У сучасному світі вміння вести успішні переговори є ключовою навичкою для досягнення бажаних результатів. А TED-лекції, завдяки своєму унікальному підходу та широкому вибору тем, можуть стати важливим ресурсом для тих, хто хоче вдосконалити свої навички ведення діалогу та досягнення взаємовигідних умов.

Підготували для вас п’ять найкращих TED-виступів, які допоможуть змінити погляд на ведення переговорів.

«Мова вашого тіла формує вас», Емі Кадді

Лекторка розглядає взаємозв’язок між мовою тіла, владою і самоприйняттям, а також досліджує концепцію «пози влади» і те, як прийняття певних невербальних виразів впливає не лише на те, як нас бачать інші, але й на те, як ми бачимо себе. 

Емі наголошує на важливості невербального спілкування та його здатності впливати на внутрішні стани свідомості. Вона акцентує на тому, що наша мова тіла не лише відображає емоції, але й може їх формувати. Також психологиня розповідає про свої дослідження: як експансивні й відкриті пози та скорочені й закриті лише на кілька хвилин призводять до змін гормонального фону організму – збільшення тестостерону й зменшення кортизолу.

Основна ідея доповіді — не тільки розум впливає на мову тіла, але й наша мова тіла може впливати на розум.

“Шлях від «ні» до «так»”, Вільям Урі

У виступі доповідач ділиться своїм досвідом і стратегіями, які можна використовувати для подолання конфліктів і досягнення взаємовигідних угод. Він акцентує на важливості активного слухання, співпраці та врахуванні інтересів усіх сторін у процесі переговорів. Загальний підхід Урі ґрунтується на ідеї, що навіть у складних ситуаціях можна знайти способи побудови мостів між сторонами, замість того, щоб ставати на шляху протистояння.

Лекція корисна тим, хто цікавиться мистецтвом ефективних переговорів і прагне розвʼязувати конфлікти у професійному й особистому житті.

«Що відбувається у вашій голові, коли ви укладаєте угоду?», Колін Камерер

Колін Камерер — це поведінковий економіст і нейроекономіст, який досліджує процеси прийняття рішень. Укладаючи угоду, в мозку відбуваються різні когнітивні процеси. Серед них можуть бути оцінка ризиків, визначення потенційних виграшів і втрат, розгляд альтернатив, а також врахування емоцій і соціальних динамік.

У доповіді автор також досліджує поведінкову теорію ігор, завдяки якій зʼясовує як елементи невизначеності, соціальний контекст і мотиваційні фактори впливають на стратегії гравців. Також ділиться експериментом, в якому порівнює людину з шимпанзе (автор каже: «Ми їх найближчі двоюрідні брати»). У результаті — мавпа демонструє ліпший результат.

«10 способів вдосконалити своє вміння вести розмову», Селесте Хедлі

У виступі Селесте пропонує конкретні поради для поліпшення якості наших розмов. Замість того, щоб фокусуватися на загальних проблемах спілкування, лекторка подає десять конкретних дій (базуються на власних спостереженнях). До основних відносимо: 

  • Вміння не розмовляти одночасно.
  • Використання відкритих питань для стимулювання глибшої бесіди.
  • Уникнення надмірної конкуренції.
  • Активне виявлення інтересу через невербальні сигнали.
  • Фокусування на тому, що говорить співрозмовник.

Виступ буде корисним для всіх, хто бажає покращити свої навички спілкування.

«Мистецтво вибору», Шина Аєнгар

У доповіді досліджено різні аспекти процесу вибору. Лекторка говорить про те, що вибір може бути скованим (особливо в умовах перенасиченого інформаційного середовища) та розглядає питання стресу в період великих можливостей.

Шина також звертає увагу на культурні й психологічні аспекти та використовує приклади з різних країн і культур, щоб підкреслити, як різні соціокультурні контексти, внутрішні фактори впливають на наші рішення.

Основна ідея виступу — спроба розібратися в тому, як ми робимо вибір, як він впливає на наше щастя та як можна навчитися приймати більш осмислені рішення в різних сферах життя.

Ці TED-лекції стануть вашими найкращими порадниками у світі переговорів, відкриваючи ключові аспекти комунікації та допомагаючи досягати успіху у будь-яких переговорах.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Як побороти лінь і змусити себе працювати? 11 корисних порад