Про Budni
Наші продукти
В умовах дистанційної роботи весь світ іде в онлайн. Компанії намагаються створювати цікавий відеоконтент, фітнес-студії записують онлайн-тренування, музеї проводять віртуальні екскурсії тощо. І таке важливе завдання бізнесу як пошук нових співробітників також не стає виключенням. HR-менеджери і власники компаній змушені швидко пристосовуватися до дистанційних умов роботи та здійснювати відбір кандидатів віддалено. Тож які особливості має онлайн-співбесіда, як її структурувати та на що звертати увагу, аби зрозуміти, що по той бік екрану знаходиться саме ваш ідеальний кандидат?
Катерина Харчун,
HR-generalist групи компаній GIGAGROUPОнлайн-співбесіда стала певним викликом для HR-менеджерів та рекрутерів. Адже навіть при особистій зустрічі не завжди вдається «прочитати» кандидата одразу, а відтепер це необхідно робити, дивлячись в екран монітору. Ми всі об’єднані умовами – запровадженням карантину в країні. Тож на початку інтерв’ю поставте кілька простих питань щодо того, як кандидат використовує свій час. Це допоможе не тільки налаштуватися на співбесіду, а й оцінити емоційний стан пошукача, амбітність та цілеспрямованість.
В онлайн-співбесіді важлива кожна деталь: необхідно звертати увагу на поведінку кандидата, його жести, зовнішній вигляд, фон. Уважно аналізувати всі відповіді та оперативно приймати рішення. Так, у зв’язку з введенням карантину бізнес дійсно уповільнив темпи діяльності, проте HR-менеджери не можуть собі дозволити зволікати. У питаннях підбору персоналу HR-менеджери та рекрутери завжди обмежені в часі, а тепер навіть більше. Проте, незважаючи на складнощі та обмежені терміни, онлайн-співбесіда має певні переваги.
По-перше, це економія часу кандидата і рекрутера: на підготовку, на те, аби дістатися до офісу, організаційні моменти (зустріч кандидата, реєстрація його даних на пункті охорони, підготовка місця для проведення інтерв’ю тощо). Наприклад, я зазвичай встигаю провести 3-4 співбесіди протягом дня. Онлайн-співбесіда надає можливість проводити 5 і більше розмов із кандидатами.
По-друге, в режимі онлайн-співбесіди кандидати зазвичай менше хвилюються. Вдома люди почуваються більш захищено, оскільки знаходяться в своїй зоні комфорту. Швидше адаптуються до розмови, ведуть себе розкутіше. Відсутність «ефекту співбесіди» загалом позитивно впливає на хід розмови з кандидатом, допомагає розкрити професійні та особистісні якості. І це чи не найважливіший аспект, адже саме перші 5 хвилин співбесіди – вирішальні: зазвичай за цей час HR-менеджер приймає рішення.
Читайте ще: Щастя команди в стресі: 7 перевірених порад
1. Використовуйте спеціальні програми для проведення онлайн-співбесіди
Йдеться не тільки про звичні програми (наприклад, Skype), а і про спеціалізовані варіанти з широким функціоналом. Є інтелектуальні рекрутингові системи повного циклу (наприклад, Skillaz, Wepow тощо). Програми такого формату надають можливість автоматизувати всі етапи співбесіди, вести онлайн-профілі кандидатів та зберігати результати інтерв’ю. До того ж, функціонал таких систем може самостійно оцінювати відповіді кандидатів та передбачає різні варіанти бізнес-симуляцій для пошукачів.
2. Інтегруйте психологічні тести
Оскільки під час онлайн-співбесіди кандидат знаходиться по інший бік екрану, проаналізувати його поведінку ще складніше. Отже, є сенс використовувати психологічні тести (це корисний додатковий інструмент у таких умовах). Є тисячі онлайн-тестів, які допоможуть вам визначити рівень конфліктності людини, стресостійкість та навіть виявити ознаки депресії. Так, виконуючи тести самостійно вдома, кандидат може не зовсім чесно відповідати, проте його відвертість легко перевірити – роздрукувати результати та запитати, чому саме так відповів; можливо, пошукач пояснить і наведе аргументи.
3. Збережіть запис
Функціонал багатьох спеціалізованих рекрутингових програм дозволяє зберігати та переглядати відео з онлайн-співбесіди. Безумовно, такий запис можна здійснювати лише за згоди кандидата, проте це надзвичайно корисний інструмент. Так ви матимете змогу повернутися до співбесіди, ще раз проаналізувати відповіді кандидата та його поведінку, порівняти переваги різних кандидатів – це полегшить процес прийняття рішення.
Читайте ще: Рынок труда во время карантина: результаты опроса robota.ua
4. Зберіть рекомендації
Враховуючи сильну конкуренцію на ринку праці, кандидати часто «перебільшують» свої вміння, навички, досвід роботи. Для перевірки цих даних – навіть при такому форматі рекрутингу, збирайте рекомендації щодо кандидатів у попередніх роботодавців. Так ви перевірете інформацію, вказану в резюме, а також отримаєте додаткову інформацію від людини, яка працювала разом з потенційним співробітником.
5. Проведіть екскурсію віддалено
З огляду на карантин та функціонування бізнесу в дистанційному режимі проблемою стала неможливість знайомства кандидата з вашою компанією (колектив, офісне приміщення, майбутнє робоче місце). А це важливий фактор у процесі прийняття рішення щодо співпраці. Чудовим варіантом розв’язання проблеми є відео-візитівки. Завдяки цьому кандидат отримає можливість познайомитися ближче з вашою компанією та командою, а ви отримаєте ще одну перевагу при формуванні позитивного бренда роботодавця.
Читайте більше за тегами: