому разі.
Якщо ви хочете ввійти в професію лінкбілдера, будьте готові до активного навчання. Компанії часто надають навчання та доступ до SEO-інструментів, але важливо бути ініціативними і постійно вдосконалюватися. Вам потрібно буде швидко опанувати нові стратегії лінкбілдингу та аналізу, а також стежити за змінами в алгоритмах пошукових систем. Будьте готові до різноманітних завдань – від підготовки контенту до аналізу конкурентів, що допоможе зростати професійно та здобувати нові навички.
Приготуйтесь до того, що випробувальний термін на цій позиції може бути від двох до трьох місяців. Для швидшої адаптації в компанії можуть розробити курс із детальними матеріалами у вигляді презентацій, лекцій та гайдів.
Також добре, якщо в компанії є ментор, якого закріплять за вами на весь випробувальний термін для допомоги. З ментором можна влаштовувати регулярні мітинги, на яких додатково проговорювати й показувати на практиці всі моменти. Ментор – це людина, до якої можна звернутися в будь-який час із питаннями.
Найбільш ефективним методом адаптації є саме комплексне поєднання курсу та менторства. Завдяки курсу можна самостійно ознайомитися з усіма необхідними для роботи матеріалами, а ментор закріпить результат і допоможе розібратися з точковими питаннями. Без курсу ментор витрачатиме набагато більше часу для навчання, що не дуже ефективно.
Є різні способи розвитку в галузі. Лінкбілдер може розвиватися, поглиблюючи знання в SEO, контент-маркетингу та аналізі даних.
Зрозуміти, у якому напрямі цікаво було б розвиватися, лінкбілдеру може допомогти спільне ком’юніті. Наприклад, у Boosta є лінкбілдинг-клуб, куди залучені всі спеціалісти галузі, там ми ділимось актуальними проблемами чи новинками. Це допомагає навчатися завдяки досвіду інших, робити висновки та рухатися в перспективному напрямку. Раз на місяць ми збираємося для обговорення цікавих кейсів у роботі, разом їх аналізуємо, пропонуємо ідеї для покращення результатів роботи.
Чому корисно збиратися на такі обговорення?
Boosta дає можливість вертикального розвитку з молодшого фахівця до senior завдяки грейдингу (внутрішній екзамен). Лінкбілдер може пройти його, щойно відчує, що його професійні навички покращились, а результати виросли. У середньому перехід на новий рівень займає від пів року до року. Далі все залежить від того, куди хоче рухатися фахівець. З навчанням на новій позиції в компанії допомагають.
Зараз жоден лінкбілдер не обходиться без Ahrefs, Google Spreadsheets і Gmail, це база програм, які має знати кожен. Автоматизувати процеси допомагає знання формул у таблицях, це скорочує процес аналізу беклінків (посилання з одного сайту на інший). Окрім того, раджу ознайомитися з такими інструментами:
Лінкбілдер має швидко реагувати на зміни, уміти працювати з великими обсягами інформації, з написанням скриптів і взаємодіяти з чатом GPT або іншими інструментами ШІ. А ще важливо вміти пріоритезувати завдання – це найпопулярніша помилка новачків. Не братися за всі завдання одночасно й проаналізувати, які є терміновішими. Не забувайте також про уважність до деталей, перевіряйте всі етапи виконання завдання двічі перед тим, як закрити його.
Блоги
Онлайн-конференції та гайди
YouTube-канал
Telegram-канали
Читайте ще: Портрет сучасного маркетолога: 8 найголовніших навичок