Про Budni
Наші продукти
Чіткого формулювання поняття «креативність» немає. Є декілька визначень, наприклад, здатність запропонувати оригінальні підходи та способи розв’язання проблем чи бачення ситуації під іншим кутом. Абрахам Маслоу вважав, що креативність – це творча спрямованість, яка від природи властива всім людям, але втрачається більшістю через системи виховання та освіти, соціум.
Якщо розглядати креативність як компетенцію, насамперед потрібно дати цьому поняттю чітке визначення та прописати поведінкові індикатори. Це дасть можливість уникнути непорозумінь та конфліктних ситуацій.
Щодо оцінки компетенції на співбесіді, можна розглянути готові кейси кандидата (його напрацювання, приклади робіт, ідеї).
Приклади питань для оцінки креативності
Не завжди креативність приводить до створення творчих продуктів діяльності. Часто креативність проявляється лише у мріях і не пов’язана з реальністю. Саме через це психологи говорять про «наївну» та «культурну» креативність. «Наївна» креативність – це «незріла» здатність створювати щось нове. Вона є у більшості дітей, але з віком слабшає. Дійсно, дітьми всі ми вигадували історії, ігри, створювали із звичайних квіток дивовижних ляльок; всі ми танцювали, співали, декламували вірші. Але з часом ми не лише втратили ці навички, але навіть забули про них. «Культурна» креативність – здатність до продуктивної творчості, яка базується на досвіді та інтелектуальних здібностях.
Читайте ще: Швидко, але змістовно: 4 формати бліц-інтерв’ю віддалено
Креативність відноситься до soft skills, які можна розвивати. Розглянемо декілька технік.
Техніка пошуку креативних рішень. В своїй книзі «Фрірайтинг» Марк Леві сформулював основні положення цієї техніки
Під час цього заняття ставте собі письмово питання. Доводьте свою думку. Декілька аргументів можуть привести вас до несподіваних висновків та креативних рішень.
Цей метод використала Джулія Камерон у своїй книзі «Шлях митця». «Три сторінки того, що спаде на думку, ось і все, що від вас вимагається. Якщо нічого не спало на думку, записуйте: «Нічого не приходить на думку». Так і робіть, поки не заповните всі три сторінки», – таку вправу рекомендує автор робити щоранку.
Да Вінчі вважав, якщо не подивитись на проблему як мінімум з трьох сторін, інформації для її розуміння недостатньо. Так, під час створення свого першого велосипеда винахідник дивився на нього з погляду інвестора, споживача-велосипедиста та міст, у яких велосипед буде використовуватися, і потім об’єднав. Як працювати з цією технікою?
Наприклад, вам потрібно закрити вакансію, але старі методи не працюють. Опишіть вакансію так, як це бачите ви. Далі так, як бачать її кандидати, ваші працівники, директор компанії. Поєднайте всі ці множинні перспективи в одному формулюванні.
Читайте ще: Чим рекрутинг відрізняється від Executive Search: 5 аспектів
Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM
Читайте більше за тегами: