Представники HR-департаменту Parimatch Tech розповіли про створення бенефіт-кафетерію – системи, де співробітники можуть обрати бенефіти на свій розсуд, а також поділилися висновками та результатами такого кроку.

Наявність вибору

До запуску бенефіт-кафетерію співробітникам пропонувалися стандартні можливості – медичне страхування, компенсацію навчання тощо. Але в якийсь момент HR-департамент зрозумів, що колектив використовує можливості лише на 40% – тому вирішив глобально трансформувати свою пропозицію.

Дослідження компанії Glassdoor продемонструвало, що кандидати особливу увагу  приділяють бенефітам, коли обирають нове місце роботи. Для 80% співробітників додаткові можливості є більш привабливими, ніж підвищення зарплати.

Тетяна Давидова,
Chief Talent Officer, Parimatch Tech

За словами Тетяни Давидової, Chief Talent Officer, у бренді в якийсь момент усвідомили, що «завдають добра»: стандартні бенефіти, які пропонувалися за замовчуванням, не мали попиту серед колективу. Тому бенефіт-кафетерій, з одного боку, – це прагнення надати вибір, а з іншого – бажання полегшити життя працівників, що працюють віддалено.

Факт наявності вибору значно впливає на команду, кажуть у HR-департаменті – зокрема, підвищує лояльність та довіру. Крім того, така практика вже багато років діє в європейських компаніях та показує відмінні результати.

Механізм роботи

У бенефіт-кафетерії зараз доступні такі можливості:

  • Страхування. Медичне страхування працівників та родичів. Співробітники можуть обрати план з понад чотирьох пропозицій двох компаній. Ба більше, страхування починає діяти з першого дня роботи у компанії, навіть якщо спеціаліст проходить випробувальний термін.
  • Здоров’я. Інші опції для догляду за самопочуттям: стоматологія та сеанси із психологом. У бренді кажуть, що перше завжди мало попит серед працівників, а друга можливість стала особливо актуальною під час пандемії.
  • Спорт. Компенсація за тренажерний зал, купівлю спортивного інвентарю, масаж.
  • Інше. Клінінгові послуги, послуги няні, охоронних агентств та консультації юристів.

Бенефіт-кафетерій працює на базі власної HR-системи компанії. У кожного співробітника є кабінет з гаманцем, який щорічно поповнюється на певну суму. Далі її можна витратити на будь-який бенефіт.

Відбір бенефітів

Щоб визначити, які послуги та сервіси надати на вибір, HR-департамент провів опитування серед співробітників, щоб виявити найпопулярніші запити — масштабне дослідження, в якому колектив міг запропонувати будь-які можливості. А далі з них обрали ті, що згадували найчастіше.

 

Ольга Щербина,
Center of Expertise Head, Parimatch Tech

«Це може бути очевидним, але щоб створити механізм, який буде дійсно корисним для співробітників, треба спочатку їх запитати. Цей крок дозволив нам відмовитися від частини бенефітів, а інші можливості, навпаки, додати до кафетерію», – коментує Ольга Щербина, Center of Expertise Head бренду.

Дар’я Толочко,
C&B Team Lead, Parimatch Tech

Частина послуг у новій програмі компенсується не в повному обсязі – зокрема, бренд компенсує навчання та послуги психолога тільки частково. Мета – зберегти залучення співробітників та зробити бенефіти максимально ефективними. За словами Дар’ї Толочко, C&B Team Lead, бренду важливо, щоб колектив дійсно розвивався. Але, як показує досвід, якщо людина не бере фінансову участь у своєму розвитку, вона ставиться до нього менш серйозно.

Результати та подальший розвиток

Після впровадження бенефіт-кафетерію співробітники стали використовувати 90% наявних можливостей, кажуть у компанії. Крім того, HR-департамент отримав велику кількість схвальних відгуків щодо нової системи.

Надалі HR-спеціалісти планують стежити за попитом на бенефіти та робити точкові зміни: розширювати кафетерій чи змінювати найменш популярні послуги на нові. Усе, щоб інструмент залишався якомога актуальнішим та корисним для колективу.

Крім того, у бренді продовжать пропонувати низку бенефітів за замовчуванням з огляду на реалії пандемії. Наприклад, оформлятимуть медичне страхування всім охочим, частково покриватимуть витрати на навчання, а також видаватимуть на дім офісне крісло.