Про Budni
Наші продукти
Робота в гібридному форматі стала нормою в бізнес-світі. З одного боку, це створює для компаній нові виклики – адже треба шукати нові способи зберегти команди продуктивними та залученими. З іншого – відкриває нові можливості. Редакція онлайн-журналу The Point дізналась як ними користуються в Київстар.
Гібридний формат роботи
На режим зайнятості, що об’єднує роботу в офісі та віддалено, за останні два роки перейшли багато компаній. «Для нашої команди такий формат – більше не експеримент і навіть не проєкт, це – нова норма, і компанія працюватиме в гібридному форматі на постійній основі», – говорить Оксана Олійник, директор з управління персоналом та розвитку організації Київстар. З досвіду компанії – якщо все правильно організувати, з переходом на змішану модель ефективність компанії не постраждає.
Режим роботи працівників залежить від функціоналу, який передбачають різні посади. Гібридна модель роботи в Київстар передбачає такі можливі формати праці:
Щоб усім було зручно, в Київстар трансформували офісний простір – облаштували відповідно до вимог карантину, відмовились від прив’язки до робочих місць. Наразі готується до відкриття ще один офіс – коворкінг.
Ключовою умовою успішної роботи в гібридному форматі в компанії називають розвиток культури довіри та відповідальності між керівниками й підлеглими та в команді. У фокусі – результат роботи, а не мікроменеджмент та контроль за її виконанням.
«Усе більше кандидатів на співбесідах запитують, чи зможуть вони працювати в гібридному режимі. Ми хочемо бути цікавими для талантів, а тому пропонуємо можливості, актуальні для них. Завдяки гібридному формату роботи ми розширили воронку рекрутингу. Залучаємо людей із різних міст України – наприклад, можна працювати з київською командою, але фактично жити в Одесі», – говорить Світлана Кончаніна, начальник департаменту із залучення та розвитку талантів.
Компанія будує інноваційний бізнес, який не обмежується виключно мобільним зв’язком. Наприклад, працює з Big Data, розвиває напрямок розробки IT-продуктів та досліджує інші «нові території». Тут вважають, що робота має бути цікавою, гармонійно доповнювати життя людини. Тому Київстар – це не про буденність, роботу з 9.00 до 18.00. «Нам потрібні вільні люди, які зацікавлені в розвитку та результатах, а тому не виставляємо суворих обмежень», – говорить Світлана Кончаніна.
22% вакансій в компанії закриваються завдяки рекомендаціям співробітників.
Добробут та ментальне здоров’я команди – актуальний HR-напрямок в нових умовах життя та роботи. Адже, якщо працівникам комфортно, вони відчувають впевненість у завтрашньому дні та гарно почуваються, вони будуть вмотивованими та результативними.
У Київстар є програма із забезпечення добробуту співробітників «Крутософія». Вона передбачає емоційну підтримку команди, а також враховує запити колег та пропонує відповідні активності для співробітників та їхніх сімей за різними напрямками:
Звичайно, питання захисту від COVID-19 також є нагальним. Алла Трапезнікова, старший фахівець з компенсацій та пільг розповідає про зроблену роботу: «Організація вакцинації (71% співробітників – вакциновані), медичне страхування колективу та можливість застрахувати рідних за корпоративними тарифами, підтримка колег та їхніх рідних, які хворіють. Компанія навіть придбала кисневі концентратори, які співробітники можуть взяти за потреби».
«Проводити великі заходи через карантинні обмеження зараз не завжди можливо, проте життя триває і команді має бути весело й цікаво. Наприклад, цього року ми не змогли через пандемію організувати великий новорічний офлайн-івент для дітей співробітників, тому провели його онлайн. Кожна дитина отримала адвент-календар, який крім подарунків, містив QR-коди, що вели до цікавих завдань. Активність викликала справжній ажіотаж – батьки радо ділилися здобутками малечі в нашій соціальній мережі», – ділиться Світлана Кончаніна.
В компанії святкують не тільки традиційні дати, але й перемоги: великі й маленькі. Наприклад, цього року відзначали важливе досягнення – 10 мільйонів абонентів 4G. З цією метою провели низку онлайн-заходів, були призи, вікторини. Кожен співробітник отримав невеличкі солодкі подарунки. В компанії використовують всі нагоди, щоб дякувати співробітникам та залучати їх.
