Про Budni
Наші продукти
Відсутність співробітника на роботі – це завжди стрес для роботодавця та самого працівника, вона впливає на всіх учасників трудових відносин незалежно від періодичності. Хоча, звісно, чим довше відсутній працівник на роботі, тим гірше. Тому потрібно виявити головну причину відсутності, аби розробити план, який і допоможе її уникнути та працювати, отримуючи задоволення.
Розповімо що таке абсентеїзм, розберемо його причини та наслідки, а також поділимося порадами, як його побороти.
Що таке абсентеїзм
Абсентеїзм – це систематична відсутність співробітника на роботі. Одна справа, якщо працівник не з’являється на роботу через хворобу чи форс-мажор, а інша – коли працівник вкотре не приходить на роботу без поважних причин – а це вже проблема.
Види абсентеїзму
Не варто будь-який невихід працівника на роботу вважати навмисним. Щоб виправити цю проблему, потрібно знати три основні типи прогулів та скласти план дій.
Попереднє повідомлення та попередження керівника про відсутність працівника. Наприклад, щорічна відпустка, відпрошування на заплановану зустріч, відпустка для догляду за дитиною.
В такому випадку відсутність працівника не буде проблемою. Якщо, звісно, роботодавець та сам працівник завчасно знайдуть заміну та подбають, щоб справи буле передані іншим колегам.
Все спланувати неможливо, навіть сумлінним та відповідальним працівникам це знайомо. Незапланована відсутність на роботі заважає робочому процесу, але це частина життя. До незапланованої відсутності можна віднести: хвороби, надзвичайні ситуації, нещасні випадки.
Це рішення працівника не виходити на роботу без схваленої чи поважної причини. Такі прогули вже є проблемою. Вони найбільш неприємні для роботодавця та колег, які змушені відкладати свою роботу та заміняти пропажу.
Відсутність співробітників на робочому місці позначаються на:
Гнучкий графік роботи
Надавши можливість працювати з дому, запровадивши змінний графік роботи працівникам, які змушені були пропускати роботу через те, що, наприклад, немає з ким залишити дитину, можна в результаті зменшити кількість прогулів. В наш час дуже важливо зберегти баланс між роботою та особистим життям – гнучкий графік цьому сприяє.
Зосередження на добробуті співробітників
Запровадження програм здоров’я та добробуту для співробітників, надання можливостей особистого розвитку, організація культурних заходів на роботі та ініціатив, зосереджених на добробуті працівників, приведе до позитивних результатів: покращення морального духу, залучення співробітників, зменшення кількість прогулів через хвороби.
Визнання та винагороди – важливі
Визнання та винагорода працівників, які сумлінно виходять на роботу, може стимулювати інших колег покращувати власні результати.
Діалог зі співробітниками
Якщо співробітник часто відсутній на роботі, роботодавець може зустрітися з ним поза офісом, щоб обговорити проблеми, з’ясувати питання, які є причиною відсутності, а також дізнатися його наступні кроки, запропонувати допомогу. Або поговорити з ним після повернення на роботу.
Дисциплінарні стягнення
Якщо співробітник зловживає прогулами, роботодавець може перейти до застосування дисциплінарних стягнень, серед яких, зокрема, звільнення.
Тож плануйте свою відсутність, якщо це можливо, а якщо все ж доводиться пропускати роботу, залишайтеся на зв’язку з керівником та повідомляйте про свої плани.
Читайте більше за тегами: