Про Budni
Наші продукти
Злата Тягунова, PhD, кар’єрна та HR-консультантка, HR Trendwatcher, номінантка Премії HR Pro Awards 2024 у категорії HR Influencer
Українська HR-спільнота зараз переживає часи надзвичайних викликів. У той час, коли світ вже оговтався від пандемії та переймається, як повернути працівників в офіси, вітчизняні HR-фахівці продовжують працювати у середовищі з високим рівнем невизначеності та ризиків.
Складна ситуація на ринку праці обіцяє бути довготривалою та підштовхує по-новому підходити до формування стратегій найму та управління персоналом. Ключовим фокусом уваги HR-а зараз і у майбутньому залишаються люди. Це і кандидати, і співробітники, що вже працюють. Адже перед кожним HR-фахівцем стоїть завдання з побудови дієвих інструментів, які б забезпечували швидкий та результативний пошук та наймання людей, а також утримання персоналу.
Фокус на рекрутинг
Настав час передивитися портрет цільового кандидата. Розширити перелік осіб, які можуть претендувати на посаду. Серед людей, які раніше були «прихованою робочою силою» тепер можуть бути саме ваші потенційні кандидати. Наймати не тільки за кваліфікацією, але й навичками.
Оптимізувати час та процес рекрутингу. Коротший період від першого контакту з кандидатом до пропозиції оферу підвищує шанси успішного найму. Чітка та прозора комунікація та зворотний зв’язок зараз мають одне з ключових значень для кандидатів, особливо молоді.
Фокус на бренд роботодавця
Війна змінила патерни поведінки людей, тому і бренд роботодавця потребує відповідних змін.
Перегляд EVP та комунікаційної стратегії допоможе відкалібрувати новий фокус як для зовнішньої, так і внутрішньої аудиторії.
Це покращить досвід кандидатів з компанією. А також відповідатиме актуальним потребам співробітників, забезпечуючи краще утримання талантів.
Фокус на умови праці та робоче місце
Все більше людей через різні причини прагнуть гнучкого/віддаленого формату роботи. Якщо в компанії поки не готові розглядати для частини співробітників повністю віддалений формат роботи, то впровадження гнучкого графіка буде добрим стартом. Гнучкий графік дає можливість працювати і молодим жінкам, у яких діти ще потребують піклування та догляду, так і людям 60+, які прагнуть працювати, але за різних причин також не можуть бути в офісі цілий тиждень.
Обладнання інклюзивних робочих місць з модного тренду у світі стає необхідністю в Україні. Через війну частина людей працездатного віку отримала різні ступені інвалідності, але це не причина їх виключати з ринку праці. Вони так само залишаються кваліфікованими фахівцями, які можуть і хочуть працювати.
Фокус на перекваліфікацію та навчання
Систематичний аудит необхідних навичок для роботи допоможе компаніям побудувати процес завчасної перекваліфікації персоналу та навчання. А співпраця із закладами освіти дасть можливість навчати або підвищувати кваліфікацію персоналу швидко та ефективно.
Фокус на безпеку
Безпекові реалії вимагають від HR і компаній забезпечити своїх співробітників надійним фізичним захистом під час роботи. Але не менш важливим є і психологічна та емоційна безпека. Партнерство з громадськими організаціями, які надають безоплатну психологічну підтримку; штатний психолог; запрошений зовнішній провайдер з програмою підтримки психічного та ментального здоров’я або власні просвітницькі заходи – будь-який доступний варіант посилить стійкість ваших співробітників та покращить психологічний клімат у колективі.
Фокус на людяність
Зараз, як ніколи, стали важливими емпатія, розуміння та щирість. Добробут співробітників та підтримка їхніх родин допомагають формувати відчуття приналежності. Працюючи над ініціативами з рівності, різноманітності та інклюзії, часто випускається з фокуса саме приналежність. А вона якраз і є найдієвішим інструментом утримання персоналу.
Відкрите спілкування з працівниками про важливі рішення та зміни в компанії; чесність і прозорість у своїх діях та спілкуванні; дотримання своїх обіцянок і зобов’язань – ключові кроки для побудови людяних взаємовідносин у компаніях та створення культури приналежності.
Фокус на стійкість
Культура резильєнтності – це створення умов, за яких люди та організації здатні не просто виживати в умовах стресу та викликів, але й розвиватися. Співробітники з високим рівнем резильєнтності здатні перетворювати виклики на можливості для зростання. Вони не тільки витримують негативний вплив ситуацій, а й використовують досвід для зміцнення своїх адаптивних здібностей, навчання та інновацій. Розвиток власної та організаційної стійкості є міцним фундаментом для створення продуктивних команд навіть у середовищі з високою невизначеністю та ризиками.
Поєднання різних сучасних практик розвитку резильєнтності та стресостійкості, таких як: «Теорія U» Отто Шармера (допомагає здійснити глибинні зміни у командах шляхом колективної роботи з увагою); ембодімент (сучасний фреймворк роботи з тілом і увагою для зниження стресу та підвищення особистої ефективності); майндфулнес (практики особистої усвідомленості для розвитку уважності) здатні знизити психоемоційне напруження співробітників, лідерів команд та самих HR-фахівців. Щоб розвинути культуру резильєнтності, HR-ам необхідно пам’ятати, що в компаніях працює те саме правило, що й у літаках: спочатку одягніть маску на себе, і тільки потім допоможіть навколишнім.
Читайте ще: На чому варто зосередитись HR-спеціалістам у 2024 році?