Про Budni
Наші продукти
У жовтні було проведено щорічне опитування роботодавців – robota.ua опитала власників бізнесу про те, чи підвищували вони зарплату працівникам у 2024 році та чи планують робити це в наступному році. Також ми дізналися про пріоритети у підвищенні винагороди, додаткові бонуси та пільги, компенсаційну політику відносно медіани ринку, а також про плани роботодавців щодо можливого збільшення військово збору.
У дослідженні взяли участь 221 респондент, а компанії були окремо розподілені на українські (82,8%) та компанії з іноземним капіталом (17,2%). Більшість опитаних є представниками середніх компаній з 51-250 співробітниками (38,5%) та невеликих бізнесів з менш як 50 співробітниками (30,3%). Решта респондентів представляють великі підприємства з 250-1 000 співробітниками (17,2%) та бізнеси з понад 1 000 співробітниками (14%). Таким чином, можна стверджувати, що результати дослідження охоплюють підприємства всіх розмірів, а значить відображають повну картину ринку праці України.
Переважна більшість як українських організацій, так і компаній з іноземним капіталом підвищували зарплати своїм працівникам протягом 2024 року. Так, 58% українських бізнесів і 60% бізнесів з іноземним капіталом збільшили винагороду абсолютно всім співробітникам. Також 21% українських компаній і 20% компаній з іноземним капіталом підняли заробітну плату більш ніж половині штату. І лише 7-8% підприємств не переглядали оклад команди у 2024 році.
Що стосується пріоритету у підвищенні зарплати, то тут думки розділилися: українські компанії переважно збільшують винагороду всім працівникам рівномірно (44%), а компанії з іноземним капіталом здебільшого підвищують оклад залежно від результатів роботи (55%). І лише в деяких організаціях головну роль відіграє посада — цей фактор є ключовим для 17% українських підприємств і для 18% бізнесів з іноземним капіталом.
Найпопулярнішими додатковими пільгами, які сьогодні роботодавці пропонують членам команди, є фінансові бонуси за результати та навчання коштом компанії. Цікавим є той факт, що медичне страхування забезпечують 66% компаній з іноземним капіталом і всього 28% українських. Серед інших пільг і бонусів – корпоративний транспорт, харчування коштом компанії, знижки на продукти чи послуги компанії, спортзал і облаштування «домашнього офісу». В цілому серед 221 опитаної організації значно більшу кількість пільг надають компанії-роботодавці з іноземним капіталом – 5% з них навіть пропонують страхування життя співробітників. А от жодних пільг і бонусів не отримують працівники 8% українських підприємств і 5% бізнесів з іноземним капіталом.
В чому роботодавці є більш-менш одноголосними, так це у формуванні компенсаційної політики відносно медіани ринку. Так, переважна більшість бізнесів платять за медіаною ринку – цей варіант вибрали 69% опитаних українських компаній і 79% компаній з іноземним капіталом. Далі результати для українських підприємств і організацій з іноземним капіталом розподілилися так: вище медіани ринку платять 14% і 8% відповідно, нижче медіани – 7% і 8%, нижче медіани з іншими бонусами – 10% і 5%.
А от плани роботодавців на наступний рік є дуже оптимістичними – 67% українських компаній і 71% компаній з іноземним капіталом планують підвищувати зарплати співробітникам у 2025 році. Деякі компанії (27% українських компаній і 24% компаній з іноземним капіталом) розглядають таку можливість, але поки що не ухвалили остаточне рішення. І лише 5-6% бізнесів в Україні не будуть переглядати оклад команди в наступному році.
Більшість компаній планують провести одну хвилю підвищень зарплати співробітникам у 2025 році – такі прогнози мають 56% українських компаній та 72% компаній з іноземним капіталом. Дві хвилі підвищень планують провести 40% і 22% відповідно, а три хвилі – 2% і 6%. Чотири хвилі підвищень винагороди працівникам не планує провести майже жоден бізнес. Щодо часових проміжків, то для більшості респондентів це буде перший квартал або перший і третій квартали.
Цікавим є той факт, що більшість компаній-роботодавців закладають 1-20% зростання ФОП на перегляд у 2025 році порівняно з 2024 – більшість українських компаній (53%) прогнозують 11-20%, а більшість компаній з іноземним капіталом (44%) – 1-10%.
І ми не могли не опитати респондентів про їхню думку щодо можливого збільшення військового збору. Результати є неоднозначними: хоча 57% українських бізнесів і 47% підприємств з іноземним капіталом планують запропонувати повну компенсацію, 28% і 24% відповідно не планують пропонувати компенсацію взагалі.
Читайте ще: 5 пріоритетів для HR-лідерів у 2025 році: дослідження Gartner