Про Budni
Наші продукти
Будуєте ви свій Employer Brand чи ні – він у вас є. Але в часи, коли незаплямовану репутацію від фейспалму відділяє один допис екс-працівника, – дуже важливо, щоб цей процес був керованим та усвідомленим.
До вашої уваги – поради щодо створення бренда роботодавця від експертів robota.ua. HR-менеджери Маргарита Абрамович і Юлія Чорна, а також менеджер із внутрішніх комунікацій Христина Березна розповіли, як залучати бренд-амбасадорів, розпочинати з «серця» компанії – власної команди, і чому ціннісна пропозиція має формуватися за принципом… «інь та янь».
Юлія Чорна,
HR-менеджер robota.ua1. Працюйте на два фронти
Є дві вагомі причини, щоб цілеспрямовано будувати бренд на ринку праці: залучення та утримання. «Employer Brand – це «смачно» як для пошукачів, так і для працівників, – відзначає Юлія. – Компанії з сильним внутрішнім брендом простіше зберігати таланти – адже це є відображенням відносин із людьми. А зовнішній бренд підвищує кількість відгуків на вакансії та вірогідність того, що найкращий кандидат прийме офер».
Маргарита Абрамович,
HR-менеджер robota.ua2. Грайте на довгу та на випередження
Інвестуючи в бренд роботодавця сьогодні, ви полегшуєте собі життя завтра. «Відома компанія з позитивними відгуками притягує кандидатів, наче магніт, – вважає Маргарита. – Люди спілкуються, діляться інформацією та порадами щодо роботи. Чим кращий бренд – тим більше шансів, що «зірки» шукатимуть шляхи до вашої компанії самі, навіть не чекаючи на офіційне запрошення».
Христина Березна,
менеджер із внутрішніх комунікацій robota.ua3. Розпочніть з команди
«Проте яскрава зовнішня картинка – це ще не гарантія успіху. Насамперед важливо те, як компанія ставиться до співробітників, – акцентує Христина. – Якщо те, що транслюється, суперечить тому, що є насправді – це псує репутацію. Не варто прикрашати реальність для кандидатів – люди все одно побачать усе на власні очі». Тобто краще розпочати роботу з «серця» компанії – власної команди, і вже потім транслювати свої цінності та переваги.
Розповідайте про будні своєї команди, щоб достукатися до зовнішньої аудиторії. «Наприклад, у robota.ua активно розвиваються Instagram-акаунт та Youtube-канал, де ми розміщуємо фотозвіти та влоги про своє життя. Це цікаво і нам, і кандидатам, адже дозволяє зрозуміти, в якій культурі доведеться працювати», – додає менеджер із внутрішніх комунікацій.
4. Проведіть опитування
Починати аудит бренда є сенс із цього простого, але надзвичайно важливого кроку – спитати у колег їхню думку: чи задоволені вони роботою? Чи залучені в спільну справу? Що вони хотіли б змінити? «Можливо, впевненість у тому, що все ідеально, – безпідставна, і саме працівники допоможуть це зрозуміти, – відзначає Юлія. – Так ви виявите проблему і зрозумієте, як покращити ситуацію. А отже – зможете зменшити плинність і залучити більше талантів із ринку».
Читайте ще: Тест «Яка у вас HR-суперсила»?
5. Готуйте бренд-амбасадорів
Жоден сайт не розповість про вашу організацію так щиро та красномовно, як співробітники. «Якщо люди люблять свою компанію, команду та роботу – вони є обличчям, посланцями вашого бренда на ринку праці, – відзначає Христина. І з посмішкою пригадує: – Наприклад, я не втрачаю жодної можливості презентувати компанію – навіть якщо до мене підходять просто на вулиці, коли бачать нашу «фірмову» брендовану еко-сумку».
6. Проводьте вихідне інтерв’ю
Екс-працівники – це цінне джерело інформації, яка допоможе покращити бренд, адже люди, які звільняються, більш щирі у своєму зворотному зв’язку. «Прощайтеся красиво і просіть колег, які звільняються, порекомендувати – що саме можна оптимізувати в роботі», – рекомендує Христина.
На думку Маргарити, дуже показові відповіді на питання: «Чи будете ви рекомендувати нашу компанію як роботодавця надалі?», «Чи повернулися б ви до нас, і на яку позицію?» «Це дозволяє краще зрозуміти ставлення працівника до компанії, а також дає інформацію на перспективу – адже фахівець може повернутися пізніше, з новими знаннями та досвідом», – коментує HR-менеджер.
7. Не мовчіть
Важлива інвестиція в Employer Brand – налагоджені процеси з надання зворотного зв’язку. «Навіть якщо кандидат та компанія не підійшли одне одному наразі – це не перекреслює можливість співпраці в майбутньому, – впевнена Юлія. – Не можна просто забувати про пошукачів. Якщо ви справите позитивне враження, то зможете запросити фахівця в команду, коли матимете релевантну позицію для нього».
8. Використовуйте рекомендації колег
Це золота жила в пошуку талантів. «У robota.ua інструмент працює на «відмінно» – дозволяє знаходити продуктивних та, що важливо, лояльних співробітників, – розповідає Юлія. – Насамперед завдяки тому, що працівники знають культуру компанії зсередини і розуміють, які кандидати підходять їй, наче пазли». Щоб підтримати такі ініціативи, компанія робить розсилки з вільними вакансіями, а також пропонує тим, хто успішно привів у компанію знайомого, приємні подарунки.
9. Працюйте офлайн та онлайн
Наприклад, гарний спосіб заявляти про себе наживо – це ярмарки вакансій, які орієнтовані насамперед на залучення студентів та випускників. Але фокус усе більше зміщується на онлайн-майданчики. «Відстежуйте, що люди пишуть про компанію в соцмережах та на сайтах з відгуками, – це дійсно впливає на бренд, адже більшість кандидатів, перш ніж прийти на співбесіду, вивчають такі ресурси», – нагадує Маргарита. Отже, варто аналізувати та реагувати на зворотний зв’язок, об’єктивний та не дуже, в інтернеті та поза ним.
10. Діджиталізуйтесь
З кожним роком більшає частка людей, які отримують інформацію – зокрема про роботодавців, та шукають усе – включно з роботою, через смартфони. Це варто враховувати і адаптуватися. Важливо робити все, щоб людям було зручно проглядати ваші вакансії та відгукуватися на них із гаджетів. Так, robota.ua залучає всі можливі інструменти, щоб спростити комунікації пошукачів та роботодавців – запущений чат на сайті для «блискавичного» зв’язку, найближчим часом планується запуск чат-бота в Telegram. «А частина роботи, яка раніше виконувалася вручну, тепер делегована команді машинного навчання та штучному інтелекту Eva, – наводить приклад Юлія. – Він працює за принципом сайтів знайомств, знаходить «матчі» між резюме та вакансіями та «зводить» найбільш релевантні «пари» кандидатів і роботодавців».
Читайте ще: Як помітити айсберг: 5 HR-помилок у бренді роботодавця
11. Залучайте колег
«HR-відділ зазвичай «заряджає», ініціює процеси з побудови Employer Brand, але це – заскладна справа, щоб займатися нею самотужки, – вважає Юлія. – Тож опікуватися брендом має команда зацікавлених та компетентних співробітників, окрім HR». Обов’язкова персональна участь топ-менеджерів, маркетологів, і мережа бренд-амбасадорів – залучених співробітників, які хочуть транслювати цінності роботодавця.
12. Розвивайтесь невпинно
«Бренд – це не константа: потрібно постійно проводити його апдейт. На ринку праці вибирають саме кандидати, отже, роботодавці мають покращувати себе щодня», – вважає Юлія. Навіть якщо зараз Employer Brand приваблює кращі таланти, варто постійно тримати руку на пульсі: проводити аудит, опитування співробітників, стежити, чи не змінився тон відгуків на ринку праці серед кандидатів та екс-працівників.
13. Гроші наперед?
Немає бюджету – немає бренда роботодавця. Так? Ні: багато ініціатив, які покликані зміцнювати Employer Brand, можна реалізувати з мінімальними витратами. «Наприклад, наш проект з розробки цінностей, у який були залучені всі співробітники, ми реалізували власними силами – керівників, HR-менеджерів та штатного дизайнера, який допомагав з візуалізацією, – пригадує Маргарита. – Ми провели опитування, транслювали результати, створили тематичні ролики про цінності – «акторами» були наші співробітники. Знадобилися лише мінімальні витрати на оператора, а також на набори мотиваційних наліпок із нашою корпоративною тотемною твариною – єнотом».
«Корпоративні екскурсії в офіс для школярів коштували нам лише часу та сил – щоб вигадати для дітей цікавий квест відділами. А захоплених відгуків було безліч», – наводить приклад Юлія. – Також ми проводили благодійний День лимонаду – підтримали фонд «Таблеточки» у всеукраїнській ініціативі зі збору коштів».
14. Пропонуйте максимум переваг
Щоб мати сильний бренд, недостатньо запропонувати привабливі зарплати. «Це важливий фактор, але якщо це єдина перевага – марно очікувати чергу кандидатів, – відзначає Юлія. – Ваша пропозиція має бути збалансованою, наче «інь та янь» – містити матеріальні і нематеріальні переваги, адже людям важливий цілий комплекс цінностей, зокрема, компенсаційний пакет, навчання та можливості розвитку, неформальне життя, культура тощо».
Враховуйте все та шукайте баланс – у формуванні бренда роботодавця немає дрібниць.
Читайте більше за тегами: