Фото: Тетяна Скуфінська
Про Budni
Наші продукти
Життя непередбачуване, і часом навіть найкращі фахівці змушені поставити кар’єру на паузу. Серед розповсюджених причин – догляд за дитиною або іншою близькою людиною, стан здоров’я, невдалі спроби мігрувати чи розпочати професійний шлях у новій галузі, неспроможність знайти роботу через вікову дискримінацію.
Досвід, талант, навички, особисті якості така перерва не зруйнує. Проте через прогалину в стажі роботодавці часто відмовляють кандидатам. А самі пошукачі втрачають віру в себе.
Компанія «Київстар» вирішила допомогти кандидатам зі значною перервою повернутися до роботи та запустила проект Return Ship. Це оплачуване 2-місячне стажування для людей, які хочуть продовжити займатися своєю справою або опанувати нову професію. Перший набір Return Ship складається з 9 стажерів, які працюють та навчаються в бухгалтерії, технічній дирекції, департаментах HR, PR, управління стратегічними проектами тощо.
Водночас у «Київстар» акцентують: цей проект побудовано на ідеї win-win. Для компаній такі працівники мають великий потенціал та можуть принести неабияку цінність для бізнесу, оскільки вони готові дати з одного боку свіжий погляд на робочі процеси, а з іншого – поділитися своїм багаторічним досвідом.
Return Ship є одним з перших подібних проектів в Україні, проте в світі такий тренд вже набуває неабиякої популярності. Зважаючи на дефіцит фахівців (через демографічний та міграційний чинники) – це величезний ресурс залучення талантів, на який варто звернути увагу українським роботодавцям.
У компанії «Київстар» відзначають, що 80% стажерів вдалося знайти через особисті рекомендації співробітників. У відкритих джерелах людей, які хотіли б повернутися в професію, замало, адже вони втрачають впевненість і майже не відгукуються на привабливі вакансії. Мета проекту – повернути людям віру в себе та в те, що можливості для професійної реалізації має кожний. А також запевнити керівників, що люди поважного віку та кандидати, які мають велику перерву в кар’єрі, можуть стати справжньою знахідкою, якщо є мотивація, готовність до змін та навчання новому.
Своїми історіями про повернення до насиченого професійного життя після тривалої перерви поділилися учасники програми Return Ship від «Київстар».
Наталія Рибачук,
стажер HR-департаменту «Київстар»Піклуючись про дітей, жінка отримує надзвичайно цінні навички, які допоможуть і на роботі: тайм-менеджмент, мультизадачність, стресостійкість, самоорганізованість
Я маю економічну освіту, проте за спеціальністю «економіка підприємств» ніколи не працювала. Після вишу закінчила бізнес-курси з продажів і влаштувалася на роботу в спеціалізоване видання про харчові продукти – розпочинала менеджером із продажу рекламних площин і доросла до керівника проекту. Потім вийшла заміж, пішла в першу декретну відпустку, а згодом – у другу. Отже, перерва в моєму професійному досвіді тривала 7 років.
Про проект Return Ship я дізналася від знайомої, що працює в компанії «Київстар». Коли вона розповіла про можливість пройти таке стажування, я дуже зраділа – адже саме влаштувала в садочок молодшу дитину і готова була активно шукати роботу. Для мене це стало справжнім викликом – одразу отримати шанс, та ще й у такій великій та відомій компанії.
Фокус на цілях та інтересах
Перед співбесідою я дещо хвилювалася. У мене майже не було досвіду проходження інтерв’ю, адже я працювала в єдиній невеличкій компанії. Тим паче інтерв’ю проходило з трьома керівниками. Проте це швидко минулося: співрозмовники мене підтримали, виявилися справжніми професіоналами та приємними людьми, отже, спілкуватися було цікаво та легко. Ми не фокусувалися на минулому досвіді та навичках – говорили насамперед про цілі та інтереси. Вже невдовзі мене запросили на стажування.
Не боятись помилок
Я працюю в HR-департаменті, а саме – у відділі кадрів. Відповідаю за збір та систематизацію інформації в межах важливого проекту, комунікую з колегами з багатьох напрямків. Це надзвичайно цінний досвід, і я вдячна, що мені довірили таке відповідальне завдання.
Спочатку в мене були сумніви, невпевненість у собі, відчуття професійної некомпетентності через тривалу перерву, наче втрачено зв’язки з професійним та соціальним життям. Допомогли цінності компанії: працювати в команді та не боятися помилок.
