Про Budni
Наші продукти
Юлія Зарічнюк,
провідний юрист юридичної компанії Eterna LawПитання документального оформлення повернення працівників до звичайного режиму роботи є надзвичайно актуальним у зв’язку з пом’якшенням карантинних заходів, запроваджених КМ України. Алгоритм роботодавця залежить від того, як були оформлені трудові відносини з працівниками під час карантину.
1. Відпустки без збереження заробітної плати
Насамперед слід зазначити, що можливість відкликання працівників з таких відпусток не передбачена законодавством. Перервання відпустки за власний рахунок можливе лише за ініціативою працівника. Отже, алгоритм дій має бути таким:
Оскільки на час карантину запровадження дистанційної роботи/гнучкого графіку було можливе на підставі наказу роботодавця (ч.2 ст. 60 КЗпП), то і припинення такого режиму роботи також здійснюється на підставі відповідного наказу, в якому необхідно передбачити:
Варто зазначити, що працівники, які і надалі будуть працювати дистанційно, повинні будуть укладати з роботодавцем письмові трудові договори (ст. 24 КЗпП).
Як відомо, встановлення режиму неповного робочого часу потребує згоди працівника у вигляді заяви або попередження про це за 2 місяці (оскільки змінюються істотні умови праці). Отже, для скасування режиму неповного робочого часу необхідно отримати від працівника відповідну заяву і видати на її підставі наказ.
Для припинення простою роботодавцю необхідно видати наказ про припинення простою на підприємстві (або у структурному підрозділі), в якому зазначається дата припинення простою, а також порядок ознайомлення працівників з наказом.
Більше розгорнутих коментарів експерта – у записі онлайн-зустрічі «Робота після карантину: юридичні та кадрові аспекти»:
Читайте більше за тегами: