Про Budni
Наші продукти
В основі статті – світові тренди AI в HR та результати опитування вітчизняних компаній щодо використання AI-інструментів у рекрутингових процесах сьогодні та готовності до впровадження технологій штучного інтелекту в майбутньому.
Сергій Лозко, директор з інновацій robota.ua
Результати опитування Gartner, американської дослідницької та консалтингової компанії, свідчать про стрімке збільшення інвестицій у технології HR-лідерами по всьому світу. Так, найбільше рекрутери хочуть інвестувати час, енергію та гроші в HR technology (48%), Learning & Development (33%), total rewards (29%) і talent management (28%).
Найпомітніші світові тренди AI в HR
Технології штучного інтелекту проникають у всі напрямки діяльності HR-фахівців, а найпомітнішими є інвестиції в такі інструменти та рішення:
Продукти на основі AI для HR
Топові та найпопулярніші технологічні рішення на основі штучного інтелекту для рекрутерів:
Як українські компанії використовують AI в HR?
У серпні 2024 року robota.ua провела дослідження щодо рівня залучення технологій штучного інтелекту в рекрутингові процеси українських бізнесів – в опитуванні взяли участь 121 компанія. Більшістю респондентів є представники відносно невеликих компаній – до 50 співробітників (35,5%) і від 50 до 250 працівників (34,7%). Також були опитані підприємства з командою від 250 до 1 000 співробітників (19%) і великі бізнеси зі штатом понад 1 000 працівників (10,7%).
Щодо сфери діяльності компаній, які взяли участь у дослідженні, то переважною більшістю є представники ніші IT (26,4%) та торгівлі (15,7%). Також були опитані HR-відділи підприємств державного сектору, промисловості, туризму, медицини, виробництва, науки, сільського господарства, рекрутингу, сфери послуг тощо.
Рівно половина опитаних HR-фахівців (50,4%) відповіли, що їхні команди використовують AI-інструменти в рекрутингових процесах. Найбільше штучний інтелект застосовується для пошуку та відбору кандидатів (54%), оцінки пошукачів (46%), планування та HR-аналітики (38%), навчання та розвитку персоналу (36%), онбордингу нових співробітників (34%), управління ефективністю (16%), кадрового адміністрування (10%) та інших процесів.
Щодо конкретних інструментів на базі штучного інтелекту, то тут беззаперечним лідером є ChatGPT – ним користуються 60% опитаних рекрутерів. Також респонденти назвали інші AI-інструменти, такі як Gemini (23%), Gamma (15%), Claude (13%), Copilot (13%), Grammarly (5%), Synthesia (5%), Looker (5%).
Основними перевагами, які отримали компанії від впровадження штучного інтелекту, є:
Серед перешкод ширшого впровадження ШІ опитані фахівці зазначають нестачу знань та експертизи в галузі AI (63%), побоювання щодо безпеки та конфіденційності даних (46%), складність інтеграції AI з наявними системами (35%), опір з боку працівників або керівництва (22%) та високу вартість впровадження AI-рішень (21%). А 21% респондентів зізналися, що вони не бачать жодних перешкод.
Щодо планів бізнесів на перспективу та готовності до впровадження технологій штучного інтелекту протягом наступних 1-2 років, то половина компаній (49,6%) ще не визначилися з планами на майбутнє. Серед організацій, які вже мають сформоване бачення на найближчий час, картина виглядає наступним чином: 32,2% планують активне впровадження нових AI-інструментів, 15,7% розглядають обмежене використання ШІ тільки для конкретних завдань, а лише 2,5% відмовляються від використання AI.
І наостанок поговоримо про досвід впровадження технологій штучного інтелекту безпосередньо компанією robota.ua — сьогодні понад 20 модулів і підсистем функціонують завдяки методам AI.
robota.ua розробляє та інтегрує власні AI-продукти, серед яких:
Читайте ще: Нові очікування українців від роботодавців. Що змінилося за цей рік?