Від атмосфери в колективі залежить дуже багато: від тривалості перебування працівника у компанії до результату всієї команди. Ситуації, пов’язані з офісною комунікацією, бувають різними і, як показують опитування, колектив та спілкування з колегами є серед топових причин звільнення співробітників. Тож сьогодні поговоримо про правила спілкування з колегами, а саме про фрази, які в колективі краще не говорити, аби не перетворитися на токсика.

«Усі так вважають»

Абстрактні «усі» ніби додають більшої ваги вашій думці і ви заручаєтеся підтримкою колег та керівництва. Проте ця фраза абсолютно маніпулятивна і може викликати конфронтацію між працівником та керівником чи всією командою. До того ж ваш колега, який не погоджується з цією абстрактною «більшістю», почуватиметься неефективним, що так само псує атмосферу в колективі.

Під час спілкування з колегою краще висловлювати лише свою думку, без залучення абстрактної більшості.

Відходити від цього правила можна лише у разі, якщо колеги вирішили, щоб ви виступили від їх імені та висловили спільну думку, хоча краще їм під час цього бути присутніми.

«Маєш кепський вигляд»

З одного боку, це безневинна фраза, яка нібито проявляє турботу про колегу, але з іншого — звучить вона максимально нетактовно. Ви можете не знати, що стало причиною такого вигляду. Це можуть бути і сімейні негаразди, і хвороба, і втома від роботи чи нестача сну. 

Якщо ви знаєте, що колега закрив важкий проєкт і тому має стомлений вигляд, краще підбадьорте його і похваліть. Також можете принести йому каву зі смаколиком та сказати, що він точно заслуговує на якісний відпочинок.

«Ти нездара»

Фрази «Ти дурень», «Ти ні на що не здатен», «Як так можна було зробити?», «Таку помилку був здатен допустити лише справжній ідіот» тощо не просто ображають колегу, вони не припустимі у сучасній діловій комунікації.

Яку помилку б не допустив колега, ніхто в колективі, включно з найвищим керівництвом, не в праві давати йому таких оцінок.

І якщо ви чуєте подібне на свою адресу, то перебуваєте у токсичній компанії, з якої краще якнайшвидше звільнитися.

Якщо ж потрібно вказати колезі на помилки, то потрібно відштовхуватися від роботи, а не людини, яка її виконала. Наприклад, «У цьому звіті занадто багато неточностей, перевір його ще раз», «Ця ідея не надто хороша, подумаємо ще».

«Попри всю мою повагу, але…»

Фраза, яка говорить швидше про повну відсутність поваги, аніж про висловлення аргументованої незгоди. Психологиня Лора Галлахер зазначає, що люди говорять так, коли не можуть визначитися, чого хочуть та бояться розмовляти відверто. Прикрившись ввічливістю у цій фразі, ви говорите про неповагу, сумніви в компетенції та незгоду, яку часто не можете пояснити.

Краще висловитися щиро та сказати, що не погоджуєтеся з думкою, надавши аргументи. Також можете висловити свій страх засмутити співрозмовника, але нагадати про необхідність зворотного звʼязку.

«Мені за це не доплачують» або «У мене немає часу»

Доброзичлива атмосфера в колективі передбачає вільне спілкування колег, прохання про допомогу та готовність кожного на нього відповісти. Якщо у когось постійно немає часу на допомогу колегам або він постійно нагадує, що отримує зарплатню за виконання зовсім іншої роботи, то це сигнал, що потреби команди тут не в пріоритеті. 

Відштовхнувши колегу з проханням про допомогу, ви можете нашкодити і самим собі. Адже його помилка може негативно вплинути на результат всієї команди та її винагороду. Якщо у вас в цю хвилину справді немає часу на допомогу колезі, домовтеся про час, коли ви зможете зустрітися і це обговорити або перенаправте до менш завантаженого колеги, який також компетентний у цьому питанні.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: 12 безкоштовних онлайн-курсів: вдосконалюйте навички у сфері маркетингу, креативу та IT