Про Budni
Наші продукти
Ксенія Омельченко,
експерт із роботи з персональними брендами, SMM та PRClubhouse – це нова соціальна мережа, яка отримала популярність на початку 2021 року. Хоча її запустили ще рік тому, під час самоізоляції, але новий виток і поштовх для розвитку вона отримала після згадки Ілона Маска. За даними Adweek, на початку лютого 2021 року в новій соцмережі зареєстровано 2,4 млн активних користувачів, а в грудні було близько 600 тисяч. Зараз соцмережа доступна тільки для власників iPhone.
Перша особливість соцмережі – аудіовізуальний формат. Вона дуже схожа на подкасти або радіо, тільки користувачі можуть брати участь у дискусіях, ставити питання спікерам. Користувачі організовують кімнати – чати на різні теми, до яких можуть приєднуватися абсолютно всі (крім закритих кімнат з обмеженим доступом).
У кімнаті ви можете бути модератором, спікером або слухачем. Модератор – «творець» кімнати, він задає вектор дискусії. Слухач завжди може стати спікером або поставити питання – для цього потрібно натиснути значок «Підняти руку», а модератор вирішить, дати вам слово чи ні. Також модератор може призначити додаткових модераторів із спікерів або слухачів.
Ще одна особливість – інвайт. Люди по всьому світу ганялися за інвайтами (запрошеннями) для реєстрації в соцмережі. Спочатку дається два запрошення, які можна надіслати своїм друзям або підтвердити людину зі своєї телефонної книжки, якщо хтось намагається зареєструватися. За активність всередині соцмережі дають додаткові інвайти, а також можуть заблокувати, якщо користувачі скаржаться. Наприклад, днями заблокували письменника Сергія Мінаєва (з 90 тис. підписників у Clubhouse) за висловлювання про феміністок.
Читайте ще: Як роботодавцю бути помітним: 5 PR- та digital-трендів
Які можливості є для HR?
Спочатку в Clubhouse було багато продакт-менеджерів і IT-фахівців. По суті, це була соцмережа, де вони обмінювалися досвідом, ділилися історіями з Кремнієвої долини і спілкувалися на різні теми. Зараз у соцмережу прийшли маркетологи, бухгалтери, фотографи, психологи, студенти та навіть продавці інформаційних продуктів. Особлива каста в Clubhouse – експерти: кожен розповідає, як просунути свій особистий бренд або краще продавати. Також у соцмережі вже з’явилися перші марафони.
Для HR існує кілька цікавих форматів, які варто протестувати:
1. Закривати вакансії і проводити співбесіди в прямому ефірі. Наприклад, один із банків влаштував онлайн-інтерв’ю на майже 2 години в кімнаті, щоб знайти нового піарника собі в команду. У прямому ефірі можна було «Підняти руку» і взяти участь у співбесіді. Також такий формат допоможе зміцнити імідж відкритої компанії.
2. Розповідати про топові вакансії. Це може робити і рекрутер, і запрошені топи з різних компаній, які анонсують свої супер-пропозиції фахівцям.
3. Проводити дискусії щодо роботи. Наприклад, як написати резюме або влаштуватися на роботу в міжнародну компанію. Бажано такі дискусії проводити або в кооперації з іншими HR-ами, щоб було більше різних кейсів, або з людьми, які можуть розповісти про свій досвід швидкого працевлаштування (наприклад, завдяки якісному резюме, роботі в Amazon чи Google).
4. Працювати з талантами і брендом роботодавця серед молоді. Зокрема, пошукачами, які вибирають перше місце роботи. Розповідайте про професії і фахівців у вашій компанії. Наприклад, зробіть інтерв’ю з продакт-менеджером, де він поділиться своїм досвідом, розповість про програми та те, що потрібно студентам, щоб стати продактами. Ілюстратор може розповісти, як він починав свій шлях, навчався, чому не потрібно витрачати всі гроші на супер-обладнання, якщо є талант. Головне, щоб дискусія була жвавою, а не перетворювалася на мляве обговорення «успішних успіхів» героя. Це – завдання модератора.
5. Обговорювати з експертами дотичні до роботи теми. Наприклад, як виглядатимуть офіси майбутнього, які перспективи спілкування офлайн/онлайн, технології, soft skills, як боротися з синдромом самозванця, у що інвестувати або чи варто вчити китайську мову для роботи і життя.
6. Розвивати свій особистий бренд. Насамеред завдяки участі в дискусіях і створенню цільових кімнат. Це додаткова можливість розповісти про свою компанію та себе як фахівця, знайти таланти в кімнатах за інтересами (наприклад, «Сніданок з маркетологами», «Бізнес-знайомства», «Dataholics» або «DevSecOps»).
Читайте більше за тегами: