Про Budni
Наші продукти
Момент вибору професії – чи не найважливіший у житті кожної людини. І спецпроєкт «Хочу стати», який The Point реалізує разом з Освітньою платформою для дітей і підлітків Shamrock та платформою розвитку кар’єри CareerHub, має на меті допомогти всім, хто ще вагається з вибором майбутньої роботи або ж планує змінити свою спеціальність.
Героїнею нового матеріалу стала Катерина Кортіс – стилістка, персональна шоперка, майстриня у сфері створення індивідуального стилю. Вона розповіла про популярність професії персонального стиліста, про роботу зі складними клієнтами та про необхідні навички для успішної кар’єри. Також Катерина Кортіс зізналася, чи варто боятися штучного інтелекту та поділилася, як змінилась її професія під час карантину.
– Розкажіть, що саме вас підштовхнуло до цієї професії?
– Відверто кажучи, мода і стиль зі мною дуже давно. Завжди любила стежити за останніми модними тенденціями, подруги просили ходити з ними на шопінг. За першою освітою я філолог англійської та іспанської мови. До декрету працювала керівницею відділу оренди в одному з бізнес-центрів Києва. Через багато років, перебуваючи в подвійному декреті, зрозуміла, що материнство змінило моє життя. З двома дітьми робота з 9 до 18 – це не варіант. Тож я почала шукати, чим хотіла б займатися. Для мене були важливі кілька критеріїв – діяльність у сфері краси, користь для жінок, вільний графік.
– Наскільки професія стиліста затребувана в Україні? І що за кордоном?
– Тема персонального стиліста в Україні набирає обертів. Ще років 5 тому ця послуга здавалася для багатьох жінок недоступною, з категорії лакшері послуг, мовляв стиліст – це тільки для зірок. Але завдяки мас-медіа, потихеньку стало відомо, що послугами стиліста можуть скористатися і прості жінки, які в силу певних обставин не вміють/не люблять шопінг, не мають часу на це. І їм потрібен помічник, який швидко і красиво їх одягне.
У Європі стилісти – це шановні люди, які заробляють великі гроші, мають певні привілеї по всіх усюдах. Сподіваюся, таке прийде і до нас незабаром.
– Де здобувати освіту, щоб озброїтися на всі сто?
– Навчальних закладів багато, зокрема і в Україні. Я закінчила Італійську академію моди і стилю, отримала базові знання, але на цьому моє навчання не закінчилося. Навчалася у різних стилістів (Олександр Рогов, Роман Мєдний, Діана Госс, Олена Штогріна) і продовжую це робити. Якщо конкретно, можу назвати два кращі навчальні заклади, які мають вищий рейтинг у сфері модної професії – це London College of fashion і Instituto Marangoni.
Проте, необов’язково закінчувати виш, є купа якісних курсів. Повинен також бути талант, напевно, вміння поєднувати кольори, відчувати стилі, любити людей, бути естетом у сфері краси, бути трохи психологом. Тут потрібно відчувати людину.
Мало просто красиво одягнути, в ідеалі за допомогою одягу потрібно показати характер, світогляд. Зараз одяг – це модний інструмент для досягнення цілей.
– Чи зможе штучний інтелект замінити спеціаліста?
– Зараз вже є програми «стиліст онлайн», коли ви вводите свої параметри і вам пропонують різні фасони. Але, на мою думку, особисте спілкування нічого не замінить, хоча світ стрімко йде до діджіталізаціі всіх життєвих процесів.
– Наскільки довгий та складний вхід у професію стиліста?
– Старт у будь-якій справі – питання завзятості й бажання досягти успіхів. Потрібно попрацювати, брати будь-які проєкти, брати участь в різних стильних заходах, в загальному бути на слуху. Спочатку я працювала за відгуки, тобто без оплати, потім пішло сарафанне радіо. Мені дуже допомагають знання англійської та іспанської, адже я маю можливість слідкувати за тенденціями моди, не звертаючись до перекладу, також маю клієнтів іноземців.
Якщо до справи поставитися серйозно – за 2 роки результат буде 100%. Однозначно для того, щоб про тебе дізналися потрібно бути активним в соцмережах і заявляти про себе.
– Чи є якісь ризики? Як їх можна оминути?
– Ризиків практично немає. Якщо ви любите те, чим займаєтеся – успіх неминучий. Можуть бути нюанси зі сприйняттям іншої людини, тут теж дуже допомагає знання психології, уміння бути емпатом і чути клієнта. Головне – не потрібно одягати всіх як себе. Саме це може бути таким собі тупиком на початковому етапі. Але з досвідом приходить все необхідне.
Стиліст – професія прикладна, чим більше працюєш, тим краще.
– Робота зі складними клієнтами. Хто вони та як їх задовольнити?
– На кожного стиліста йде свій клієнт і як правило наші клієнти – це відображення нас самих. Мені щастить на людей, у хорошому сенсі, причому і на жінок, і на чоловіків. До мене не приходять «шкідливі» клієнти. У кожної людини є всередині певний біль і завдання, з яким або можу впоратися, або ні. Так відразу і кажу. Я завжди працюю в комплексі: немає сенсу змінювати гардероб, залишаючись із зачіскою 2000-х. За потреби, рекомендую клієнтам суміжних спеціалістів – перукаря, дієтолога, фітнес-тренера, психолога – це завжди дає крутезні результати.
Щодо витрат, для стилістів існує персональна знижка в різних шоурумах, якими вони користуються і можуть ділитися з клієнтом. Тобто, це ще один привілей шопінгу зі стилістом. Також, завжди роблю ревізію вже існуючого гардеробу клієнта, щоб зрозуміти, які речі можна залишити, що потрібно докупити.
У мене багато історій, які змінили життя людей: хтось заміж вийшов, хтось отримав просування кар’єрними сходами, поїхав в іншу країну тощо. Не дарма кажуть – міняєш гардероб змінюється життя.
– З якими складнощами зазвичай стикається шопер під час роботи?
– Труднощі бувають різного плану, найчастіше – це відсутність розміру/кольору/моделі того або іншого одягу під час шопінгу. Я завжди роблю попередній шопінг, тому добре орієнтуюся в асортименті. Але буває, що йдеш за одним, а немає – забрали. І доводитися швидко реагувати на місці. Бувають нестандартні фігури, особливості будови ноги, розмір. Тут робота відбувається більш ретельна і комплексна. Пропоную так само варіанти індивідуального пошиття одягу або корекції в ательє, підгін по фігурі.
– Скільки коштує помилка стиліста? Що робити, коли клієнт не задоволений?
– Помилка буває через погану підготовку. Якщо клієнт незадоволений (було таке пару раз) – це як правило людина, що не готова до змін. При тому, що я ввожу новизну в стиль людини дуже обережно, щоб дати можливість звикнути. Якщо це стосується обраних речей, завжди є можливість повернути їх у магазин, і знайти ще щось натомість. Однак тут вже індивідуальна домовленість з клієнтом і розуміння, що ж все-таки не так.
– Як змінилася професія стиліста під час карантину?
– Для мене особисто період карантину виявився дуже мотивуючим – я перевела всі послуги в онлайн. Так, комусь не зовсім зручно, але якість роботи від цього не страждає. Навчилася робити шопінг онлайн з клієнтами. Звичайно, найлегше працювати таким чином з тими, кому вже підбирала одяг офлайн.
Головне, не впадати у відчай, в паніку і страх. Ці емоції блокують ментальний аспект, складніше буде тверезо оцінити себе і свої можливості. Все потрібно робити методом проб і помилок. Сфера онлайн-діяльності в будь-якому випадку в майбутньому буде виходити на перший план.
– На ваш погляд, наскільки розвинуте почуття смаку у сучасних жінок та дівчат?
– На жаль, наші жінки не звикли любити себе та прикрашати – це видно неозброєним оком. Є речі важливіші за свій персональний гардероб (сміється). Проте сфера модної індустрії все більше набирає обертів і жінки легше приходять до розуміння, що краще декілька разів попрацювати зі стилістом і не втрачати час та гроші на непотрібні речі, ніж все життя ходити в трикотажних платтях, які спотворюють фігуру. Додам сюди ще проблему сучасної жінки – це відсутність розуміння доцільності образу в цілому. Тобто, це як кажуть, на лижі в норковій шубі не їдуть.
Переглянути вакансії “Стиліст”
Інші статті у рубриці:
1. Хочу стати готельєром: все про роботу у сфері гостинності
2. Хочу стати MICE-менеджером: все про роботу у сфері корпоративного туризму
3. Хочу стати дипломатом: все про роботу у сфері зовнішньополітичних відносин
4. Хочу стати лаборантом: все про роботу у сфері медичних досліджень
7. Хочу стати авіаконструктором: про ідеальний літак, розробки «в стіл» та інші особливості професії
8. Хочу стати 2D художником: про роль освіти, критику від замовників та інші особливості професії
9. Хочу стати фінансовим радником: про довіру до банків, пенсії та професійні навички
10. Хочу стати фармацевтом: про біотехнології та перспективи галузі в Україні
11. Хочу стати музикантом: про патріотизм, українських митців у світі та силу музики
12. Хочу стати логістом: про Одеську митницю, експорт лісу та майбутнє професії
13. Хочу стати співробітником банку: про готівку, тягар відповідальності та касирів-роботів
14. Хочу стати благодійником: про роботу благодійного фонду Таблеточки
15. Хочу стати юристом: про знання, які не дають у вишах, право на помилку та постійне самовдосконалення
16. Хочу стати дизайнером: про досвід для студентів, мобільність роботи та потрібні навички
17. Хочу стати PR-менеджером: про чесність піару, зіпсовану репутацію та вартість помилки
Фото надані спікером.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!
Читайте більше за тегами: