robota.ua та Forum Group запустили серію партнерських матеріалів про те, як українські компанії різних напрямків адаптуються до роботи в умовах війни. 

У другому випуску ми поспілкувалися з Ольгою Степаненко, директоркою з управління персоналом Caparol UkraineВже через два тижні після початку повномасштабної війни компанія-виробник лакофарбових матеріалів і систем утеплення почала відновлювати роботу. 

Ольга розповіла, як проходить адаптація компанії до нових умов роботи, яким чином війна вплинула на комунікацію з командою та чи змінилися довгострокові перспективи компанії. 

 

Комунікація зі співробітниками

Однією з наших основних цінностей в рамках моделі компетенцій є відкритість та комунікативність, впевнені, що саме це допомогло нам подолати перші кризові дні та тижні.

З початку війни нашим основним інструментом комунікації став Telegram-канал, де є усі співробітники. В ньому ми розміщували відеозвернення, важливі термінові повідомлення. Поступово він став єдиним майданчиком для швидкого надання інформації та допомоги. Коли почалися переїзди в межах країни, там вирішувалося багато питань. Хтось пише: «Виїжджаю з Харкова, треба десь зупинитись» – одразу підключались колеги, які готові прийняти у власних домівках або надати контакти та корисні поради. Почули про обстріл в Одесі чи Харкові, – усі цікавляться: «Як ви там?». Ти виходиш з бомбосховища після потужних вибухів, читаєш повідомлення, і розумієш, що за тебе хвилюються, запитують, чи ти в нормі, хоча знаєш, що цим людям зараз не краще. Наш робочий канал перетворився на потужне джерело щирої підтримки, де кожен почувається важливим і потрібним всій «CAPAROL-родині». 

Ми також створили групи за регіонами, де лідер групи тримає руку на пульсі щодо всіх співробітників в тому чи іншому регіоні – де наші колеги, як вони, що потрібно. Якщо людина переїжджає в інший регіон, – переходить в іншу групу відповідно до місця перебування.

З березнями проводимо онлайн-зустрічі «Доброго дня, ми з України!», що підтримують моральний дух колег. Окрім необхідної інформації від компанії, дуже важливо, що на онлайн-зустрічах наші співробітники діляться своїми історіями. Хтось пережив окупацію в Бучі, комусь вдалося виїхати під обстрілами з-під Харкова. Хтось розповідає про свій волонтерський досвід, про допомогу в лікарнях або доставку їжі та ліків для бійців на передову, чи про збір коштів на різні потреби. Наразі люди активно діляться лайфхаками з подолання стресу.

Зараз ми розуміємо, що «CAPAROL-родина» не з’явилась сама собою за один день, а це результат багаторічної та системної роботи, починаючи від підбору персоналу, який розділяє наші цінності та готовий рухатись із нами в одному напрямку, до підтримки співробітників в їхній щоденній роботі, інвестицій в їхній розвиток та створення довгострокових взаємовідносин.

Нові реалії існування

До війни всі наші співробітники розташовувались в різних містах країни, зокрема, в Харкові, Ірпені, Бучі, Чернігові, тому від початку війни велика кількість співробітників роз’їхалися у різні куточки України та світу. З перших днів війни кожен співробітник робить свій внесок у перемогу. Маємо колег, які вступили до ЗСУ та тероборони, захищають нашу країну в гарячих точках чи проходять підготовку – це зараз їхнє головне завдання. Ми підтримуємо кожного з них: постійно тримаємо з ними зв’язок, надаємо паливо та продукцію для їхніх потреб, також уже самі колеги збирали кошти на необхідне обладнання. Багато співробітників доєдналися до волонтерського руху та навіть самостійно створили волонтерський штаб.

З моменту, коли ми почали відновлювати роботу, всі співробітники активно підключились до відновлення бізнесу, тобто до боротьби на економічному фронті, зокрема, виконуючи свої непрямі обов’язки незалежно від позиції в компанії.

Всією компанією шукали транспорт для відновлення логістики, адже більшість вантажівок переключилися на гуманітарні перевезення, до того ж вартість транспорту піднялась спочатку в 6-7 разів, і ми шукали, як скоротити витрати, і знаходили лише в 3-4 рази дорожчий. Шукали також додаткові складські приміщення (оскільки основні запаси були зосереджені у с. Білогородка Бучанського району), деякі керівники власноруч долучались до вантажно-розвантажувальних робіт в Західній Україні, бо така була необхідність в той момент.

Із середини квітня ми відновили виробництво, яке потребує певних спеціалістів на місці. Десь відбувається перерозподіл обов’язків та освоєння нових навичок, для когось збільшується навантаження. Уже зараз починаємо відновлювати рекрутинг, оскільки деякі колеги з унікальною експертизою захищають країну на передовій.

Впевнені, що бізнес має працювати задля підтримки економіки країни та її відбудови. Вже зараз на звільнених територіях починаються проєкти з відновлення інфраструктури та житлового фонду. Ми очікуємо позитивних змін у будівельній сфері в Україні, таких як використання енергоощадних технологій, укріплені підземні приміщення, ефективне та зручне планування та реалізація будівництва об’єктів. Бізнесу важливо пропонувати клієнтам не просто якісні матеріали, а сучасні системні рішення.

Про підтримку співробітників з боку компанії

Для нас люди – це найбільша цінність, і у нинішні часи на перше місце, звичайно, виходить безпека співробітників.

Одразу після початку бойових дій компанія підтримала співробітників та їхні родини, які вирішили виїхати до більш безпечних місць в Україні чи за кордон. Ми постійно тримаємо зв’язок з тими нашими колегами, які вирішили залишитися вдома і зараз перебувають у гарячих точках. 

На виробництві ми постійно аналізуємо рекомендації державних та місцевих органів влади, щодня оцінюємо поточну ситуацію і в будь-який момент готові евакуюватись, якщо небезпека зростатиме. Наші співробітники (як офісу, так і фірмових салонів) самостійно оцінюють обстановку і приймають рішення щодо виходу на роботу, якщо це безпечно. Ми постійно наголошуємо на тому, що перший пріоритет – це безпека співробітників та їхніх сімей.

Працівники відчувають справжню турботу з боку компанії. Відчувають, що вони дійсно важливі. Війна показала, що наша «турбота про людей» – це не просто слова. Ми не просто це декларуємо, а демонструємо своїми діями. Після 24 лютого компанія наперед виплатила зарплату за два місяці, щоб у людей були гроші на переїзд чи інші потреби. Також виплатили додаткову матеріальну допомогу.

Компанія має спеціальну програму підтримки співробітників, які виявили бажання тимчасово виїхати за кордон у безпечне місце.

Колеги з Польщі, Чехії, Румунії та інших країн зустрічали на кордоні, компанія організувала житло, речі першої необхідності. Також колеги з інших країн самостійно збирали кошти і привозили гуманітарну допомогу в Україну.

За час війни ми не звільнили жодного співробітника та робимо все можливе, аби зберегти всіх, навіть уже починаємо деякі рекрутингові активності. Також розуміємо, що коли закінчиться війна, ми маємо бути готові відновлювати країну посиленими темпами. Щоб рухатися в європейське майбутнє, українці мають опанувати нові навички. Зокрема, вільно спілкуватися англійською та мовами інших європейських держав, адже, напевно, в Україну зайде багато іноземних інвесторів. Саме тому ми, щойно випала можливість, відновили навчання з англійської мови.

З допомогою материнської компанії ми також відкрили свій благодійний фонд, кошти з якого будуть спрямовані на допомогу співробітникам, що втратили житло, чи воно зазнало руйнувань, а також на медичну підтримку за необхідності.

Ми віримо в нашу перемогу і кожен співробітник щодня робить на своєму фронті все можливе, щоб наблизити цей день.

Читайте ще: Кейс АДВЕНТ ІНВЕСТ про адаптацію робочих процесів в умовах війни