Про Budni
Наші продукти
Валерія Гудій, партнерка ЮФ «Ілляшев та Партнери»
З 14.06.2025 року набули чинності зміни до Закону України «”Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану” щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору», які удосконалюють комунікацію між сторонами трудового договору.
Таким чином законодавець покращив Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» та зменшив ризик недобросовісної поведінки сторін трудового договору, запровадивши певні обов’язки для роботодавця та працівника.
Що стало підставою для змін?
Повідомлення працівників з питань трудових відносин, надсилання наказів (розпоряджень) та інших документів у період дії воєнного стану законодавець дозволив здійснювати будь-яким доступним способом електронної комунікації, погодженим між роботодавцем і працівником.
На практиці це виглядало так: згода на спосіб комунікації між роботодавцем та працівником формально не оформлювалася. Працівник, наприклад, уже третій рік проживає за кордоном, а кадровик надсилає документи у месенджер за старим номером або на корпоративну пошту. Працівник цим номером уже не користується, а до пошти доступу не має. У результаті — повідомлення не отримано, реакції немає. За таких умов працівник юридично не може вважатись належно повідомленим про певні обставини і у випадку судового спору подібна ситуація грала б не на користь роботодавця.
Рекомендації для роботодавців та працівників щодо оновлення контактних даних
На сьогодні кожна сторона трудового договору зобов’язана у 10-денний строк повідомляти іншу сторону про зміну своїх контактних даних, що здійснюється наступним чином:
Також роботодавці зобов’язані протягом 60 днів (включно до 12.08.2025 року) оновити в ЄДР інформацію про своє місцезнаходження та засоби зв’язку, якщо інформація є неактуальною.
В цей же строк працівники, які були відсутні на роботі понад 90 днів поспіль або чиї робочі місця розташовані на тимчасово окупованих територіях, мають повідомити роботодавця про свої актуальні контактні дані: адресу, електронну пошту та номери телефонів.
За невиконання вищезазначеного обов’язку не передбачено відповідальності, проте настає неприємний наслідок: інша сторона вважається належним чином поінформованою, якщо повідомлення надіслано за останніми відомими контактами.
Навіть за умов потенційно конфліктних норм — коли одночасно діють два обов’язки: оновити контактні дані протягом 60 днів та негайно повідомляти про їх зміну протягом 10 днів (що може породжувати правову невизначеність), — сподіваємося, що запроваджені зміни підуть на користь працівникам і роботодавцям та сприятимуть покращенню трудових відносин і зменшенню кількості трудових спорів.
Читайте ще: Трудові права без складних формулювань: що має знати кожен працівник?