Корпоративна культура Надя Березова авторка корисних текстів
Як залучити працівників до життя компанії? Створити атмосферу творчості? Запровадити креативний підхід до завдань? Такі питання все частіше постають перед HR-службами. Методи нематеріальної мотивації стають дедалі важливішими. Одним із них є корпоративна валюта. Наприклад, у компанії Boosta – це BoostaCoin, у МacPaw – фікси.
Як запровадити корпоративну валюту?
1. Створіть робочу групу для обговорення, створення та запровадження корпоративної валюти. В робочу групу можна запросити HR-службу, керівників відділів, дизайнера, маркетолога, PR-менеджера.
2. Проведіть мозковий штурм щодо таких питань:
- Який формат валюти ви обираєте: друкований чи е-гроші?
- З якою періодичністю ви будете видавати працівникам «зароблені кошти»? За підсумками місяця, одразу після того, як працівник виконав необхідне завдання, тощо.
- Який курс обміну?
- Хто буде оцінювати результати роботи працівників та виконані завдання (тобто те, що необхідно для нарахування «коштів»)?
- Як будете презентувати ідею власнику та працівникам?
- Хто буде розробляти макет валюти?
- Який номінал?
3. Презентуйте ідею власнику (узгодження).
4. Створіть PR-кампанію для працівників.
5. Запровадьте.
6. Через певний період проведіть аналіз ефективності.
Читайте ще:
Новий тренд: сліпий найм. Як його організувати?
Насамперед визначте: за що саме ви будете видавати «кошти»?
Заохочуйте те, що бажаєте отримати. Наприклад:
- Вам важливо, щоб працівники більш креативно виконували завдання, розвивали творчий підхід? Заохочуйте ідеї. Створіть скриньку ідей, за кожну корисну (цікаву) пропозицію «платіть» корпоративною валютою.
- Ви хочете, щоб працівники займались саморозвитком? «Платіть» за прочитану та рекомендовану (нехай працівник презентує) книгу.
- Ви запроваджуєте плани? «Платіть» за якісне виконання планів.
- Вам важлива дисципліна? Запровадьте правило: видавайте корпоративну валюту тим працівникам, які протягом кварталу не запізнювались на роботу.
- Вам потрібно, щоб працівники залучались до навчання новачків? Запропонуйте корпоративну валюту працівникам за час, витрачений на навчання новачків (за умови, що останні проходять випробувальний термін).
- У вас є акція «Приведи друга»? Підкріпіть мотивацію корпоративною валютою.
- Ви хочете відзначити лояльність працівника? «Оплатіть» його пост чи статтю про компанію в соціальних мережах чи на інших ресурсах.
- Ваша цінність – клієнтоорієнтованість? Заохочуйте тих працівників, які демонструють її у спілкуванні з клієнтами або отримали від них подяку.
Читайте ще:
Чому працівники звільняються: 6 справжніх причин та 2 кроки, щоб їх зберегти
На що можна обміняти корпоративну валюту?
Залежить від можливостей компанії та вашої фантазії. Ось декілька прикладів:
- Розвиток. Придбання професійної літератури, оплата вебінарів, тренінгів, семінарів, курсу вивчення іноземної мови, коуч-сесій.
- Час. Можливість запізнитись на годину, піти раніше з роботи на 1-3 години, додатковий вихідний день, додатковий день до відпустки, вільний графік протягом тижня.
- Інвестиція. Можливість інвестувати «кошти» в ідеї колег. Якщо ідея буде реалізована, працівник зможе повернути свої інвестиції з відсотками.
- Вдячність. Працівник може віддати свої «кошти» колезі за допомогу, підтримку, слушну пораду.
- Хобі. Оплата різноманітних курсів, подорожей, екскурсій, майстер-класів, придбання художньої літератури, необхідних матеріалів.
- Розваги. Придбання квитків на концерти, виставки, в театр.
- Сертифікати в магазини, салони краси, масажні кабінети, SPA-салони.
- Смаколики: цукерки, шоколад, печиво, фрукти, вітаміни.
- Брендована продукція: чашки, еко-сумки, записники, флешки, футболки, рюкзаки.
Деякі компанії створюють власний магазин, у якому розрахуватися можна лише корпоративною валютою. В асортименті представлені побутова техніка, посуд, канцелярські товари, навіть одяг, взуття та мобільні телефони.
Валюта повинна мати цінність. Продумайте такий механізм, щоб її реально було заробити, доклавши зусиль. Можливість стати власником корпоративних купюр має отримати кожен працівник. Тому завдання, критерії обирайте, враховуючи специфіку всіх посад, які є в вашій компанії.
Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM
Читайте більше за тегами:
корпоративна валюта креативність мотивація