Щоб новачкам було легше адаптуватися, за кожним закріплюється бадді – колега, який супроводжує, проводить екскурсію, знайомить з колективом, інформує з організаційних питань (наприклад, де взяти комп’ютер, як оформити зарплатну картку, де пообідати тощо). Щодо вмінь – я вже володіла офісними програмами та навичками ділового листування, довелося просто «дістати їх з полиці», пригадати та оновити. Більш цінна можливість – постійно вчитися в свого наставника і керівника. Я звертаю увагу буквально на все: як вона приймає рішення, проводить зустрічі, працює в режимі мультизадачності.
Також у компанії є корпоративна бібліотека, онлайн-система з безліччю корисних тренінгів та матеріалів для самонавчання. Проводяться освітні заходи від інших департаментів – щоб краще розуміти внутрішні процеси, ефективніше співпрацювати між собою та надавати якісні сервіси клієнтам. Також ми маємо ком’юніті з іншими стажерами – зустрічаємося під час активностей, які компанія організовує спеціально для нас.
Вихід із зони комфорту
Мені не було складно звикнути до роботи. Було хвилювання щодо того, як узгодити робоче й сімейне життя – наприклад, «логістику» дітей до школи та садочка. Але в компанії є гнучкий графік: я працюю з 8 до 17, а тому встигаю все.
На стажуванні мене мотивує великий колектив, цінності, культура. Для мене це стало виходом із зони комфорту, кроком уперед з погляду самооцінки та самореалізації. Тому хочу звернутися до жінок, які також перебувають у декретній відпустці, але хочуть повернутися до роботи: не бійтеся цього. Те, що жінки з дітьми не потрібні роботодавцям, – стереотип. Піклуючись про дітей, жінка отримує надзвичайно цінні навички, які допоможуть і на роботі: тайм-менеджмент, мультизадачність, стресостійкість, самоорганізованість. Якщо є мотивація, професійні навички здобуваються швидко. А особисті якості, розвинені під час декрету, допомагають працювати ще продуктивніше.
Галина Степура,
стажер PR-департаменту «Київстар»Людям, які не можуть знайти цікаву роботу через вік, я б порадила: не ходіть звичною вузькою стежкою. Зверніть увагу на нові галузі
За освітою я економіст, все моє професійне життя було пов’язане з фінансами та бухгалтерією. Будувала кар’єру в приватному секторі. А кілька років тому вирішила зробити невелику паузу, і була впевнена, що легко повернуся. Проте виявилося, що це не так: відпочивати швидко набридло, а зрілий вік заважав знайти нову роботу (на жаль, така установка серед роботодавців дійсно існує).
Про стажування Return Ship я дізналася завдяки фонду «Життєлюб», який сприяє працевлаштуванню людей віку 50+. Коли розіслали моє резюме, я навіть не сподівалася на відгук від такої великої компанії, як «Київстар». Тому, коли він прийшов, було особливо несподівано та приємно.
Розмова про майбутнє
Співбесіда пройшла професійно і дещо незвично. Почувати себе впевненіше допомогло усвідомлення, що люди ставляться до мене з розумінням – адже мене запросили працювати над проектом «Смартфон для батьків», що спрямований саме на таких, як я. Не було пресингу стандартними питаннями про досвід. Звісно, я надала базову інформацію про себе, проте ми фокусувалися не на минулому, а на майбутньому. Приємно здивувало, наскільки прозоро та детально мені розповіли про компанію, департамент, умови, роботу, яку буде виконувати обраний кандидат. Зі співбесіди я вийшла «окрилена» і з чітким розумінням, чим саме зможу займатися, без жодних сумнівів та думок про можливі «підводні камені». Важливо було і те, що мені чітко вказали, протягом якого часу буде надано відповідь.
Виявилося, що я можу не просто повернутися до роботи – а навіть спробувати свої сили в новій, дуже цікавій справі. Хоча певні сумніви також були – суто професійні: здавалося, що людей без досвіду та спеціальних навичок у професії не чекають ніде. Проте хвилювання були марними.
Знайти своє місце
Згодом мене запросили в компанію. Такого сучасного підходу до адаптації новачків я не зустрічала ніде. Зазвичай введення в посаду обмежується тим, що тобі просто показують робоче місце, розповідають щось від «А» до «Б» – і забувають про тебе. А самостійно уточнювати щось у колег незручно – адже доводиться відривати їх від роботи, і це подобається не всім.
Крім підтримки бадді, для учасників програми організовують лекції, тренінги, а також бізнес-гру «Мережа», яка дозволила побачити бізнес наче згори, а не в межах окремого департаменту. Це допомагає зрозуміти структуру та своє місце в ній, розібратися, як виконувати свою роботу якнайкраще. В компанії новачок не відчуває себе так, наче опинився наодинці серед пустелі – його постійно ведуть та підтримують.
