На роботі ми проводимо третину свого життя. І дуже важливо, щоб вона приносила задоволення та була комфортною. Але буває так, що улюблена робота перетворюється на місце, де ми відчуваємо демотивацію, недовіру та постійну напругу. І це зовсім не ознака вигорання, а наслідок непрофесійних дій керівництва.

Як розгледіти поганого керівника та на які фрази потрібно звернути увагу, розповідаємо далі.

«У команди немає “я”»

Говорячи таку фразу, керівники знецінюють внесок кожного члена команди. У результаті виникає відчуття колективізму та зникає мотивація. Це пригнічує творчий потенціал і будь-яку ініціативу, адже працівники відчувають, що їх індивідуальність й унікальність зовсім не цінують. Крім того, така позиція може призвести до конфліктів у команді та зниження ефективності роботи.

Щоб запобігти такій ситуації, керівникам варто наголошувати на тому, що кожен член команди має унікальні навички та досвід, які можуть приносити користь компанії. Також потрібно активно підтримувати ініціативу та розвиток працівників, надаючи можливості для самовираження та реалізації їх потенціалу.

«Якщо не подобається, шукайте іншу роботу»

Один із найбільш агресивних і токсичних висловів, які може використовувати керівник. Він не лише виражає байдужість до почуттів і проблем працівників, але й створює атмосферу страху та нестабільності на робочому місці. Такий підхід сигналізує про те, що керівник не зацікавлений у вирішенні проблем і не цінує співробітників. Внаслідок цього зʼявляється втрата довіри, сумніви, зниження морального духу, мотивації та підвищена тривожність.

Замість того, щоб відкидати пропозиції працівників, керівник повинен вислуховувати їх і намагатися зрозуміти причини незадоволення. Це допоможе знайти ефективні рішення та компроміси, які покращать робочу атмосферу.  

«Я був на роботі в суботу, а ти де був?»

Керівник має право працювати скільки завгодно. Якщо йому не потрібні вихідні, то він може бути на роботі сім днів на тиждень. Але це не має ніякого відношення до працівників, вони не зобовʼязані понаднормово працювати. Такий підхід лише створить нездорову атмосферу в колективі, знизить продуктивність і спровокує професійне вигорання. Крім того, працівники відчуватимуть тиск і провину за те, що не працюють понаднормово або у вихідні. А це призведе до підвищеного стресу та тривоги. 

Керівники повинні поважати особистий час підлеглих і не створювати ситуації, коли робота у вихідні стає нормою. Якщо ж виникає необхідність працювати понаднормово, важливо забезпечити відповідну компенсацію – фінансову або у вигляді додаткового відпочинку. Це продемонструє працівникам, що їх зусилля цінують.

«У нас завжди так було, я нічого не змінюватиму»

Фраза відображає консервативний підхід до управління і небажання адаптуватися до нових умов. А це дуже погано для співробітників, які мають багато крутих ідей та бажання розвиватися. Такий вислів вказує на те, що ви лише гвинтик у конструкції, який повинен просто виконувати свою роботу. Розвинути свій потенціал у такій компанії, на жаль, не вдасться. Крім того, такий підхід має серйозні наслідки для компанії — відсутність змін може призвести до втрати цінних працівників, клієнтів і зниження прибутків.

Щоб такої ситуації не виникло, керівники повинні заохочувати працівників висловлювати свої ідеї та пропозиції, а також завжди інвестувати в навчання та розвиток. Це допоможе створити інноваційне середовище та залишатися конкурентоспроможними на ринку. 

«Я не хочу чути ваші скарги»

Фраза є яскравим прикладом непрофесійного та байдужого ставлення керівника до своїх підлеглих. Вона сигналізує про відсутність бажання розвʼязувати будь-які проблеми. У результаті співробітники відчуватимуть себе незахищеними та непочутими. Це призведе до зневіри у власних силах та відчуття безпорадності. Крім того, така ситуація створить атмосферу недовіри та роздратування в команді, адже працівники будуть уникати обговорення проблем або конфліктів і тримати весь негатив у собі.

Мудрий керівник має активно шукати зворотний звʼязок у всіх формах, адже скарги від працівників дуже часто вказують на те, що треба покращити.

«Вам пощастило, що маєте таку роботу»

Ви наймаєте працівників, звертаючи увагу на потрібні навички, компетентність і досвід роботи. Але не через те, що робите комусь послугу. Тож такий вислів є проявом зневажливого та зверхнього ставлення, яке має негативні наслідки. Адже ніхто не буде добре та наполегливо працювати в середовищі, в якому постійно нагадують, що ви щось винні. До того ж працівники почнуть сумніватися у своїй цінності та значущості для компанії. 

Ця фраза не містить ніякої підтримки, а лише принижує працівника. А хороший керівник підтримує та мотивує своїх працівників, визнає їх досягнення та заохочує до розвитку.

Професіоналізм керівника проявляється не лише в його знаннях і навичках, але й у здатності створювати здорову робочу атмосферу. Будьте уважні до сигналів, які можуть свідчити про непрофесіоналізм і не бійтеся діяти у власних інтересах.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Працюйте ефективніше зі ШІ: 5 корисних інструментів для підвищення продуктивності