Про важливість гнучких навичок для належного виконання роботи сказано вже багато. Саме фахівці, які володіють такими навичками здатні швидко адаптуватися до динамічних змін на ринку праці та діяти ефективно у критичних ситуаціях. Тому деякі роботодавці цінують уміння комунікувати, критично мислити, розвʼязувати проблеми та проявляти емоційний інтелект подекуди навіть більше, аніж hard skills. Особливо це стосується кандидатів зі схожими професійними компетенціями та відмінними гнучкими навичками. Зібрали поради, які допоможуть прокачати ці скіли та стати затребуваним фахівцем на ринку праці.

Емоційний інтелект

Володіння емоційним інтелектом передбачає розуміння власних та чужих емоцій та вміння керувати ними. Працівники з високим рівнем емоційного інтелекту здатні співпереживати, будувати міцні відносини та ефективно орієнтуватися у складних соціальних ситуаціях. Деякі роботодавці навіть ставлять рівень емоційного інтелекту вище за рівень IQ у розподілі критичності навичок.

Як прокачати?

Щоб підвищити рівень емоційного інтелекту, потрібно навчитися звертати увагу на свої емоції та розуміти їх, те саме стосується й емоцій інших людей.

Спостерігайте за своїм станом та аналізуйте, які події чи дії людей викликають ті або інші емоції. Чому це відбувається? Як це впливає на вашу поведінку та продуктивність? Також зверніть увагу на невербальну поведінку. Це допоможе вам контролювати свої жести та краще розуміти емоції інших людей.

Комунікація

Комунікативні навички надзвичайно важливі для працівників усіх рівнів. Сильні скіли в комунікації допомагають донести свою думку, виразити ідеї, згладити конфлікти, знайти ефективні рішення тощо. Пошукачам здається, що всі вони володіють комунікативними навичками, але насправді вміти говорити і мати навички ефективного спілкування – різні речі.

Як прокачати?

Щоб продемонструвати незадоволення, використовуйте так звані «Я-повідомлення». Вони передбачають висловлювання своїх емоцій, а не безґрунтовне незадоволення процесами. Наприклад, замість «Чому ви досі не провели оплату? Потрібно закривати рахунки, нас не влаштовує, що ви її затримуєте!» можна сказати «Ми хвилюємось, якщо ваша оплата не пройде вчасно, то не зможемо закріпити цю послугу/товар за вами».

Комунікативні навички повʼязані не лише з говорінням, а й зі слуханням. Тому слухайте співрозмовника та перефразовуйте його слова. Наприклад, колега вам каже: «Я звільняюсь та змінюю сферу. Давно мріяв про це, але боявся труднощів», ви відповідаєте: «Шкода, що ти звільняєшся, але це так круто, що ти втілюєш свою давню мрію. Знаю, що труднощі завжди відлякують, але спробувати варто».

Ухвалення рішень

Ефективні працівники вміють ухвалювати рішення та нести за них відповідальність. Вони мають вміти аналізувати інформацію, розглядати різні погляди та знаходити найкращі підходи для роботи. Найбільше тут допомагає критичне мислення. Адже саме такий підхід до отриманої інформації здатен відсікти фейки, маніпуляції чи неповноту даних і вберегти від ухвалення хибних рішень.

Як прокачати?

Щоб навчитися ухвалювати правильні рішення, прокачуйте критичне мислення. Для цього аналізуйте суперечливі думки – часто десь посередині можна знайти істину.

Спілкуйтеся більше з друзями чи незнайомцями та дізнавайте про думку, відмінну від вашої. Це допоможе проаналізувати, чому люди вважають саме так та навчить дивитися на ситуацію під іншим кутом. Перевіряйте цифри, а особливо новини, з декількох джерел. Адже зараз закинути фейкову інформацію в простір можна без зайвих маніпуляцій.

Також важливо розуміти, що деякі ваші рішення можуть бути хибними і потрібно це прийняти. Визнавайте свої помилки та говоріть про них з керівництвом, представляйте план вирішення та виносьте висновки з кожного такого неправильного рішення, аби мінімізувати їх у майбутньому. 

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Корисна добірка: 5 книг про розвиток креативності, пошук ідей та інсайтів