Нові виклики
У департаменті PR я відповідаю за збір та систематизацію відгуків щодо роботи компанії в усіх джерелах (преса, телебачення, радіо, соціальні мережі тощо), а також допомагаю із соціальним проектом «Смартфон для батьків». Для цього я навчилася користуватися спеціальними програмами та ресурсами. Також опановую навички копірайтера.
Мені дуже хочеться проявити себе, робити свій внесок у спільну роботу, щоб колеги вірили в мій потенціал. Надихає, як налаштовані бізнес-процеси та комунікації. У майбутньому мені хотілося б продовжити розвиватися в професії, а ще – вчитися організовувати заходи.
Людям, які не можуть знайти цікаву роботу через вік, я б порадила: не ходіть звичною вузькою стежкою. Зверніть увагу на нові галузі. Варто бути готовим до швидких змін – і в своїй професії, адже навички швидко застарівають, і паралельно дивитися в інших напрямках, близьких і не дуже. Зважайте на те, що подобається вам особисто. Так, мене, навіть у роботі з фінансами, завжди особливо тішило спілкування з зовнішнім світом, клієнтами та партнерами. І тепер я маю таку перспективу.
Наталія Салацька,
стажер технічної дирекції «Київстар»Завдяки стажуванню я впевнилася, що все-таки не святі горщики ліплять – всьому можна навчитися, якщо є бажання
Я закінчила економічний університет за спеціальністю «державні фінанси». Кілька років працювала в держструктурі, займалася перевірками фінансової діяльності установ. Потім перебувала в першому декреті. Встигла деякий час попрацювати економістом в авіакомпанії. Згодом пішла в декретну відпустку вдруге. Наразі діти підросли, старший син навчається в школі, молодший – у садочку. Тому я відчула певну свободу і можливість розпочати пошуки роботи.
Думки матеріальні. Тільки я це вирішила – моя сестра, яка працює в «Київстар», розповіла про програму Return Ship. Я з радістю надіслала резюме.
Страх змін
Я вважала, що отримати роботу буде складно – перерва в 7 років стане на заваді працевлаштуванню в гідній компанії. Проте на співбесіді керівник не розпитував мене про минулий досвід, а запропонував задавати власні питання, розповідав про компанію. Мені цікаво було дізнатися, чим саме займається підрозділ та що запропонують робити мені. Розмова була дуже позитивною та привітною. Буквально через день мене запросили на стажування.
Звичайно, були хвилювання: і загальна тривожність, пов’язана зі змінами в житті, і невпевненість, що родина впорається без моєї постійної присутності вдома, і що я не подужаю виконання робочих завдань.
Пристосуватися до робочого режиму вдалося швидко завдяки бадді. Я взяла участь у низці тренінгів, екскурсіях, зокрема – в технічні підрозділи, які називають «серцем» та «мозком» компанії.
Нова сфера діяльності
В технічній дирекції я займаюся прийманням рахунків від контрагентів за електроенергію. Тішуся, що вдалося отримати багато нових знань. Зокрема, сфера енергетики для мене хоч і нова, але не чужа – в цій галузі працює мій чоловік. Виявилося, це дуже цікаво. Та ще й з’явилася нова спільна тема для розмов у родині.
Мої колеги працюють як команда. Якщо мій куратор не на місці – я можу вільно звернутися за допомогою до будь-кого. Також мені зручно мати гнучкий графік, який дозволяє встигати заводити дитину в садок, і не боятися, що через запізнення на одну хвилину загрожує штраф (як це буває в інших компаніях).
Задоволення від роботи
Завдяки стажуванню я впевнилася, що все-таки не святі горщики ліплять – всьому можна навчитися, якщо є бажання. Було складно, адже об’єми інформації великі, запам’ятати все складно, і я дуже вдячна за підтримку наставникові, який запевнив: це – нормально, для навчання потрібен час. Дуже допомогла звичка вести конспект усього, що мені розповідають – зручно повертатися до записів і пригадувати все необхідне.
Мені подобається культура компанії, відносини між колегами, які є діловими, але водночас – теплими та дружніми. Хочу і надалі розвиватися професійно. Для мене не так важлива посада, як улюблена робота, на яку ходиш із задоволенням, де радий бачити колег і готовий затриматися ввечері тільки тому, що цікаво розібратися в чомусь новому.
Жінкам, які хочуть повернутися до роботи після тривалої перерви, я хочу побажати не боятися. Якщо довго не працюєш, виникає почуття незатребуваності, і це зупиняє, примушує сумніватися, чи надсилати резюме. Адже не віриш, що отримаєш щось крім відмови. Але на прикладі – власному та інших стажерів, я точно знаю, що все можливо. Отже, треба просто наважитися – мріяти, пробувати, ставити планки та досягати їх.
Фото: Тетяна Скуфінська
Читайте більше за тегами: