Про Budni
Наші продукти
Катерина Бабіч,
співзасновник проекту з пошуку, оцінки та розвитку персоналу ManyHr,
спікер, автор освітніх програмСфера рекрутингу переживає трансформацію. Якщо раніше вважалося, що знайти роботу своєї мрії – це успіх, то нині поряд з таким трендом існує й інший. Везінням є знайти кваліфікованого фахівця, якщо йдеться про людину з вузькою спеціалізацією в своїй галузі.
Причини змін
Що ж відбувається з ринком праці, що компанії починають все більш триматися за перспективних працівників, а на пошук хороших кандидатів спрямовувати великі ресурси?
З огляду на перелічені обставини, знайти людину на важливу посаду, котра вимагає високої кваліфікації та глибокого рівня зануреності в специфіку роботи компанії, непросто. А особливо – коли це все поєднується із потенційно ненормованим графіком. Тому пошук кандидата є непростим процесом, який вимагає не лише фахового підходу, а й швидкості. Варто розуміти: якщо компанія довго мовчить та затягує час із наймом, вона може втратити талант. Тому сам процес рекрутингу варто максимально оптимізувати на всіх його етапах – від сорсингу до офферу.
Далеко не завжди такі заявки є чіткими, зрозумілими й достатньо лаконічними. Інколи, описуючи вагомі вимоги до кандидата, керівник компанії та рекрутер вдаються до надмірної деталізації, де втрачається акцент на ключовому. По-перше, багато часу займає сама робота над формуванням такої заявки. По-друге, перевантаженість інформацією веде до того, що ускладнює для кандидатів розуміння, що ж насправді є найважливішим для роботодавця. Здавалося б, це некритична помилка, яку можна виправити під час співбесіди, торкнувшись дійсно важливих тем у спілкуванні з кандидатом. Та насправді похибка у формулюванні запиту веде до низки подальших похибок також. Це виявляється так:
Варто ретельно продумати, що є ключовими вимогами для кандидата, а що було б просто додатковим фактором на його користь. До речі, на цьому етапі часто виникає парадокс: щоб ретельніше визначити ключове, іноді його треба прописати деталізовано, а вже потім скоротити, а деякі пункти об’єднати в узагальнені кластери. Здавалось б, це, навпаки, потягне більше часу. На першому етапі так і є. Але узгоджені та конкретні формулювання, котрі вдаються в результаті, суттєво спрощують усі подальші етапи, адже ви взаємодіятимете саме з цільовою групою кандидатів.
Читайте ще: Як поводитися в конфлікті: гайд для HR-менеджера
Аби пришвидшити свої пошуки на цій стадії, можна скористатися одразу кількома рекомендаціями:
Скориставшись цими порадами, ви пришвидшите процес прийому на роботу.
Якщо відбір найкращих резюме був делегований HR-спеціалісту ще на минулому етапі, то тут ви уже спростили собі завдання. Ідентичне можна сказати про самостійну оцінку резюме на онлайн-біржах.
Читайте ще: Рекрутинг у ТікТок: чому варто спробувати?
Намагайтеся максимально усе структурувати. Це допоможе зробити спілкування з кандидатом більш предметним. Також важливо давати зворотний зв’язок не лише тоді, коли вже заходить мова про запрошення на випробувальний термін. Якщо кандидат зацікавив, дайте йому це зрозуміти уже під час співбесіди та одразу по завершенню. Компанію це ні до чого не зобов’язує, а в потенційного працівника вона виокремлюється у сприйнятті поміж інших симпатичних йому підприємств. Також дотримуйтесь балансу між питаннями й відповідями, покажіть відкритість до діалогу. Це демонструватиме прозорість у ставленні.
На цьому етапі перевіряється достовірність даних, котрі надав кандидат. У разі відповідності, готується документальна база для підписання трудового договору. Аби цей етап не затягувався, завчасно подбайте про те, аби внутрішні документи, які регулюють роботу компанії та інструкції для окремих посад були в порядку.
Якщо вибудувати рекрутинг правильно, то він буде швидким та ефективним.
Читайте більше за тегами: