Про Budni
Наші продукти
Дар’я Волкова,
бренд-стратег для IT-продуктів,
фахівець з комунікацій,
співзасновниця агенції Pink LionsДопомагаючи компаніям із розвитком зовнішнього бренду (маю досвід реалізації проектів для України, Норвегії, Німеччини, США і Великобританії), помічаю також складності у формуванні бренду роботодавця. Часто бачу пости керівників компаній, що залучати крутих фахівців усе важче – люди не хочуть працювати лише за грошову винагороду. Для багатьох людей місце роботи – це продовження їх самих, способу життя, життєвих цінностей та певний набір очікувань від роботодавця.
HR-бренд – одна з трьох складових цілісної стратегії бренду, яка показує ставлення компанії до співробітників і кандидатів.
Як швидко дізнатись, чи пишаються співробітники роботою у вашій компанії?
Для цього вам не потрібні анкети на 150 питань або зустрічі 1-to-1. Просто подивіться, чи вказане в їх соцмережах місце роботи і чи розповідають вони про вашу компанію своїм рідним і друзям (звісно, не беремо до уваги цілком таємні проекти під NDA). Якщо члени команди не вказують вашу компанію в списку роботодавців і не хочуть афішувати своє місце роботи, є привід задуматися над слабкими місцями у HR-бренді компанії. У нас в агенції є кілька кейсів, коли після комплексного ребрендингу співробітники компанії вказали в соцмережах місце своєї роботи – із задоволенням і вперше за кілька років.
Великі бізнеси частіше дбають про бренд роботодавця, адже їм регулярно доводиться шукати людей на велику кількість відкритих вакансій – цим завданням займаються рекрутери та HR-відділи.
У малих і середніх бізнесах питання підвищення лояльності команди до компанії бере на себе власник або топ-менеджер. Краще, якщо до розвитку бренду компанії запрошують зовнішніх спеціалістів, які можуть дати об’єктивний зворотній зв’язок, запропонувати свіжі ідеї та допомогти з їх реалізацією. На моєму досвіді, часто буває таке, що співробітники легше діляться своїми ідеями з людиною “зі сторони”, ніж з керівництвом. Тоді, якщо це стратегічна сесія або брейнштормінг, я прошу керівника залишити мене наодинці з командою для того, щоб люди розкрилися по-новому.
У побудові бренду роботодавця працюють ті ж правила, що і для залучення клієнтів – важлива специфіка діяльності компанії, особистість топ-менеджера, зовнішній вигляд сайту і офісу, соцпакет та відповідність дій задекларованим цінностям. Щоб ваші зусилля принесли користь, повинна бути чітка стратегія і робота на перетині HR, маркетингу, PR і реклами. Потрібно не соромитися і не лінуватися розповідати про свою компанію – в офлайн та онлайн середовищі.
Що робити, коли стратегія вже сформована і ви регулярно публічно говорите про свою компанію
Сьогодні в компаніях великих міст нікого не здивувати кавою/печивом або безкоштовними курсами англійської. Бажаючи підвищити лояльність команди і виділитися на ринку, роботодавці пропонують своїм співробітникам нову цінність. Ось кілька прикладів:
Якщо плануєте розвивати HR-бренд компанії, подумайте, яку цінність (крім грошей і стабільності) ви можете дати своїй команді. Створення та реалізація стратегії HR-бренду передбачає цілу серію рішучих дій, які торкнуться майже кожного аспекту бізнесу. Зміни завжди відбуваються в результаті систематичної роботи, за рахунок чітко окресленого вектора розвитку, отриманих результатів і позитивного фідбеку від команди і зовнішньої аудиторії.
Читайте більше за тегами: