Про Budni
Наші продукти

Фінансова винагорода – не єдине, що мотивує сучасних співробітників. Сьогодні зростає інтерес до нового, поки що недооціненого поняття – емоційна зарплата.
Раніше висока зарплата була головним показником кар’єрного зростання, а зміна роботи – найшвидшим шляхом до її підвищення. Але зараз ситуація змінюється. У складних умовах ринку праці та з обмеженими бюджетами на найм гарантовані підвищення не завжди можливі. Тому HR-лідерам варто зосередитися на емоційній зарплаті, щоб утримати та привабити таланти.
До вашої уваги – основні тези зі статті Is «Emotional Salary» the New Pay Bump?
Емоційна зарплата змінює правила гри
На сучасному конкурентному ринку праці дбайливі та далекоглядні роботодавці пропонують більше, ніж просто зарплату – вони пропонують комплексний пакет, що задовольняє різноманітні потреби співробітників. Це і є емоційна зарплата, і вона може бути найціннішим підвищенням, яке можуть запропонувати роботодавці.
Емоційна зарплата – це все, що виходить за межі грошової компенсації. Вона включає такі фактори, як:
Звісно, це не означає заміну фінансової компенсації – працівник повинен мати можливість комфортно жити та заощаджувати. Але після задоволення базових потреб гроші перестають бути єдиним фактором мотивації. Дослідження Achievers Workforce Institute (AWI) показують, що емоційна зарплата може значно підвищити задоволеність і утримання працівників.
Дослідження AWI підтверджують: коли працівники відчувають визнання, підтримку та зв’язок з компанією, вони значно ефективніше працюють.
Мова не йде про заміну фінансової компенсації, а про завершення повної картини того, що робить працю вартою зусиль. Емоційна зарплата – це причина, через яку працівники залишаються на роботі навіть у важкий період. Це причина, через яку вони докладають додаткових зусиль навіть у часи невизначеності. Це те, що перетворює просто «хорошу роботу» на «чудову».
Роботодавцям все складніше ігнорувати це, адже співробітники на співбесідах ставлять питання, які дозволяють їм реально оцінити культуру компанії:
Саме це і є ті самі запитання про емоційну зарплату. Для роботодавців, які прагнуть залучити та утримати найкращих фахівців, відповіді на них мають вирішальне значення, оскільки співробітники та кандидати приділяють їм велику увагу.
Читайте ще: Як говорити про зарплату, щоб не зіпсувати враження на співбесіді? 6 перевірених порад ➜
Якщо HR-фахівцям складно відповісти на питання про культуру компанії або вони отримують критику від тих, хто звільняється, можливо, проблема саме в емоційній зарплаті. Дослідження Dayforce показують: 70% працівників відмовляються від вакансій через погану корпоративну культуру, а майже половина звільняється з тієї ж причини.
Дослідження AWI визначило п’ять складових емоційної зарплати:
Ці елементи мають вирішальне значення для залучення співробітників; емоційна зарплата може перевищувати базову зарплату стимулюванням залучення та утримання співробітників.
Однак HR-фахівцям та роботодавцям може бути надто складно впроваджувати всі п’ять компонентів одночасно.
Хороша новина полягає в тому, що цього робити не потрібно. Натомість роботодавці можуть планувати зосередитися на кожному компоненті окремо. Пріоритетність визнання заслуг працівників буде чудовим початком. Визнання виділилася як ключовий захисний фактор емоційної зарплати та потужний інструмент утримання персоналу. Працівники, яких щомісяця визнають, удвічі більш залучені та продуктивні, а також на 22% рідше вказують зарплату головною причиною зміни роботи.
Визнання також може дати поштовх для багатьох інших компонентів емоційної зарплати. Наприклад, визнання та відносини взаємопов’язані. Співробітники, яких щомісяця визнають колеги, удвічі частіше відчувають зв’язок з ними та ладнають.
Коли фінансова компенсація обмежена, фокус на емоційній зарплаті може значно підвищити залученість та утримання співробітників, а також залучити нові таланти без постійного підвищення оплати праці. HR-и відіграють ключову роль у формуванні та підтримці емоційної зарплати, а створення культури визнання є критично важливим першим кроком.