Про Budni
Наші продукти
Донедавна роботодавці активно обговорювали питання ефективної взаємодії з кандидатами та працівниками покоління Y. Натомість представники покоління Z сприймались (часто й зараз сприймаються) як діти, яким ще зарано замислюватись про роботу. Попри це покоління Z впевнено опановує ринок праці. Багато з них почали працювати ще в 16-17 років і вже мають неабиякий досвід. А найстаршим уже виповнилося 26 років.
Хто ж вони такі і як з ними порозумітись?
Покоління Z – ті, що народились в 1995-2012 роках. Їх ще називають 9/11, цифрове покоління, покоління селфі, центеніали, iGen.
Чим вони цікаві
Читайте ще: Новий тренд: сліпий найм. Як його організувати?
Розглянемо процеси, в яких HR-менеджер може використовувати цю інформацію.
Насамперед важливо заявити про себе як роботодавця в інтернеті. Центеніали вважають компанію, яка не представлена в мережі, нецікавою для себе. Сторінки в Facebook, на LinkedIn та в Instagram привернуть увагу кандидатів та познайомлять з необхідною інформацією. Також варто використовувати можливість заявити про себе через форуми та згадки на інших ресурсах. Покажіть реальні кейси, для Z важливо отримати докази слів.
В описі вакансії вкажіть, чому саме можна буде навчитись. Для центеніалів важливо розвивати свої hard та soft skills, щоб бути конкурентоспроможними.
На співбесіді слід проявляти дружність та повагу. Співбесіду можна проводити по Zoom, Skype, розглядати відео-резюме та постити відео-вакансіъ.
Останнім часом рекрутери використовують канали комунікації, який є зручними для кандидата (наприклад, Telegram, Zoom). І якщо у рекрутера немає можливості спілкуватися саме так, то це його проблема, а не кандидата.
Подарунок у формі привітального набору (welcome box) покаже новачку, що його цінують (що є також важливим для цього покоління).
В період пандемії багато компаній почали використовувати формат віддаленої роботи. Але й до цього Z був до вподоби гнучкий графік, можливість працювати дома, в улюбленій кав’ярні чи коворкінгу. Тобто за принципом: офіс там, де знаходиться наш ноутбук, планшет чи телефон.
Покоління Z готове навчатись новому, особливо якщо це допоможе зростанню кар’єри. Для них важливий персоналізований темп у навчанні та спосіб подання інформації. Їм до вподоби модель «Навчання – практика» (краще базовий матеріал вивчати самостійно, а з викладачем розбирати нюанси). Вони здатні створювати такі пошукові запити, які дають необхідну інформацію для вирішення конкретного завдання. Їм не подобається, коли їх «навантажують» непотрібними знаннями.
Навчання для Z краще розбивати на короткі етапи. Під час навчання ефективно використовувати методи гейміфікації, скрайбінг та інфографіку.
Читайте ще: Чому працівники звільняються: 6 справжніх причин та 2 кроки, щоб їх зберегти
Важливо налаштувати систему постійного зворотного зв’язку. Одним із ефективних методів зворотного зв’язку є зустріч one-to-one. Зворотний зв’язок рекомендують надавати якомога швидше.
Не слід використовувати авторитарний стиль управління. Коучинговий підхід та наставництво – більш ефективні способи взаємодії з представниками покоління Z. Важливо забезпечувати можливість для росту та навчання. Використання сучасних технологій в компанії буде мотивацією для працівників цього покоління.
Для Z важливо вести здоровий образ життя. Тож мотивацією для них буде
Варто зауважити, що в питанні поколінь можемо говорити лише про тенденції. Адже на формування особистості впливають не лише події, які відбуваються в цей час, але й багато інших чинників: сім’я, генетика, школа, друзі, книги тощо. Представники «чистого» типу зустрічаються не так часто.
Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM
Читайте більше за тегами: