Пониження в посаді неприємна, хоча досить поширена ситуація. Йдеться про зниження рівня відповідальності, статусу або посадових обов’язків, а інколи і самої посади. Часто роботодавці подають пониження в посаді як «реорганізацію» чи «перерозподіл ролей», але справжні причини приховуються.

Про причини пониження в посаді і про п’ять кроків, які допоможуть відновити рівновагу після пониження, розповідаємо у статті.

Причини пониження в посаді

Причини пониження бувають різними  як такими, що залежать від працівника, так і зовнішніми.

  • Проблеми з продуктивністю. Працівник не відповідає вимогам посади або не справляється з обсягом/складністю завдань.
  • Порушення дисципліни. Часті запізнення чи відсутність на роботі.
  • Непрофесійна поведінка. Конфлікти, порушення етики чи службової дисципліни.
  • Негативне ставлення до роботи/колег може вплинути на здатність співробітника ефективно виконувати свою роботу.
  • Реорганізація. Компанія змінює структуру або оптимізує штат в результаті чого співробітники понижуються в посаді через зміни в їхніх ролях або обов’язках.
  • Відсутність навичок. Працівник не володіє знаннями або навичками, необхідними для поточної посади.

Читайте ще: Як навчитися слухати себе і ухвалювати рішення без сумнівів? 5 дієвих порад

Що робити, якщо вас понизили в посаді?

Пониження може вдарити по самооцінці, фінансах і планах на майбутнє. Але не завжди варто одразу писати заяву на звільнення. Це не обов’язково найкращий вихід.

Нижче п’ять кроків, які допоможуть відновити рівновагу після пониження в посаді.

З’ясуйте, що сталося

Попросіть пояснити причину рішення і спокійно її проаналізуйте. Це дисциплінарна міра? Результат оцінки роботи? Ліквідація посади? Чи частина загальної реорганізації?

Незалежно від причин, поставте уточнювальні запитання, наприклад:

  • «Чи можу я отримати трохи більше часу на цій посаді, щоб покращити свої результати?».
  • «Чи можете ви описати мою нову роль?».
  • «Який план переходу на іншу позицію?».
  • «Що буде, якщо я відмовлюсь від запропонованої ролі?».
  • «Як компанія повідомить про зміни команді?».

Чіткість допоможе зменшити емоційний стрес і зрозуміти реальність ситуації.

Будьте відкриті до зворотного зв’язку

Врахуйте можливість, що ваш керівник вважає вас цінним співробітником і хоче, щоб ви досягли успіху на посаді, яка краще відповідає вашим поточним навичкам. Те, що вас понизили в посаді, не означає, що керівник не хоче, щоб ви там працювали взагалі.

Запитайте, чи є занепокоєння щодо вашої роботи або ставлення до неї, чи є способи поліпшити ваші професійні навички. Прислухайтеся до корисних пропозицій і не відкидайте можливість того, що пізніше у вашій компанії, в тому ж відділі або в іншому, з’явиться краща пропозиція.

Зверніться по підтримку

Пониження в посаді може сильно вплинути на емоційний стан. Ви можете почуватися непотрібними або недооціненими, і вам може знадобитися підтримка друзів, родичів або навіть наставників.

Пам’ятайте: те, що вас понизили в посаді, не означає, що ваша кар’єра закінчилася. Інколи нова роль може стати можливістю переосмислити свої кар’єрні цілі зрозуміти, чого ви справді хочете й куди рухатися далі.

Складіть план дій

Після того як ви проаналізували ситуацію, подумайте, як використати її на свою користь. Визначте, що можна покращити, які навички прокачати, які курси пройти. Розробіть чіткий план розвитку.

Якщо залишаєтесь на посаді нижчого рівня зробіть її максимально ефективною для свого професійного зростання.

Вирішіть, залишатися чи йти

Якщо після оцінки ситуації ви розумієте, що хочете змінити роботу, складіть план переходу:

  • оновіть резюме;
  • попросити рекомендації;
  • активізуйте нетворкінг;
  • зверніться до рекрутерів;
  • вивчіть ринок вакансій.

Пониження не кінець кар’єри, а точка перезапуску, яка може привести вас до кращих можливостей.

Читайте ще: Вигорання на роботі: чому навіть любов до справи не рятує – і як цьому запобігти?