Із початком пандемії більшість кандидатів боялися змінювати роботу, зокрема й через те, що віддалено складніше адаптуватися. В Київстар створили умови, щоб новачки легко інтегрувалися в команду навіть онлайн. Роботодавець проаналізував можливі варіанти та обрав той, який гарантує новачку максимально легкий і повний доступ до інформації про його робочі обов’язки та компанію в цілому. Для цього поєднали діджитал-інструменти з «живим» спілкуванням: впровадили Preonboarding та Onbording App та нову функцію – Бадді – співробітника з досвідом, який супроводжує новачка перші кілька місяців.
Щоб розуміти настрій колективу, в компанії проводяться регулярні опитування персоналу, зокрема так звані «пульси» – міні-опитування. З жовтня всі співробітники двічі на тиждень міряють та зазначають свій емоційний стан, вибираючи відповідний смайлик у «Барометрі настрою». Так роботодавець дізнається, як почуваються люди, чи достатньо їм зворотного зв’язку від керівників, які складнощі є (від професійних аспектів до облаштування робочого місця вдома). Таким чином можна оперативно реагувати на потреби команди.
Діалог з командою компанія в прямому значенні слова проводить через платформу Workplace. Київстар ще у 2016 році, одним з перших у світі, впровадив Facebook at Work (зараз – Workplace). Перевага платформи в тому, що вона доступна та інтуїтивно зрозуміла. Тому співробітники активно її використовують в повсякденній роботі. А для компанії це ефективний майданчик для спілкування колективом. З початку пандемії активність використання платформи збільшилась майже на 86%, показник MAU (monthly active users, кількість користувачів на місяць) стабільно тримається на рівні 3 700 з майже 4 000», – коментує Діана Глазунова, керівник відділу внутрішніх комунікацій Київстар.
В компанії впевнені, що в основі навчання має бути розуміння його цінності, прагнення розвитку, усвідомленість. Мета – надати можливості команді, а відповідальність за їхнє використання несуть люди. Практично все навчання зараз відбувається онлайн. Співробітники мають доступ до навчальних онлайн-платформ. Портал CrossKnowledge містить понад 3 000 книг, вебінарів і курсів, зокрема LABA та Coursera. Learning up – внутрішнє навчання, де співробітники діляться власним професійним досвідом.
За гібридного формату роботи ефективність команди залежить від менеджерів. Є програма «Атланти Київстар», співробітники проходять онлайн- та офлайн-навчання, а їхні ментори – директори напрямків. Цього року фокусною темою стала одна із цінностей Київстар – «Співпраця». В результаті навчання учасники згенерували низку проєктів щодо поліпшення взаємодії, які вже втілюються в життя.
Програма Київстар STARt Yourself – це можливість студентам від третього курсу отримати практичні знання та старт кар’єри у великій компанії. Гнучкий розклад, навчання, офіційне оформлення в штат та оплата праці – все це компанія пропонує своїм стажистам. За результатами стажування до штату прийшли чимало молодих та заповзятих спеціалістів. Власне, саме завдяки STARt Yourself Київстар входить до рейтингу «ТОП-25 роботодавців, що відкриті для талантів до 25 років».
Друга цікава програма стажування – Returnship, створена для стажистів віком 35+. Цей проєкт покликаний змінити обличчя українського ринку праці. Компанія звертає увагу роботодавців на проблему вікової дискримінації та на власному прикладі доводить: професіоналізм не залежить від віку. Це проєкт для спеціалістів, що мусили поставити кар’єру на паузу, але тепер готові отримати новий досвід. Учасники працюють повний робочий день, офіційно оформлені до штату та отримують заробітну плату.
Всі HR-процеси – від рекрутингу до навчання – відбуваються онлайн. Наприклад, щоденні питання в компанії вирішує чат-бот FIXIT: «Ми відгородили співробітників від потреби створювати заявки, відстежувати їх в системі реєстрації звернень та передали це боту. Він уміє спілкуватись на більш ніж 190 тем ІТ, HR, фінансового та адміністративного напрямків та продовжує «навчатись», причому дуже активно», – говорить Дмитро Томченко, начальник відділу супроводу робочих місць.
Саме так сформульована філософія офбордінгу в компанії – тобто розставання зі своїми людьми. В компанії прагнуть, щоб екс-співробітники лишалися амбасадорами брендів, як компанії, так і роботодавця. Також вітаються повернення до команди – так, за минулий рік повернулися близько 100 талантів.
Переглянути всі вакансії Київстар
Читайте більше за тегами: