Про Budni
Наші продукти
Максим Прохоров,
засновник PmPartnersЗробивши певну роботу, співробітники чекають на зворотний зв’язок, щоб зрозуміти, наскільки добре все вийшло. Це суттєво впливає на їхню продуктивність та подальшу поведінку. По суті, у певному варіанті ми її отримуємо завжди. Інше питання – вона передана свідомо або інстинктивно, адже невербальна комунікація іноді може надсилати повідомлення, про які ми навіть не здогадуємось. Тому важливо правильно використовувати зворотний зв’язок, контролювати свої емоції та посили. У цьому матеріалі розберемо, як це робити.
Зворотний зв’язок та плинність
Мета зворотного зв’язку – допомогти співробітникам покращити їхню роботу, тому тут важливі не лише похвали, а й вказівки на недоробки. Але як сказати підлеглому, що він робить помилки, щоб це не призвело до негативних наслідків? Адже природа людини така: найчастіше вона намагається уникнути почуття провини та сорому, у тому числі заперечуючи проблему чи звинувачуючи у ній когось іншого. Статистика Officevibe Content Team показує:
Як повідомляє SWNS, нове дослідження показало, що офісні працівники в США найбільше очікують від свого начальства:
Водночас опитані хочуть, щоб було менше:
Обидва дослідження свідчать, що зворотний зв’язок (фідбек) безпосередньо впливає на рішення співробітників: продовжувати працювати у конкретній компанії чи шукати нове місце зайнятості. Якщо постійна плинність не входить у плани власника, варто розібратися та налагодити зворотний зв’язок у колективі.
Найбільш конструктивно відповісти на це питання можна, сформулювавши низку правил. Зупинимося на 5 основних:
Правило 1. Підготовка. Щоб зворотний зв’язок приніс користь обом сторонам, керівник повинен підготуватися до спілкування зі співробітником. Тут допоможе список питань, на які завчасно варто сформулювати відповідь:
Маючи такий план, буде легше вести діалог.
Правило 2. Конкретика. Коли даєте фідбек, говоріть по суті: за що саме хвалите або де була припущена помилка і до чого вона привела. Уникайте загальних фраз та спічів. Ваше завдання зробити так, щоб людина точно зрозуміла, про яку ситуацію йдеться.
Правило 3. Давайте оцінку діям, а не самій людині. Під час розмови акцентуйте увагу лише на погано виконаному завданні та в жодному разі не переходьте на особистість співробітника. Якщо критика зачіпає його почуття, конструктивний діалог не виходить, вас просто перестають чути. Тому не використовуйте вирази «Ти все зіпсував», «Як ти міг таке допустити/так вчинити». Просто поясніть, що на результат ви очікували інший і конкретизуйте, який саме.
Правило 4. Розмова віч-на-віч. Хвалити та критикувати при колективі – не найкраща ідея, якщо ви хочете зберегти співробітника. Давайте йому зворотний зв’язок тільки тет-а-тет. У такій обстановці людина простіше йде на діалог, а саме це вам і потрібно.
Правило 5. Поясніть, що помиляються всі, якщо щось роблять. Не варто говорити про катастрофічні наслідки помилки, коли її можна виправити. Підбадьорте співробітника та допоможіть йому сконцентруватися на подальших діях. І не забувайте про етапи сприйняття інформації, зокрема, непозитивної. Спочатку людина переживає шок і недовіру, потім – гнів і занепокоєння, далі – опір, і потім приймає ситуацію (модель SARA). Також до цього можна додати п’ятий, заключний етап (H, або help), коли з’являється запит на допомогу.
Отже, зворотний зв’язок – дієвий інструмент розвитку співробітників, впровадження поліпшень у компанії, вибудовування довірливих відносин і зменшення звільнень. Однак важливо користуватися ним правильно та усвідомлено.
Читайте більше за тегами: