Про Budni
Наші продукти
Мрієте про кар’єру SMM-спеціаліста, але не знаєте, з чого почати? У цій статті ми розкриємо секрети успішного старту в SMM, підкажемо, де здобути досвід та які навички для цього необхідні.
Які можливості відкриває професія SMM-спеціаліст?
Професія SMM-спеціаліста – це не лише про ведення соціальних мереж, але й про широкі можливості для професійного та особистого розвитку. Соцмережі ведуть не лише малі бізнеси (салони краси, маркетингові агенції чи інтернет-магазини), а й великі компанії (банки, світові бренди одягу чи відомі видання). Тому це професія, де можна знайти багато корисних контактів, познайомитися з відомими та впливовими людьми.
Крім того, професія SMM надає можливість проявити творчість та креативність, створюючи унікальний контент та будуючи ефективні комунікаційні стратегії. Завдяки розвитку цифрових технологій, SMM-послуги стають все більш затребуваними. ШІ не забирає роботу в таких спеціалістів, а стає зручним інструментом. Також багатьох SMM-фахівців цікавить віддалена форма зайнятості, яка передбачає роботу з будь-якої точки світу, цікаві завдання та конкурентну зарплату.
SMM-спеціаліст – фахівець, який може не лише бути найманим працівником, а й будувати власну справу і просувати її в соцмережах. Наприклад, монетизувати творчість, завести блог чи продавати вироби ручної роботи. Тому розвивати SMM-навички корисно навіть без кар’єрних амбіцій.
Де здобути необхідні знання та навички?
Щоб стати успішним SMM-спеціалістом, необхідно постійно вдосконалювати свої знання та навички. Існує безліч онлайн-курсів та тренінгів, які допомагають опанувати основи та поглибити розуміння сфери. В Україні також є виші, які навчають маркетингу, частина якого – SMM.
Самоосвіта відіграє важливу роль для SMM-спеціалістів. Досвідчені фахівці ведуть власні YouTube-канали та блоги в Instagram. Для них це можливість продемонструвати власні навички, тому вони працюють над створенням цікавого та корисного контенту. Початківці, своєю чергою, мають можливість переймати від них практичний досвід. Головне для новачків у цій сфері – не боятися пробувати і помилятися, адже це важливий етап становлення в професії.
Що варто вказати в резюме SMM-нику?
Складання ефективного резюме є ключовим кроком для пошуку роботи для SMM-спеціаліста. Варто детально описати свій професійний досвід, вказуючи досягнення та реалізовані проєкти. Важливо зазначити платформами, якими користуєтесь (та підтвердити це роботами або на практиці) чи хочете користуватись. Наприклад, канал в Telegram потребує від кандидатів одних навичок, а в Instagram – інших.
Не забудьте зазначити свою освіту, додайте дипломи/сертифікати, які підтверджують вашу кваліфікацію. Також варто акцентувати на навичках комунікації, креативності та здатності працювати в команді. Якщо ви претендуєте на вакансію SMM-спеціаліст, додайте до резюме портфоліо з прикладами ваших робіт або на прикладі конкретної компанії розпишіть стратегію ведення її соцмереж. Чудово, якщо ви це зробите на прикладі компанії, в яку хочете працевлаштуватися. Так ви продемонструєте, що добре вивчили бренд, продукт та вже готові працювати.
Особисті якості, які роботодавці цінують в SMM-спеціалістах
Креативність
Замовники дуже цінують креативний підхід. В наш час кожен бізнес може вести блог, тому креативність допоможе створювати пости, які привертають увагу. Це забезпечить органічний трафік.
Високий рівень комунікаційних навичок
Дозволяє ефективно взаємодіяти з командою, адже часто доводиться працювати з дизайнерами, копірайтерами, таргетологами.
Аналітичне мислення
Дозволяє аналізувати результати рекламних кампаній, показників органічного трафіку (лайки, репости, коментарі) тощо.
Гнучкість та здатність адаптуватися
Важливі, адже тренди змінюються, додаються нові інструменти та продукти.
Від чого залежить зарплата SMM-спеціаліста?
Зарплата SMM-спеціаліста може варіюватися залежно від рівня досвіду та професійних навичок. Початківець може розраховувати на менший дохід, ніж фахівець з досвідом роботи у цій сфері та успішно реалізованими проєктами.
Крім того, важливу роль відіграє географічне розташування та тип компанії, в якій працює SMM-фахівець. Часто спеціалісти віддають перевагу віддаленим посадам. Наприклад, знаючи англійську мову, SMM-ник може проживати в Україні, але працювати на компанію з США, отримуючи зарплату іншого рівня.
Окрім досвіду, важливі професійні навички, які використовує SMM-спеціаліст для виконання завдань. Чим більше навичок, тим дорожчі послуги може надавати SMM-ник. Наприклад, самостійно зверстати посадкову сторінку, створити бот в Telegram для опрацювання заявок тощо.
Також на дохід впливає форма зайнятості: віддалена робота може передбачати гнучкі умови праці та водночас конкурентну зарплату, особливо якщо співпрацювати з закордонними замовниками.
Тренди і майбутнє професії
Сфера SMM постійно розвивається, відкриваючи нові можливості та виклики для фахівців. Одним з ключових трендів є зростання значення кількості відеоконтенту та прямих трансляцій, які стають все більш популярними серед аудиторії. Також важливим є використання штучного інтелекту та чат-ботів для підвищення ефективності комунікації з клієнтами.
У майбутньому професія SMM-спеціаліст буде ще більше інтегрована в інші напрямки цифрового маркетингу, наприклад, SEO та контент-маркетинг. Фахівці, які зможуть швидко адаптуватися до нових технологій, матимуть конкурентну перевагу на ринку праці.
Сергій Мачуський, автор медіаплатформи budni
Актуальні вакансії для SMM-спеціалістів
Читайте ще: Все про професію Data Scientist: вимоги, зарплати, перспективи та актуальні вакансії