Про Budni
Наші продукти
Структуроване та змістовне резюме – це звичний та ефективний інструмент самопрезентації пошукачів. Та чи доречні при працевлаштуванні експерименти? Якщо вони допомагають досягти цілі і лишаються в межах ділової етики – звісно, так (особливо коли йдеться про творчі професії). Які саме додаткові джерела можна використати?
1. «Вірусне» відео
У деяких компаніях, перш за все креативного сектору, відеорезюме є необхідною умовою для проходження відбору. Наприклад, у групі «1+1 медіа» відеорезюме пропонується підготувати потенційним стажерам. А рекламне агентство Ogilvy навіть створило цілу рекламну кампанію: майбутньому продавцю пропонували зняти креативний ролик про те, як він продає цеглину.
Відео – дійсно цікавий спосіб звернути на себе увагу, особливо якщо для вашої професії важливі навички презентації, впевненість у собі та креативність. Також це гарна нагода проявити себе як проактивну та творчу людину для фахівців-початківців. Розмістити таке відео можна на своїх сторінках у соцмережах, додати лінк до резюме чи мотиваційного листа. Проте варто пам’ятати, що відео має бути змістовним – розповідати про досвід, мотивацію, цілі пошуку роботи, і поставитися до його підготовки варто серйозно, щоб ролик не став «вірусним» у поганому розумінні.
2. Цікавий допис
Під час пошуку роботи варто використовувати потенціал соціальних мереж. Як мінімум – просто публічно констатувати, що шукаєте цікаві пропозиції. Але якщо ви вмієте влучно формулювати думки, допис може стати таким, яким люди із задоволенням поділяться, і хтозна – може, саме потенційний роботодавець побачить один із таких шерів.
Допис також має передавати зміст – сповіщати про те, що саме ви шукаєте, які компанії та вакансії цікавлять, а також – які компетенції, навички, досягнення ви маєте і що можете запропонувати майбутньому роботодавцю. Такі дописи зазвичай щирі та живі, і активно «розлітаються» по мережі. Роботу таким чином шукають і активні школярі, які хочуть заробити перші гроші влітку, і топ-менеджери – кожний знаходить свою аудиторію.
3. Резюме «в картинках»
Візуалізація – новий тренд у підготовці CV: все більше кандидатів або додають елементи інфографіки до резюме, або виконують його в такому стилі повністю. Це гарна ідея: багатьом людям, зокрема – потенційним роботодавцям, легше сприймати інформацію саме так. До того ж, для дизайнерів, наприклад, таке резюме є своєрідним елементом портфоліо.
Проте класичне текстове резюме все одно рекомендується мати під рукою. А візуалізоване СV краще зробити стриманим та стильним: не варто використовувати багато кольорів та зайве оздоблення, це відволікає увагу. Щоб полегшити процес підготовки такого резюме, можна використати спеціалізовані сервіси в інтернеті.
4. Особистий контакт
У всіх галузях росте актуальність концепції human to human – тобто все будується на особистих стосунках та контактах. Цим можна скористатися і під час пошуку роботи. Рекрутери відзначають: активність і сильна мотивація кандидата працювати в певній компанії – особливо цінні, і часто важливіші за знання та навички, які він має.
Якщо цікавитися своєю індустрією, легко відстежити за новинами та інтерв’ю перспективні компанії та людей, які у них працюють (керівники, HR-менеджери тощо). І написати їм напряму в соцмережі міні-лист про те, чому так цікавить саме ця компанія і яку користь можете принести. Навіть якщо відкритих вакансій немає, зазвичай такі активні та зацікавлені люди запам’ятовуються, а контакти зберігаються в HR-відділі на майбутнє.
5. СV з особистою доставкою
Цей спосіб нині використовується рідко і може викликати різне ставлення, проте достеменно відомі випадки, коли саме такий сміливий крок допоміг кандидатам – особливо без досвіду, отримати роботу. Такі люди не чекають, поки в компанії відкриється вакансія, щоб податися на неї з основним потоком пошукачів. А просто приходять в офіс, щоб зустрітися з людиною, яка приймає такі рішення – залишити своє резюме і засвідчити бажання працювати в команді. Реакція може бути неоднозначною – це досить незвична поведінка, але якщо в житті не вистачає авантюризму – чому б і не спробувати.
6. Івенти з підтекстом
Щоб потрапити в поле зору компанії, яка вам подобається, використовуйте будь-яку можливість стати ближче. Багато роботодавців беруть участь у ярмарках кар’єри – відвідуйте їх. Але не тільки – якщо компанія проводить освітні, соціальні, клієнтські івенти – долучайтесь і до них.
7. Рекламна акція
Себе як кандидата. Наприклад, контекстна реклама в такому разі, здавалося б, – це зусилля навмання, проте один креативний пошукач, Алек Браунштейн, знайшов спосіб. Чоловік шукав позицію в рекламній агенції, і припустив, що може «вийти» на керівників таких компаній, коли ті шукатимуть у Google сторінки за запитом власного імені – усім цікаво, що про них пише інтернет. Плани виправдалися: багато керівників агенцій побачили об’яву на зразок «Вітаю, “ім’я-прізвище”! Гуглити самого себе весело. Найняти мене – також».
Інші пошукачі використовували рекламу в Facebook, розміщували резюме на білбордах біля офісів бажаних компаній. А юнак Джош Батлер навіть виставив самого себе як лот на аукціоні eBay.
8. Резюме як тестове завдання
Ефективний спосіб звернути на себе увагу – не просто заявити про пошуки роботи, а і продемонструвати свою майстерність. Наприклад, дизайнер-ілюстратор Роббі Леонарді створив таке інтерактивне резюме – і формат настільки сподобався іншим пошукачам, що його почали масово копіювати. А дизайнер Брайан Мус надіслав резюме в компанію Pixar у формі блокноту для скетчів.
Креативність пошукачів не має меж: кандидати готові заплатити за час, який керівники витратять на співбесіду, шукати роботу в костюмі хот-дога, виготовити резюме як обгорткудля шоколадки та надіслати солодощі в компанії… На шляху до мрії усі засоби – хороші. Головне – пам’ятати про справжню ціль: хайп або все-таки працевлаштування.
Інші статті по темі:
11 «небезпечних зон» резюме і як їх виправити
Как искать работу без опыта: дельные советы для начинающих
Креативный сектор в Украине: как заниматься творчеством и зарабатывать
Читайте більше за тегами: