У вересні 2013 понад тридцять топ-менеджерів з управління персоналом провідних світових компаній погодились створити карту майбутньої HR професії, а також порадили як готуватись до потенційних змін.

Топ-менеджери переконані, що HR має зробити наступний крок у своїй еволюції щоб досягти найвищого потенціалу та відповідати зростаючим організаційним вимогам. Народилась ініціатива CHREATE, The Global Consortium to Reimagine HR, Employment Alternatives, Talent and the Enterprise (Глобальний консорціум з переосмислення людських ресурсів, альтернатив працевлаштування, талантів та підприємства). Лідери звернули свої погляди у майбутнє,  за 10- річний горизонт до 2025 року, бо саме цей період є достатнім, щоб відійти від традицій, і одночасно робити реальні припущення.

Лідери знали, що майбутнє бачення не може докладно описати виклики. То ж вони описали як ці тенденції та можливі наслідки зможуть змінити їх організації в 2025 році.

Швидка зміна технологій

Технологічні прориви спричинять дуже швидкі руйнування на ринках та у бізнесі. У 2015 році найбільше матимуть вплив швидке застосування роботів, автономних автомобілів, чутливих датчиків, штучного інтелекту та глобальна кооперація, що спонукатиме компанії переосмислити саму роботу та глобальну торгівлю.

У відповідь на ці виклики організації та HR менеджери будуть залучати гнучку, географічно віддалену, тимчасову робочу силу, яка пристосовується до швидких циклів оновлення бізнесу;  вони стануть більш точними у виборі довготривалих проектів та більш гнучкими в умовах невизначеності.  Працівники будуть змушені навчитись взаємодіяти з автоматизацією та адаптуватись до трансформацій з частою втратою роботи та стрімким старінням навичок.

Соціальна та організаційна реконфігурація

Зростаюча демократизація роботи, правдоподібно, призведе до зсуву організаційних форм в сторону організацій з більш збалансованим розподілом повноважень, а також спільнот, що більше гуртуються навколо виконання проектів. Таланти будуть об’єднуватись заради спільної мети. То ж організації та HR менеджери можуть реагувати через соціальні мережі, що прийдуть на зміну ієрархіям, соціальну та зовнішню співпрацю як важливим елементам створення продуктів та послуг. Пошук та приваблення талантів буде здійснюватись через різноманітні канали.

Справді взаємопов’язаний світ

Людські контакти будуть зростати через недорогий мобільний зв’язок, гаджети та інші персональні інтерфейси. Нові засоби  масової інформації сприятимуть глобальній комунікації в реальному часі, що прискорить створення ідей, розвиток продуктів та нових стратегій виходу на ринок. Організації та вплив їх діяльності будуть прозорими  на глобальному рівні для різноманітних спільнот зацікавлених сторін. Роботу можна буде отримати з будь-якого місця у будь-який час, а організації і HR менеджери будуть вимагати дуже швидкого створення та запуску продукції та будуть негайно надавати зворотний зв’язок.

Глобальний ринок талантів – «все включено»

Робота в 2025 році, напевно, буде розподілена рівномірно по всьому світу 24/7. Більша тривалість життя дозволить зрілим талантам працювати довше. На ринку будуть переважати жінки та представники небілих етнічних груп. Соціальна політика підніметься на новий рівень щоб підтримувати необмежені робочі стосунки. Організації та HR менеджери у відповідь будуть значно більше сегментувати та спрямовувати роботу через віртуальну співпрацю.

Керівники будуть працювати з дуже різними та відмінними культурними запитами щодо політик, процедур, робочих завдань, оплати та заохочень, та керувати робочою силою, що  виходитиме за рамки звичних постійних  працівників. Працівники будуть обирати організації, котрі вирішують соціальні та екологічні проблеми; зважатимуть при виборі на думки однодумців та авторитетів у соціальних мережах.

Співпраця людини і машини

Аналітика, алгоритми, big data (масивні дані) та автоматизація, правдоподібно, будуть підсилювати продуктивність та прийняття рішень, проте штучний інтелект також сприятиме автоматизації, і зникнуть завдання, які колись виконувати люди.  Організації та HR менеджери у відповідь будуть доручати виконання завдань машинам або роботам та опановувати big data. Вони будуть підтримувати зовнішні партнерські стосунки щоб не обмежуватись лише можливостями власних постійних працівників та шукати альтернативних джерел робочої сили, одночасно будуть підтримувати власну репутацію справедливого та привабливого роботодавця.

В результаті, HR менеджери та спеціалісти по організаційній роботі будуть будувати міцні соціальні  стосунки з спільнотами  та опановувати етику співпраці з великою кількістю представників спільнот.

А яких змін Ви очікуєте у Ваших організаціях?

 

Переклад з англійської,  автор: John Boudreau, professor and research director, University of Southern California’s Marshall School of Business and Center for Effective Organizations, editor@talentmgt.com

Джерело: http://www.talentmgt.com